Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye bra her gitt!

3,4 og 8 er favorittene mine ( før jeg mista oversikten ;) )

Liker veldig godt postprosesseringen din. Jobber du film eller digitalt?

 

 

Ok, har kikka gjennom dem en gang til.

 

12 er nesten som et maleri. Herlig dybde i bildet.

 

Hva gjør steinen sammen med bilbildene (nr 5)? Satt og kikka en stund på bildet før jeg så personen. Artig med sorthvitt her.

 

Kul komp og valg av bakgrunn på bilbilde nr 10. Liker godt den høye kontrasten og.

 

Når jeg tenker meg om så er det nr 12, sauebildet, som er favoritten min. Det vokste etter at jeg så det noen ganger. Liker både komposisjonen og fargene. Sauen i bakgrunnen til venstre gjør mye. Har forsøkt å komme fram til hva som gjør at den er viktig i bildet. Jeg tror det er fordi den bryter opp de to skrå linjene som dannes av gresshorisonten og de fire sauene i forgrunnen. ( Jeg gjorde faktisk et lite eksperiment i Photoshop og fjernet den, og da blei bildet helt anderledes ).

 

Rotete kritikk dette her, men det blir jo fort sånn når det er så mange...

 

Regner med at du har lagt inn noen av bildene på foto.no? Der kan du iallefall regne med fyldigere kritikker på enkeltbilder. (Hvis du er aktiv på bildekritikken selv velg og merke :))

 

Takk for kikken!

 

:)

Lenke til kommentar

Veldig bra bilder. Jeg likte mcbildet! Vanligvis komponeres bildet sånn at bildet er litt fremfor i fartsretningen. Her ble det en gøy vri med å vise svingen sykkelen er på vei ut av. Fått utrolig mye ut av et ixusbilde.

 

Bilde nr7 er ikke det vakreste solnedgangsbildet jeg har sett. Masse støy på bildet, lite orginalt. Litt grelle farger. Er liksom som bildet maser på meg. Imponerer kanskje mor, men ikke meg.

 

Bilde nr3. Syns det er for lite dynamikk i fargene på dette bildet. Ser veldig "digitalt" ut. Her har sikkert ixus kameraet ditt kommet til kort. Er utrolig mye bedre dynamikk i bildene fra EOS og Nikon kameraet.

 

Artige reklamebilder. Er det oppgaver fra skolen? Veldig bra laget til.

Lenke til kommentar
  Mye bra her gitt!

3,4 og 8 er favorittene mine ( før jeg mista oversikten wink.gif )

Liker veldig godt postprosesseringen din. Jobber du film eller digitalt?

 

Aesop: Jeg jobber heldigitalt, postprosessen gjør jeg i Photoshop. Er medlem på fotoDOTno

ja, men etter betalingssystemet er kvaliteten der sunket og blitt begrenset. Samtidig

har økt popularitet ført til alt for mange brukere/bilder og lite kommentarer i sirkulasjon.

 

  Veldig mye bra. Meget bra, faktisk.

 

Jeg lurer litt på hva som er gjort med bildene, om de er redigert i etterkant. Så i månedkonkurransen at du hadde fikset på portrettbilde #8, så jeg antar at noe av det andre er fikset på også.

 

F.eks. portrettbilde 6 + 7, samt bilbilde #13. Hva er evt. gjort her?

 

psilocybe: Vel, det som går igjen for de tre bildene du nevner nå er at samtlige er

desaturert ganske kraftig før jeg selv har juster fargene opp i color balance vinduet (RGB-mode).

For å få en mer markant himmel har jeg justert ned lysstyrken i selektive områder

samtidig som jeg har brukt selektiv kontrastjustering, altså ikke justere noe som

påvirker hele bildet samtidig, da det fører til drap av detaljer.

 

  Veldig bra bilder. Jeg likte mcbildet! Vanligvis komponeres bildet sånn at bildet er litt fremfor i fartsretningen. Her ble det en gøy vri med å vise svingen sykkelen er på vei ut av. Fått utrolig mye ut av et ixusbilde.

 

Bilde nr7 er ikke det vakreste solnedgangsbildet jeg har sett. Masse støy på bildet, lite orginalt. Litt grelle farger. Er liksom som bildet maser på meg. Imponerer kanskje mor, men ikke meg.

 

Bilde nr3. Syns det er for lite dynamikk i fargene på dette bildet. Ser veldig "digitalt" ut. Her har sikkert ixus kameraet ditt kommet til kort. Er utrolig mye bedre dynamikk i bildene fra EOS og Nikon kameraet.

 

Artige reklamebilder. Er det oppgaver fra skolen? Veldig bra laget til.

 

Luske_Ludvig: Forsåvidt enig i kritikken din, ikke alle bildene er av like høy kvalitet.

Alle du har påpekt er forresten tatt med mitt Ixus v2 :innocent: . Reklamebildene

er delvis fra skolen og delvis for gøy, men dem av Porschen er skolesammenheng

og er derfor tatt med Canon D20.

 

  Dette likte jeg, fordi jeg liker stilen din!

De bil-bildene; er det virkelig du som har tatt dem? Mange er kjempefine! thumbup.gif

Veldig vanskelig å trekke ut et bilde som jeg liker best, er jo så enormt mange der.....

Likte stemningen i bilde nr. 4 (sett fra toppen og ned).

 

_Adler_: Takk for det :thumbup: Er jeg som har tatt bilbildene ja, håper å få tatt noen

fler frem mot sommeren...

 

Takk for kommentarer!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Seriøst gutt du er jo pro allerede! går du virkelig bare siste året på vgs, eller er det høyere utdanning det er snakk om?

 

altså jeg kjenner folk som studere fotografi på høyere nivå som ikke er halvparten så flink som deg.

 

altså nå har ikke jeg noen fotoutdannelse så jeg kan vel ikke uttale meg sånn foto faglig, men jeg er (om to uker) ferdigutdanna grafisk designer så jeg føler hvertfall meg kompetent nok til og si at du er et talent!

 

likte spesiellt godt nr 3, 4 og 6 av de første. etter det mista jeg oversikten. :wee:

 

men bare sånn for og disse deg litt så må du jobbe litt med typografien din. :tease:

Lenke til kommentar

Utrolig bra bilder :thumbup: Du vet tydligvis hva du driver med, da du får frem det beste i bildene. Bildene dine har sjarm, med det mener jeg at du har klart å vise objektene fra vinkler som får frem det peneste ved dem. Flere av dem kunne vært brukt som kort fra fylket Rogaland, eller bilder i annonser for å trekke turister. No shit!

 

PS. Syntes det var stilig å kjenne seg igjen på flere av plassene hvor du har tatt bildene. Du kommer tydligvis fra Stavanger omegn? Uansett, jeg bor på Sola, og så at flere av bildene kom nettopp herfra. :thumbup: Keep up the good work :D

Lenke til kommentar

Festlig å gjenkjenne locationen til over halvparten av bildene. Det er visst Stavanger og Sola det går i :)

 

Portrettserien din imponerte meg mest (ikke alle var like gode, dog) Veldig flotte komposisjoner og fargebruk, eller evt. bruken av mangel på farge. Veldig, veldig bra.

 

Stå på videre.

Endret av Kyrre (GHL)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...