Gå til innhold

The Fourth Age: Total War

Anbefalte innlegg

Skrevet

"The days darken. It is the Dominion of Men, the Age of Peace, but the roots of Evil run deep, and always after a defeat and a respite, the Shadow takes another shape and grows again. The inevitable boredom of Men with good, their quick satiety with peace, has begun to make itself felt upon Middle-earth. And there is another Evil, darker than the shadow that clouds the hearts of Men...

The New Shadow has arisen. This is The Fourth Age: Total War."

The Fourth Age: Total War is a modification for the award winning PC game Rome: Total War. It is a unique Middle-earth mod, in that we are not bound entirely by the text, due to the time at which the mod is set, but also due to the scarcity of information about the Age. This does not mean, however, that we are not doing our utmost to be as true to the works of J.R.R. Tolkien as we possibly can. We believe ourselves to be making history, that we are doing something that have never been done before: an in-depth graphical and design exploration of the Fourth Age of Middle-earth.

http://img50.exs.cx/img50/7720/rohanvsorcs6zf.jpg

http://img50.exs.cx/img50/1053/dunlandvsorcs1wl.jpg

http://img186.exs.cx/img186/6920/fightingurukhai2ak.jpg

http://img50.exs.cx/img50/7696/ridersofrohan0yy.jpg

The Fourth Age trailer can be downloaded here: FA:TW Trailer

And our forum can be found here: The Fourth Age Forum

We are always looking for talented people who can help us out with the mod. Whether you write, draw, model, skin, or just know a whole lot about Middle-earth, we could probably find a place for you on the mod team. We are also looking for voice actors, so if you think you have the voice of an Orc, an Elf, a Dwarf, or a Man of Gondor, let us hear it! The recruitment thread can be found here: Recruitment Thread

Thanks,

Apoc

"I would draw some of the great tales in fullness, and leave many only placed in the scheme, and sketched. The cycles should be linked to a majestic whole, and yet leave scope for other minds and hands, wielding paint and music and drama."

- J.R.R. Tolkien

Jeg svarer gjerne på spørsmål her, eller dere kan ta en tur innom forumet vårt.

Takk,

Apoc

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fortnightly Update: Gondor

Keep in mind most units shown are WIP, and are likely to change between now and release. And the Knights of Dol Amroth will have new horses.

The banner of Gondor, the White Tree of Minas Tirith.

banner7ik.jpg

The Reunited Kingdom is united no more. Gondor is sundered from Arnor once again, and to the east Mordor is repopulated by rebels - or so they are called in Gondor. And in the north there is a new shadow stirring...

The Gondorian capital, Minas Tirith, is a virtually unassailable city built into the side of Mount Mindolluin. It will take a truly determined enemy to force its way through seven walls and seven gates, guarded by some of the best soldiers in Middle-earth.

Troops from all the wide lands of Gondor are at the Kings command: archers from the Blackroot Vale, stout axemen from Lossarnach, and Knights from Dol Amroth, who hold themselves as lords in which the race of Númenor still run true. The bastions of the Gondorian military, however, are its disciplined and well armed infantry - they are noble and valiant, and as capable fighters as can be found anywhere in the lands of Men.

But to restore Gondor to her former glory, she will need more than valiant Men; she will need a strong leader.

Gondor's military is infantry based, and amongst the very best of Middle-earth. They bear the White Tree proudly upon their chest.

compositegondorsm5ux.th.jpg

Some say the Knights of Dol Amroth are the greatest cavalry on all of Middle-earth. We know they are the greatest looking.

koda26ic.th.jpg

kingsspearmen2eb.th.jpg

battle15am.th.jpg

militia2mf.th.jpg

No map screenshot this week. We have something way better, official Fourth Age: Total Warpaper. Enjoy!

argonath1po.th.jpg

Well, that's all for this update. Hope you enjoyed everything.

- The Fourth Age Mod Team

---------------------------------------------

Et par ekstra småting:

Den Uoffisielle FA:TW Traileren. Uoffisiell fordi den inneholder en del units som er foreldede, og lignende saker.

FA:TW Sig Pic:

fourthagetotalwarsig3ps.jpg

Apoc

Endret av -apocalypsis-
Skrevet (endret)

Hmm, det er vanskelig å si. Ikke før sommeren, i hvert fall. Tidlig høst, er vel kanskje den beste gjetningen.

