Gå til innhold

Noe rart med Gigabyte NVIDIAGeForce 6800 GT 256 MB


Reon

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp anskaffet meg et slikt kort (Gigabyte NVIDIA GeForce 6800 GT 256 MB)

Og det fuker helt fint i windows, men når jeg startet opp ett spill som f.eks Doom3,HL2 eller Counter-Strike Source. Så fryser skjermen seg og bare låser seg helt.

 

+Jeg har Alle driverne som passer og de eneste som passer.

+Har 550w Strømforskyning

+Biosen er flashet med det som passer til kortet

 

Lurer på om noen har noen bedre forslag om hva som kan være feil?

Trenger sårt hjelp.

 

Hadde nemelig et ATI Radeoon 9800Pro dette har også strømintak ingen prob med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se om du får lånt deg en anna strømforsyning å testa med den.Vært mye krøll rundtomkring når det gjelder q-teq og strømkrevende komponenter.

Når du gikk fra ATI til Nvidia, så regner jeg med at du fjernet gammle drivere skikkelig før du installete nye?

Lenke til kommentar

Strøm forskyninga er helt fin.. Har testet..

Jada ATI er slettet..

 

Har liksom holdt på lenge med slike ting. men det er noe som ikke stemmer. Finner liksom ikke ut av dette.

 

Fikk Kortet på døren idag 12.mai kl 15.15.

 

Så det er vel noe som kan gjøres.. har bare plagdes i 1 1/2 time til nå.. men vanligvis så funker slikt etter kort tid.

Lenke til kommentar
Q-tec Psu 550wP

 

Eksakt hvilken strømforsyning er det snakk om her?

Og husk, det er ikke kun watt som teller, men også antall ampere på de ulike railene.

Da er jeg nesten 100% sikker på at det er strømforsyningen som er synderen. Q-tec er den desidert svakeste leverandøren av strømforsyninger, og holder ikke i nærheten det de lover.

Bytt strømforsyning, og se at alt ordner seg! :yes:

Lenke til kommentar

Faren min kjørte på Q-TEC sin største modell og pc'en hans rebootet når han belastet grafikk-kortet.

 

Men: Da hadde han *mange* harddisker i pc'en! Et proppfullt fulltowerkabinett med fx5900ultra kort.. (var på den tiden når 5900 ultra var OoOoo).

 

Han kjøpte seg en ny PSU og da var problemet løst.

Den frøs dog ikke, bare rebootet.

 

Kan godt være reboot er en slags beskyttelsesmekanisme som lå inne i hans hovedkort, da jeg vet han hadde et av de dyrere hovedkortene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan virke som skjermkortet ditt er defekt, med mindre du har overklokket det mye osv... Men lite trolig siden du sier du har drevet med dette en stund... Søk retur på kortet, var ikke noe stort tap å bytte ut den q-tec psuen alikevell ;). Så vil ikke si du tapte noe særlig med penger på kjøp av ny psu...

Lenke til kommentar

Og dette skjer i alle spill? Er 2D-klokk samme som 3D-klokk? (mener å ha lest at det kan skape problemer hvis de ikke er lik...). Hvilket hovedkort har du? Installert nyeste chipsetdrivere? Regner med du flashet BIOS etter du oppdaget problemet.

 

Men mye tyder på at det rett og slett er skjermkortet som er defekt som Jabbala sier.

Lenke til kommentar

Hehe..

Tingen er den:

Jeg kjøpte Nvidia.no,

Solgte det til Nvidia Corp i Santa Fe USA (2500 $)

Fikk dette kortet som kompansasjon.

Og retunere dette vil jo ta LANG tid.

 

Ja ja kan jo sikker bare kjøpe meg ett nytt kort da..

Men for all del Radeon 9800Pro er da ingen nød.

Lenke til kommentar
Og dette skjer i alle spill? Er 2D-klokk samme som 3D-klokk? (mener å ha lest at det kan skape problemer hvis de ikke er lik...). Hvilket hovedkort har du? Installert nyeste chipsetdrivere? Regner med du flashet BIOS etter du oppdaget problemet.

 

Men mye tyder på at det rett og slett er skjermkortet som er defekt som Jabbala sier.

Alt er flashet og klart.. Abit Ic7-Max3 Genialt kort!!! Løv it.

Det skjer bare når spill startes i 3d. 2d ingen prob. Feks skulle teste i aquamark og 3dmark.. Da frøs skjermen seg.. (Røde og sorte striper)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...