Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom med nye hastigheter


Anbefalte innlegg

Mmm, de sa vel at alle Bluecom kunder skulle få oppgradert linjen senest den 15 August, og det ser ut som det stemmer. Dette er bra, men jeg har fått samme hastighet som Wibla (vel, ganske nøyaktig 3mbit ned og 386kbps opp) etter oppgradering fra 2,2mbit/256kbps.

 

Er egentlig ikke en altfor stor bagatell og tror ikke jeg ringer opp Bluecom og spør om det blir "litt" bedre i nærmeste fremtid, siden jeg fikk fiber-kabelen fra Lyse på akkurat den samme dagen! :D *Ekstase*

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oppgradert til 2200/512, får med tptest 2200/450

 

har spurte Bluecom om de kunne endre sperrene så det faktisk ble 512.

 

Artig svar:

Nei det går ikke.

hvorfor?

Når vi oppgir 2200 INN er det egentlig en 2560 begrensning på linja.

Da får du 2200 etter fratrekk av overhead (dvs feilretting og protokoller). (stemmer jo fint med praksis)

MEN..

slik regner de IKKE med UT linja. der er sperra på 512 og man får etter overhead 450.

 

Hvis det var greit å regne slik burde de jo kalle det for 2560/512 linje, men da ville selvsagt altfor mange klage på at de ikke fikk det de betaler for.

De slipper unna med å kalle det 2200/512 fordi nesten ingen av kundene får med seg at de bare får 450 ut. Bare vent til det blir mer vanlig å teste begge retninger, da blir det bråk om uthastighet også.

 

kom igjen Bluecom, enten

kall linja for 2200/450 som den faktisk er,

eller gi oss de 512 dere reklamerer med at vi skal få.

blir litt pissed av sånt.. beklager.

Og det hjelper fint lite å påstå at det må være sånn fordi alle konkurentene gjør det samme.

:mad:

Lenke til kommentar
oppgradert til 2200/512,  får med tptest 2200/450

 

har spurte Bluecom om de kunne endre sperrene så det faktisk ble 512.

 

Artig svar:

Nei det går ikke.

hvorfor?

Når vi oppgir 2200 INN er det egentlig en 2560 begrensning på linja.

Da får du 2200 etter fratrekk av overhead (dvs feilretting og protokoller). (stemmer jo fint med praksis)

MEN..

slik regner de IKKE med UT linja. der er sperra på 512 og man får etter overhead 450.

 

Hvis det var greit å regne slik burde de jo kalle det for 2560/512 linje, men da ville selvsagt altfor mange klage på at de ikke fikk det de betaler for.

De slipper unna med å kalle det 2200/512 fordi nesten ingen av kundene får med seg at de bare får 450 ut. Bare vent til det blir mer vanlig å teste begge retninger, da blir det bråk om uthastighet også.

 

kom igjen Bluecom, enten

kall linja for 2200/450 som den faktisk er,

eller gi oss de 512 dere reklamerer med at vi skal få.

blir litt pissed av sånt.. beklager.

Og det hjelper fint lite å påstå at det må være sånn fordi alle konkurentene gjør det samme.

:mad:

Jepp, det er jeg enig i. Skjønner ikke problemet med at det skal være så vanskelig å kompensere for overhead på upload. De gjør det jo på downloaden. Jeg har 640 kbs, men får bare 540 kbs selv om det vitterlig står at linja mi skal være 640. Irriterende.

 

 

MVH

 

TommyL

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Fordi ...

 

En må differensiere produkter, i denne sammenhengen hastighet vel. Hvis du vil ha mer, betaler du mer.

 

Seff så er det alltid noen som whiner, men når du tenker på at 85% av de som whiner kan ikke engang få høyere uthastighet grunnet dårlig kabel, linjelengde, etc etc, så blir jeg litt .... Noen parti som lover fiber til allmennheten ? De har min stemme :)

 

Her selges det nedlastning ikke sant. ADSL er asynkron forbindelse, hadde det vært meninga at vi skal laste opp, og ikke ned, så hadde de sikkert designet noe som gjør akkurat det. De som trenger upload, skaffer shdsl.

Lenke til kommentar
Her selges det nedlastning ikke sant. ADSL er asynkron forbindelse, hadde det vært meninga at vi skal laste opp, og ikke ned, så hadde de sikkert designet noe som gjør akkurat det. De som trenger upload, skaffer shdsl.

Joa, forstår det. Er jo fornøyd med linja jeg altså. Jeg tenkte igrunn mer ut fra at når man reklamerer med 640, hvorfor ikke gi 640....eller reklamer med 540 så blir det riktig, slik som Telenor har begynt med.

Men dette er ikke noe jeg tenker på hele tiden nei :D

 

MVH

 

TommyL

Lenke til kommentar

Hehe , problemet er at modemet faktisk syncer seg opp på 640 :) Så i grunnen får du det du betaler for. Begrensningene i selve teknologien gjør det at i praksis så er upload litt mindre en annonsert. ISP er flinke og kompenserer overhead på download, i grunnen det er det vi trenger mest.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bytter til Canal Digital jeg nu, er så fæn lei av Bluecom, de leverer bare dårlig kvalitet hvor jeg bor, de sier at det er Telenor som styrer sentralen. Jeg har fått en liten oppgradering fra 256 til 340 opp! Har forsatt samme 2048 ned. Skulle har fått 4000/440 siden de lovte oppgraderingen men de kan ikke levere.

Anbefaler dere som er ikke fornøyd å vurdere å bytte leverandør. Jeg er også lei å vente 30 minuter hver gang jeg ringer til demmes jævla kundetelefon!

Fuck-u Blueshit...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...