Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lover og regler angående oppbevaring av tørris?


Dahl

Anbefalte innlegg

Enig med dere, men nå har det seg slik at tørris er langt farligere enn både kokende vann, vaskepulver og kunstgjødsel.

Ren tørris kan lett gi varige kuldeskader, ettersom det ikke smelter like fort som vanlig is, og det holder en mye lavere temperatur.

Tørris er ikke farligere en kokende vann og kunstgjødsel da. Med salpeter holdig kunstgjødsel kan man faktisk lage kl 2 eksplosiver og det er litt farligere en tørris på flaske.

Ren tørris er mye farligere enn kokende vann og kunstgjødsel... Det kan gi varige kuldeskader.

Artig at litt kunstgjødsel og litt diesel sprenger bygninger til H***, da.. Jeg tror nok at det er lit farligere, gitt.

Jaja, ei kuldeskade og et par arr er vel værre enn at du er spredt utover en kvadratkilometer, tross alt.

4215065[/snapback]

for å starte en diesel/kunstgjødsel bombe trenger du en vanlig bombe først, ellers skjer ingenting. tørris er ikke en leke, men det burde vell strengt tatt kineputter heller være, da de også kan føre til alvorlige skader(som tap av mindre kroppsdeler)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kuttet meg på en kniv en gang! Da fikk jeg vondt.

Faktisk så vet jeg om en som kuttet av seg tre fingre i en snøfreser! Tenk det da! Snøfresere lissom. De burde blitt oppbevart i kald kjeller sammen med alle andre farlige ting her i verden! Slik at vi slipper å skade oss på dem! Jeg er også for å kutte ned alle trær slik man ikke kan klatre opp i dem og falle ned og knekke nakken. Faktisk er jeg også for å jevne alle fjell med jorden. For de er jo skumle og harde. Jeg mener også at man skal dekke hele jorden med skumgummi, slik at alt blir mykt og deilig! Yes!

 

Sunn fornuft? Forsvinner den jo mer man regulerer?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

HMS datablad for tørris

HÅNDTERINGSVEILEDNING:

Virker kvelende. Kan fortrenge den vanlige luften og forårsake kvelning på grunn av mangel på oksygen. Inhalering kan føre til hodepine, svimmelhet, søvnighet og kvalme. Se del 11 for mer informasjon om helseeffekter og symptomer.

 

LAGRINGSANVISNING:

Oppbevares i et isolert og godkjent område. Oppbevares i originale kontainere beskyttet mot fall. Oppbevares under -78.55 °C.

Edit: Har selv sett andre ha tørris på flaske, legge den ut i sommersola, og erfart at det er endel krefter i gang. Den gang jobbet jeg på et kjølelager og tørrisen var forsvarlig oppbevart.

Endret av JonH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...