Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom med nye hastigheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er stort sett fornøyd med bluecom eg også men skulle bare ønskt at opp linja økte i takt med ned linja. Sitter på 2048/256 linje. of har vert sann passe fornøyd med det men synest at 4400/256 er litt drøyt! burde ha vert 4400/1024 eller noe sånt!

 

mener at hastighet ut skal stå i stil med hastighet inn...

 

EDIT! ser ut til at eg har fått økt ut fart fra 256 til 348. uten at eg har fått det med meg! men det kunne framdeles ha vert høyere.

 

kankje det kommer seg etterkvart det også

ADSL som teknologi kan IKKE levere 1024 opp. Mas heller på TN for å utbedre linjeføringer.

Lenke til kommentar
Thumbs up for BlueCom! Da blir det 4100/448 på meg. :-)

Har du spesial linje?? :hmm:

Dekkes vel ikke av bluecoms infrastrultur da.

 

 

I områder uten egen infrastruktur, tilbyr vi følgende bredbånd:

1024/256 Kbps - 349 kr

2048/384 Kbps - 449 kr

4100/448 Kbps - 549 kr

Endret av Pomfri
Lenke til kommentar
Thumbs up for BlueCom! Da blir det 4100/448 på meg. :-)

Har du spesial linje?? :hmm:

Dekkes vel ikke av bluecoms infrastrultur da.

 

 

I områder uten egen infrastruktur, tilbyr vi følgende bredbånd:

1024/256 Kbps - 349 kr

2048/384 Kbps - 449 kr

4100/448 Kbps - 549 kr

Å, sorry. :whistle:

Lenke til kommentar

Jess, da jeg ikke er på BlueComs sentral, går jeg fra 2048/256 til 4100/448.

Det som blir spennende å se her, er om den faktiske uploaden blir 448 (mot telenors 400 (egentlig 512 brutto) på samme linje).

Idag får jeg ca. 210 opp på 256 linje, dvs et tap på ca. 18%. Hvis det blir samme tap med den hastigheten, kommer i verste fall linja til å ha opp netto 367kbit/s.

Jaja, er uansett veldig fornøyd med dette :)

Endret av Mysil2
Lenke til kommentar

BlueCom edet versta dritte eg har sett, de har timelang ventetid på telefonen (vertfall de 5 gangane eg har ringt), de oppgradere ikkje linjå de på lik linja, du må ringa inn sjøl for som de så vakkert fortalte når eg klaga øve 312 linja når de ikkje lenger hadde någen pakker onna 512 (betalte mer for 312 enn 756 koste); "Vi har så mange spesialavtaler at privatpersoner må selv si fra om de ønsker å få linjen sin oppgradert etter våre nye hastigheter"

 

Åja, ville har 1mb linjå, men de fortalte meg at der ikkje va støtte for hastigheter øve 756 for meg pga beliggenhet, mens huse rett over meg har 2mb fra BlueCom. (same sentral), heilt jævelige folk.

 

 

Menmen, nå e Lyse på ronden sin i nabolage, så forhåpentligvis får eg lyse.

Endret av funman
Lenke til kommentar

Ser det er en del her som klager på Bluecom. Jeg har hatt Bluecom ADSL i over fire år nå og jeg kan ikke si at jeg har noe å klage på i det hele tatt.

 

I løpet av de fire årene har jeg hatt nedetid på maks 3-4 timer (som jeg har merket).

 

Hastigheten på linjen har alltid vært den jeg bestillte og mer.

 

De har også oppgradet linjen min 3 ganger i løpet av den tiden og den siste gangen så senket de også prisen med 50 kr.

 

Den siste oppgraderingen gir meg ennå mindre grunn til å klage på noe:)

Lenke til kommentar

vist satt de ner prisane, men hjelpe ikkje meg når eg ikkje verken fekk hastighetsøkning eller prissenkning.

 

Holdt tbake regningane av den gronn, så prøvde å ringa 5 ganger, kver gang jekk tolmidigheten slutt itte 1 time i kø. så ein dag kom breve som sa at me måtte ringa og ta kontakt for regningen v aikkje betalt, itte ca 1,5times venting kom me igjennom, då fekk eg den beskjeden som eg sa i min forrige post.

 

 

E d liksom bra?

Lenke til kommentar
Ringte akkurat catch med litt klagesang.. fikk beskjed om at gutta boys satt og finpusset på de nye prisene/hastighetene.. Noe vil vel skje relativt fort. Hvis ikke, er vel de fleste kunder borte før de får sagt snus.

