Gå til innhold

Usunt å dusje flere ganger, dagen?


FpsStu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tørr hodebunn, bruk Head and Shoulders i noen dager, funker alltid perfekt :thumbup:

Kan ikke bekrefte dette, men hver gang jeg har gått tom for vanlig shampoo, og det bare er Head 'n Shoulders igjen, og jeg bruker den. Så virker det som om jeg får flass ETTER å ha brukt det... Merkelig...

Lenke til kommentar
Tørr hodebunn, bruk Head and Shoulders i noen dager, funker alltid perfekt  :thumbup:

Kan ikke bekrefte dette, men hver gang jeg har gått tom for vanlig shampoo, og det bare er Head 'n Shoulders igjen, og jeg bruker den. Så virker det som om jeg får flass ETTER å ha brukt det... Merkelig...

Haha... Kanskje den virker motsatt på de som faktisk ikke har flass da :p At de får det :D. De få gangene (3-4 ganger i året) som jeg blir plaget med flass, bruker jeg HS i en uke eller to, så er det fint igjen :)

Lenke til kommentar

Du dusjer ikke tilfeldigvis loffen din og? Siden det er er snakk hvor ofta man dusjer i denne tråden ;) (ikke meningen å være frekk hvis noen lurer...)

 

Selv dusjer jeg når jeg skal ut blandt folk. I gjennomsnitt er det vel nesten en gang hver dag.

I sommerferien derimot, når jeg bare er hjemme har det gått kanskje to uker mellom en dusj.

 

Jeg tror at så lenge man ikke stresser for mye med å tenke på huden sin, men bare dusjer når man lukter/ser/føler at det er behov. Sånn som å klippe tånegler...

Endret av Peprepupp
Lenke til kommentar
Må jo dusje hver gang man skal møte kjæresten, i tilfelle det blir noe på deg. :whiste:

Kan ikke tenke meg noe verre en møkkete mus.

Vel, det å vaske kjønnsorganet kan gjøres uten å dusje hele kroppen med såpe da. Uansett så er det faktisk ting i svette som tiltrekker det andre kjønn. Ergo er det ikke lurt å dusje for ofte heller. Alle mennesker har en naturlig kroppsduft, og den bør man ikke dusje bort hele tiden.

 

Forresten så vil du en dag oppdage at det blir slit å dusje før hver gang man skal ha sex. "Nei, stopp, vi kan ikke ha sex i skogen fordi vi har ikke dusjet", "Vent, vi kan ikke ha sex om morgenen fordi vi må dusje først", "Dusje, dusje!!!"

 

Det blir for dumt. Man må selvfølgelig holde de intime delene av kroppen noelunde rent og pent, men å vaske for mye blir det bare tull av. Jenter ødelegger den naturlige bakteriefloraen hvis de vasker seg for mye der nede med såpe (skal helst ikke bruke vanlig såpe i heletatt). Dette fører til soppinfeksjon, noe som er mindre behagelig. Kløe, utflod, lukt osv.

Lenke til kommentar
Vel, det å vaske kjønnsorganet kan gjøres uten å dusje hele kroppen med såpe da. Uansett så er det faktisk ting i svette som tiltrekker det andre kjønn. Ergo er det ikke lurt å dusje for ofte heller. Alle mennesker har en naturlig kroppsduft, og den bør man ikke dusje bort hele tiden.

Feromoner kommer jo ut i svette, så det er ganske logisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...