Gå til innhold

Noe rart med Gigabyte NVIDIAGeForce 6800 GT 256 MB


Reon

Anbefalte innlegg

Kan det han noe med at det er 1000mhz(Skjermkortet) og gjøre? siden jeg har ram på 400mhz bus og chipsett på 800mhz?

Hei,

 

Der er noget der tyder på, at du IKKE har koplet en 4-pins molex til kortet (en strømkontakt av den typen du bruker til ATA-harddiske og CD/DVD-spillere).

 

Disse 6800-kort er nogen strømslugere, og det er vigtigt at du kopler direkte fra strømforsyningen og til kortet - ikke noget med Y-kabler og 3-4 harddiske/DVD-spillere på samme ledning som kortet.

Mitt 6800 Ultra må ha 2 stk 4-pinns molex for at det fungerer, og producenten anbefaler minimum en 480w strømforsyning (bruker dog en Hiper 425w uten problemer - se min profil).

 

En Q-tek 550w PSU yter ca. 400w kontinuerligt. De 550w indikerer max peak-watt og er et lurvet salgstriks fra Q-tek sin side - et triks som ufatteligt mange uvitende folk er hoppet på.

 

Minne/core hastigheter på grafikkort har ingen ting med minne/bus hastigheter på hovedkort å gjøre. De jobber helt uavhengigt.

Edit: Dog må du sikre dig at AGP/PCI bussen er låst til 66/33Mhz i BIOS - hvis du overklokker CPU ved å øke FSB'en.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan hjelpe meg og finne riktig bios update da?

Og en fin oppskrift på hvordan det fikses..

Så får jeg prøve det da..

 

Anybody?

 

som sagt, det er et Gigabyte NVIDIAGeForce 6800GT 256MB

Og hovedkortet er et IC7-MaX3.

Lenke til kommentar

Da går du på hjemme siden til Gigabyte og laster ned bios og flash program, legger på en oppstartsdiskett,starter fra disketten, åpner flash programmet og velger den nye biosen til skjermkortet..FLASH..Voila..

 

Edit: Fremgangsmåte fra Gigabyte's hjemmesider..

 

Og her velger du hvilket kort du har for nedlasting av bios

 

Edit2: Flashprogram og bios til ditt hovedkort . Last ned flashprogrammet og installer, ta auto update av bios eller last ned og oppdater. Restart Windows etter oppdatering..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
Har flashet hovedkortet nå.. men finner ikke update som passer til skjermkortet jeg har.. de har bare til de litt mindre korta..

Jeg ville også vurdert de rådene som går på å sette 2d og 3d klokkehastigheten likt og i tillegg ville jeg eksperimentert litt med AGP fastwrites av og på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Eg lurer på eg sette in dette såkalte Geforce skjermkortet i min pc i går. Det som var, var att når eg skulle bruke det virket det ikke, ? så eg prøvte noen ganger på forskjellige ting så virket det når det kom inn i windows kun. !

 

Så når eg skrudde av min pc og skulle skru på var skjermen helt blank/ den er enda, så den er blank helt til eg kommer inn i windows. ?

 

For eg trenger jo og gå in i dossen når eg skal formatere den. ! Så eg lurte på om dere vet va problemet kan vere. ?

 

For det er ikke problem når den er kommet inn in windows bare føre for da er skjermen helt blank. !!!

 

Det kan ikke vere skjermen for det er en ny flatskjerm. ! Så dere ver så snill og hjelp meg !

 

Du ser Reon det gå under det samme problemet..

 

Har dere noen råd hjelp meg :(:(:(

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...