Hmm... Har akkurat bestilt bredbånd fra Catch. Lurer på om jeg får nye hastigheter da, eller om jeg må oppgraderes seinere... :ermm:

Lenke til kommentar

Slenger meg på de som roper hurra for Bluecome... :w00t: ...Eneste uploaden jeg ikke er fornøyd med må jeg si...Pr idag har jeg 2200/512 linje og denne vil øke til 4400/640 så det blir ikke den store forskjellen på uploaden....Har en ftp server og det er grunnen til at jeg ville hatt større upload... :cry:

Lenke til kommentar
Åja, ville har 1mb linjå, men de fortalte meg at der ikkje va støtte for hastigheter øve 756 for meg pga beliggenhet, mens huse rett over meg har 2mb fra BlueCom. (same sentral), heilt jævelige folk.

 

At to hus i samme gate eller område ikke kan få samme hastighet er ikke uvanlig, i det mest ekstreme jeg har sett skilte det 3km i linjelengde mellom to hus vegg i vegg.

Kan du ikke få bedre hastighet pga linja er det ingenting BC kan gjøre med dette.

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at dette hadde skjedd om ikke start.no hadde kommet med det (da) vanvittige tilbudet. Men jeg må si jeg er overasket over hvor raskt telenor og bluecom har kommet etter!

Som nevnt tidligere så sliter vi fortsatt med upload-hastigheter :hmm:

Telenor økte pga IP telefoni.

De klarte rett å slett ikke levere IP tlf til de kundene med dårligst upload.

(eller de klarte ikke å bruke maskina, mens de prata i tlf).

Lenke til kommentar
Dette viser igjen da at telenor bruker utrolig lang tid på å øke hastigheten på sitt net. De skulle bruke fra 1juni til ut 05 så vidt jeg husker jeg leste.

Nextgentel, bluecom og diverse andre ISP'r klarer å fikse dette på et par måneneder, nextgentel klarer øke hastigheten din på timen, men telenor bruker sine vanlige halvår.

But still. Telenor har noen flere kunder, har de vel ikke?

Etter det jeg har forstått så trenger ikke Telenor oppgradere sentralene sine for å få til dette.. Problemet her er at det mest sansynlig blir stopp andre steder i nettet.

Jeg ville derfor tro at om man ringer inn etter at de har sagt man skal oppgradere linjen, så vil linjen bli satt opp med en gang... Men kan ikke bekrefte det :)

Lenke til kommentar
I områder uten egen infrastruktur, tilbyr vi følgende bredbånd:

1024/256 Kbps - 349 kr

2048/384 Kbps - 449 kr

4100/448 Kbps - 549 kr

Spekulativ markedsføring. Bluecoms tilbud der de ikke har egen infrastruktur er Jara wholesale, akkurat de samme hastigheter og priser som Telenor Online.

 

http://www.jara.no/produktlosninger/produk..._fra_010605.pdf

 

Bruttohastigheten er 4864 / 512 hos alle leverandører (s. 95 i pdf-filen).

 

Telenor reklamerer med 4000/400, Bluecom med 4100/448. I praksis vil du få samme hastighet, men Bluecom vil så gjerne virke litt mer gavmilde.

Lenke til kommentar
er stort sett fornøyd med bluecom eg også men skulle bare ønskt at opp linja økte i takt med ned linja. Sitter på 2048/256 linje. of har vert sann passe fornøyd med det men synest at 4400/256 er litt drøyt! burde ha vert 4400/1024 eller noe sånt!

Da kan du kanskje fortelle Bluecom hvordan de skal få til 1024 ut på ADSL-linja di?

Lenke til kommentar
er stort sett fornøyd med bluecom eg også men skulle bare ønskt at opp linja økte i takt med ned linja. Sitter på 2048/256 linje. of har vert sann passe fornøyd med det men synest at 4400/256 er litt drøyt!  burde ha vert 4400/1024 eller noe sånt!

Da kan du kanskje fortelle Bluecom hvordan de skal få til 1024 ut på ADSL-linja di?

Poenget er bra det, selvom det ikke lar seg gjøre i praksis....

Lenke til kommentar
I områder uten egen infrastruktur, tilbyr vi følgende bredbånd:

1024/256 Kbps - 349 kr

2048/384 Kbps - 449 kr   

4100/448 Kbps - 549 kr

Spekulativ markedsføring. Bluecoms tilbud der de ikke har egen infrastruktur er Jara wholesale, akkurat de samme hastigheter og priser som Telenor Online.

 

http://www.jara.no/produktlosninger/produk..._fra_010605.pdf

 

Bruttohastigheten er 4864 / 512 hos alle leverandører (s. 95 i pdf-filen).

 

Telenor reklamerer med 4000/400, Bluecom med 4100/448. I praksis vil du få samme hastighet, men Bluecom vil så gjerne virke litt mer gavmilde.

Egentlig ikke for bluecom har alltid markedsført brutto hastigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...