Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser stygt ut til at den har samme fartsregulator som på de forrige HBX-bilene. Denne takler IKKE 8,4V. Da blir den overopphetet etter 1 minutt. Hvis den holder samme kvalitet som de andre HBX-bilene kan du også glemme å hoppe med den mer enn én gang.

 

Hadde valgt alt annet før HBX. Selv om prisen blir det dobbelte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har litt problemer med å kjøre inn min hpi savage x 4.6 big block, er ny med fuel biler. Er det noen som har noen gode tips å komme med til en uerfaren kjører? :dontgetit:

Skrevet (endret)

Hva mener du med problemer?

Greit med litt beskrivelse av hva du sliter med.

 

1st tank of gas you idle it, 2nd tank you give it 3/4 throttle for 2-3 seconds at a time, 3rd tank of gas you give it 1/2 throttle for 2-3 seconds at a time, 4th tank of gas you give it full throttle for 3-4 seconds at a time, 5th - 7th tank of gas you simply take it easy and tune your truck in the process

 

Er vel ca hvordan man skal gjøre det.

Endret av lain
Skrevet

problemet er at den ikke klarer å idle så lenge og hvis jeg skal bremse så stopper motoren, fant tilslutt ut at når jeg bremser så dytter den gassen litt tilbake sånn at den ikke gir nokk gass til å gå, og da stopper den ganske fort

 

 

takker for svar

Skrevet

GPpowerbank eller hva de heter er vel de billigste som duger med lader.

Selv går jeg for firstprice gjerne, da jeg som oftest glemmer å lade batteriene.

 

forsten så har du muligheten til å editere postene dine Mr.A, så du ikke får så mange på rad.

Skrevet (endret)

jeg har påtatt meg en reparasjons jobb på en kyosho madforce, men jeg kan ikke veldig mye om denne bilen, har ikke fått sett hva som er galt med bilen ennå, men han jeg reparerer den for sier at motoren går rundt og girene går rundt men hjulene går ikke rundt. Har en misstanke om at det kan være diffen som det er noe galt med. Er det noen som kjenner til dette problemet eller har en mulig løsning for dette

 

takker for svar :thumbup:

Endret av Mr. A
Skrevet

Er i utgangspunktet elimineringsmetoden man må bruke.

Som du selv nevner, motoren går, og overfører kraft til girene, så er det bare å se videre, kommer det kraft til diffene, eller er det et problem imellom diff og gir.

Skrevet

så hbx er ikke å annbefale altså... er det noen biler (elektriske) til rundt 2000 som tåler juling? tenkte jeg og dattra mi på 5 år skulle begynne å kjøre litt, men regner med den vil få seg endel smeller!. Har NULL erfaring med rc fra før, og satser på elektrisk i begynnelsen. Spesiellt med tanke på dattra mi...

Skrevet

Når man kjører med ett batteri med stor kapasitet, f.eks 3000mAh og oppover bør man ta pauser innimellom kjøringen. Ellers kan motoren gå varm og bli ødelagt, sier de.

 

Hvor lang kjøretid får jeg ved f.eks ett 7,2V 4500mAh batteri og hvor mange "pauser" innebærer det?

(regner med jeg går for Traxxas Rustler XL-5)

Skrevet

Pauser kan du ta når du skifter batteripakke (sett at du har flere). 4500mah gir deg antagelig opptil, og kanskje over, 20 minutter hvis du "leker". Altså hvis du ikke kjører på bane, hvor du som regel tømmer batteriet fortere.

Skrevet

Jeg satset på at drivverket til Nitro-Revo 3.3 (samme som i T-MAXX og E-MAXX) skulle tåle den børsteløse elektromotoren. Men der tok jeg jaggu feil. :( Nå røyk differensialen.

 

Ser ut som jeg må prøve å bruke slipper-clutchen og heller leve med å måtte stramme den hvert minutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...