Gå til innhold

Hardstyle - anbefaling og diskusjon


sluffy

Anbefalte innlegg

Front Line Assembly har ulike stiler. Noen album er skikkelig industrial metal-aktige, mens andre lener seg godt mot pure elektronisk industrial. Implode og Epitaph er vel ganske så elektroniske uten metal-elementer. Endog liker jeg nå alt av dem, da :)

 

Haujobb er mørkt og tøft. De holder seg til den typiske industrial-vokalen, har herlige melodier (!), industrielle beats og lager god, mørk stemning. De klarer jo selvsagt ikke å holde seg unna diverse metal-elementer de heller, men så er jo industrial tett knyttet til metal på mange måter. Jeg syns ikke det er negativt. Deres beste låt som jeg har hørt hittil er "Penetration". Den bør høres av alt og alle her inne på forumet.

 

Jeg skal prøve å sjekke ut dine anbefalinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Front Line Assembly har ulike stiler. Noen album er skikkelig industrial metal-aktige, mens andre lener seg godt mot pure elektronisk industrial. Implode og Epitaph er vel ganske så elektroniske uten metal-elementer. Endog liker jeg nå alt av dem, da :)

 

Haujobb er mørkt og tøft. De holder seg til den typiske industrial-vokalen, har herlige melodier (!), industrielle beats og lager god, mørk stemning. De klarer jo selvsagt ikke å holde seg unna diverse metal-elementer de heller, men så er jo industrial tett knyttet til metal på mange måter. Jeg syns ikke det er negativt. Deres beste låt som jeg har hørt hittil er "Penetration". Den bør høres av alt og alle her inne på forumet.

 

Jeg skal prøve å sjekke ut dine anbefalinger!

Kjempebra med nye navn, skal se nærmere på Haujobb :) Frontline er jeg ikke oppdatert på siden jeg var på konsert med dem i Oslo en gang på 90-tallet, da de dro skikkelig til med heavy-gitarer. Kan si at det var en relativt uventet opplevelse etter å ha digget Gashed Senses & Crossfire, og Caustic Grip :wow: Var ikke helt klar for det da, kan du si, selv om jeg begynte å bli mer vant til Millennium-plata. Skjønner at de har mer å by på etter det.

 

Edit: et band som jeg ikke synes det funker så bra med metal-elementer i er Apoptygma Berzerk, som gjorde det bra med et rent elektronisk lydbilde. Deres opptreden på Oslo Synthfestival for et par år siden var skuffende i så måte, men meg om det.

Synes forøvrig at ebm/industial lykkes bedre å få frem det "harde" på elektronisk måte, enn metal & gitarer, fordi metal ofte blir bundet opp til et mer tradisjonelt lydbilde. Men norske Red Harvest er et hederlig unntak :)

Endret av Zardoz
Lenke til kommentar

A*S*Y*S - From Past To Phuture

Analogic Disturbance - Wait A Second (Rave Mix)

Dana - Unendlichkeit

DHHD - Destruction

DJ Zany - Bass Core

Hard Boostok - The Beginning

Hardline - Fresh Beats (DJ Vortex feat. Mark Nails Remix)

Southstylers - E-town

Speedwave - Junior (First Switch Mix)

Teknoid - Edge Of Darkness

Lenke til kommentar

Ed Real & The Coalition - 20000 Hardcore Members

Eurotrash - Touchdown

Baby Doc & SJ - What You Do To Me Baby (Paul Maddox Remix)

Lee Haslam - Music Is The Drug (Nick Sentience Remix)

Nick Rafferty & The Coalition - Shine

K6 - Punk'd

Lenke til kommentar

Hardstyle:

Blutonium Boy - Follow Me

Borax - Take Off (Philippe Rochard vs. Weichei Remix)

Braincreator - Fuck My Brain

Cally & Juice - Now's The Fucking Time

Citizen - Microtek (Hardstyle Masterz Remix)

Da Tekno Warriors - The Sound Of Hardbass

Dana - Back In Time

Dana - Catch My Drift

Deepack vs. Luna - Kick This Muthafucka

DHHD - 30 Minutes

DHHD - D-Tech

DJ Zany - Forentic

DJ Zany - In My Mind

Donkey Rollers - Push'm Up!