Apoc

Endret av -apocalypsis-
Skrevet (endret)

Har ventet på dette en stund nå, har faktisk RTW på dataen selv om jeg ikke spiller det for tiden, kun i påvente av denne modden. :p

Husker at det ble sagt at den kunne være klar som beta eller noe i januar i år (noe som ikke gikk i oppfyllelse) , dette var i fjor høst, og siden det har jeg vært parat til å spille denne opp og ned. :dribble:

Endret av The_evil_blue_toad
Skrevet

Hehe, i begynnelsen var det vel en del på teamet som hadde litt urealistiske forventninger til hvor raskt vi ville klare å få modden ferdig. Det er utrolig mye arbeid som er blitt gjort, men det er ennå mye igjen. Men ikke avinnstaller Rome ennå!

Apoc

Skrevet

Vet du hva? Jeg setter en krone på ate Gamer.no gjerne vil intervjue noen fra teamet ditt! Super PR for dere, og gamer.no har nok ikke noe imot en litt ny type artikkel!

Skrevet

Hvorfor ikke intervjue oss i klanen også? :dontgetit:

Neida, denne modden blir het konge apoc, gleder meg sykt til den modden deres ja!

Hørte rykter om i starten at dere ville ha "The Dark-riders", kommer de med?

Blir jo litt rart hvis de gjør det, siden de "døde".

Men kanskje i et historisk slag?

Skrevet (endret)

For en elendig mod! Sugent!

LoL! STFU! AWP!

Såpass dårlig kommer denne modden til å bli at jeg har mekka Argonath til bakgrunnsbilde! :)

EDIT: Ja, jeg var ironisk ang. "for en elendig mod" osv. ;)

Endret av MeTa][iC
Skrevet
Vet du hva? Jeg setter en krone på ate Gamer.no gjerne vil intervjue noen fra teamet ditt! Super PR for dere, og gamer.no har nok ikke noe imot en litt ny type artikkel!

Vi hadde stilt opp vi, men jeg tror nok at Gamer.no har andre mer spennende intervjuobjekter.

Hørte rykter om i starten at dere ville ha "The Dark-riders", kommer de med?

Blir jo litt rart hvis de gjør det, siden de "døde".

Men kanskje i et historisk slag?

De ble lagd helt helt i starten, tror jeg (det var før jeg ble en del av teamet), og før det ble bestemt at vi skulle legge modden til det fjerde tideverv, og ikke det tredje. De kommer ikke til å bli inkludert; de er jo, som du sier, "døde" eller tilintetgjort. Det er mulig at Rebel Gondor vil få en enhet som "låner" litt fra ringskrømtene, men det er ikke helt bestemt ennå. Det som er sikkert er at de vil bli inkludert i historiske slag, på en eller annen måte. Enten i de slagene som følger med når modden kommer ut, eller i en stor oppdatering noe seinere.

Såpass dårlig kommer denne modden til å bli at jeg har mekka Argonath til bakgrunnsbilde!

Hehe, jeg også!

Apoc

Skrevet

For tiden er det 90+: fra Forlindon i vest til Rhûn i øst, og fra Forodwaith i nord til Far Harad i sør. Tallet på provinser vil garantert stige noe etter hvert.

Apoc

Skrevet

hva med byer, menneske byer er sikkert greit å lage(med unntak av minas terith) orke byer og alve byer spesielt hvordan blir de sende ut?

jeg kan tenke det er vansklig å få byer til å se ut som byer fra tolkin universet, spesielt byer som er en del av fjell og skog...

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi gjør alt vi kan for at alle de forskjellige rasene og nasjonene skal få helt distinkte byer og bygninger. Det er en del problemer med å få helt spesielle byer representert (slik som Minas Tirith, Helm's Deep, Edoras, osv.) men både vårt team og mod communitiet som sådan jobber med det, og det ser ut som om det er lys i enden av tunnelen.

Apoc

Skrevet (endret)

Du verden som vi gleder oss :dribble:

Dette blir gøy for en Ringenes Herre frik. Bra at den er basert på bøkene i stedet for filmene :yes:

Endret av DurinVIII
Skrevet
Når tror dere at dere blir ferdige sånn ca.? Trenger ingen eksakt dato. Bare årstid/måned.

Tror min tidligere 'statement' fortsatt står ganske greit:

Hmm, det er vanskelig å si. Ikke før sommeren, i hvert fall. Tidlig høst, er vel kanskje den beste gjetningen.

Apoc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...