Hardnation - Humanoid

Nowald - Cocaine

Operation Strike - Fuck Ignorans

Reflector 1 - Freaky Fucking Face

The Hose - Call It Hardstyle! (Technoboy Remix)

Lenke til kommentar

Paul Maddox

 

DJ GRH & Paul Maddox - Detour

Paul Maddox - Tension

Paul Maddox - Revolution

Stimulator - Play (Paul Maddox Mix)

N-Trance vs. Tidy Trax - Set Me Free (Paul Maddox Mix)

 

Annet

Tomcat - I'm Still Free

Tidy Boys vs. Tidy Girls - Blow Ya Load

BK - Blow Da Joint :love: (anbefaler den på den varmeste om du liker BK)

Nick Sentience - Ride The Groove

Miss Chongz Bed - Theres No Escape (Ingo Mix) (den er sjuk :D)

Endret av Stish
Lenke til kommentar
Syntes det er rart ingen har nevt Gary-D. Det var han som førte meg inn i hard-trance verdenen sent på 90tallet :w00t: Men i det siste har han nok desverre tapt seg litt. Gitt ut litt for mye plater. Men er dere ute etter noe som rocker så se på det han gav ut på 90tallet/2000 :thumbup:

Gary D. - Can't Do Without It den er kul!

 

N-Trance vs. Tidy Trax - Set Me Free (Paul Maddox Mix)

 

Den er konge!

Endret av Zyztem
Lenke til kommentar

hardhouse er tingen altså...

 

BK - Playing With Knives (Vocal Mix) :love:

 

Captain Tinrib & Sol Ray - Attack Of The 50ft DJ

 

Og av litt gammlere sort:

 

E-Trax - Let's Rock (BK Mix)

 

Stimulant DJ's - Hoover Time

 

 

Hardfunk er jo også litt stilig, iallefall den skiva jeg har med det...

 

Untidy Dubs vol. 5

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så syns jeg en del av de nye sangene fra tidy har vært veldig melodi trance. Syns at den musikken de la ut før var helt konge. Slike som Question Mark, Lisa Lashes osv. En del label'er savner jeg, slike som Hotwax. De hadde lagt ut et par tunes som var helt råe. Kan for tiden ikke anbefale noen nye tunes siden jeg ikke har hørt så veldig mye kult i det siste, men kan anbefale en helt rå sang:

 

Miss Chongz Bed - There Is No Escape (Ingo Mix)

 

Som Stish har nevnt før så er Ingo verdt å høre på.

Lenke til kommentar

Heisann Adrian! ;)

 

Er egentlig ganske enig i det du sier nå om tidy.

Men igår var jeg innom Tidy Store og lyttet til noe av det nye, det var mye der som var ganske fett egentlig.

Tenker spessielt på den nye Paul Glazby låta, Want Some? heter den.

Jeg lytter til den nå, jeg har ikke hørt Simon Rev mixen enda for orginalen er digg.

 

Håper du blir litt her i musikkforumet ThaMezzy så vi kan få folket til å høre på litt Tidy :p

Lenke til kommentar
Heisann Adrian! ;)

 

Er egentlig ganske enig i det du sier nå om tidy.

Men igår var jeg innom Tidy Store og lyttet til noe av det nye, det var mye der som var ganske fett egentlig.

Tenker spessielt på den nye Paul Glazby låta, Want Some? heter den.

Jeg lytter til den nå, jeg har ikke hørt Simon Rev mixen enda for orginalen er digg.

 

Håper du blir litt her i musikkforumet ThaMezzy så vi kan få folket til å høre på litt Tidy :p

Ja, hehe! Hørte på den sangen du nevnte her og den var egentlig ganske kul. Vet noen her om Nukleuz har stoppet helt opp for det er lenge siden jeg har hørt fra de?

 

Kan gi dere en link her hvor dere kan finne alt det nye innen hardhouse og slikt.

 

Bangingtunes

 

Kongeside egentlig!

Lenke til kommentar

Neida, Nukleuz har ikke stoppet. Jeg tror det bare siden er lite oppdatert.

Lisa Pin-Up slapp ut en vinyl 20 mai. Hardhouse Anthems 6.

På den vinylen ligger det disse 2 låtene:

  • Machine Gun Madness
  • Really Like Cocaine

13 mai slapp Alphazone (fra Nukleuz) ut en Hard Trance låt;

Flashback

 

Selv er jeg ikke _så_ intr. i Hard Trance, men jeg skal høre på Lisa Pin-Up vinylen nå :)

 

Men jeg tror nok ikke Nukleuz har like stor produksjon, er sjeldent jeg ser noe nytt ja.

 

edit:

aahh..! Det var digg musikk :love:

Endret av Stish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...