Gå til innhold

R9800 PRO, Bør jeg kjøpe det?


Anbefalte innlegg

Har en utenlandsk venn som sier at GeForce kort suger fordi de tar all energien fra pc'en og at de ikke er bra for "helsa" til pc-en, skal bruke dette kortet til å spille et spill online som heter Guild Wars og vil gjerne slippe noe som helst lag. Burde jeg kjøpe dette kortet eller noe bedre??? Jeg har en Windows 98 med intel inside ~ pentium 4 med 64 MB skjerm minne, suger sikkert, det vet jeg ikke, bare si hvilken opplysninger dere trenger, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.psdata.no/ps.asp?it=100929&mlevel=

 

Fra en msn convo jeg har med han nå

 

G-unit er han

 

[G-Ünit §oLdiéR] ×Ñð†ð®Îðܧ Gåñg§†eR× ™© Lo?? Ðe? Se?y L?DiEž sier:

I dont like Nvidia GeForce

[G-Ünit §oLdiéR] ×Ñð†ð®Îðܧ Gåñg§†eR× ™© Lo?? Ðe? Se?y L?DiEž sier:

I like Radeons

Nobody Knows Me sier:

whats bad with them?

Nobody Knows Me sier:

like

[G-Ünit §oLdiéR] ×Ñð†ð®Îðܧ Gåñg§†eR× ™© Lo?? Ðe? Se?y L?DiEž sier:

too much power sucking

[G-Ünit §oLdiéR] ×Ñð†ð®Îðܧ Gåñg§†eR× ™© Lo?? Ðe? Se?y L?DiEž sier:

ur PSU losing alot of power to video card

[G-Ünit §oLdiéR] ×Ñð†ð®Îðܧ Gåñg§†eR× ™© Lo?? Ðe? Se?y L?DiEž sier:

instead of going to ur mother board and drives

Nobody Knows Me sier:

let me quote that and post it on that forum, lol

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve deg på Elkjøps utrolige tilbud på et 6600GT-kort:

660GT-kort

Dersom du har mot til det da :p

 

Sjekk også ut denne tråden:6600GT til 795 på elkjop.no

 

EDIT: Feil i linking

Nobody Knows Me sier:

NVIDIA GeForce 6600GT GPU

GPU/Memory Clock: 500/450 MHz

Memory: DDR3/128 MB

400 MHz RAMDACs, Pipeline 8

 

for less than half of the ATI card

Nobody Knows Me sier:

Is it good?

[G-Ünit §oLdiéR] ×Ñð†ð®Îðܧ Gåñg§†eR× ™© Lo?? Ðe? Se?y L?DiEž sier:

piece of shit

 

jeg stoler ganske mye på denne fyren, han har god peiling tror jeg. men tar gjerne meninger fra dere. Jeg vil bare ha et supert kort som ikke lagger. funker perfekt. og kan brukes lenge.... kjøper ikke så mye pc utstyr

Lenke til kommentar

[G-Ünit §oLdiéR] ×Ñð†ð®Îðܧ Gåñg§†eR× ™© Lo?? Ðe? Se?y L?DiEž sier:

too much power sucking

[G-Ünit §oLdiéR] ×Ñð†ð®Îðܧ Gåñg§†eR× ™© Lo?? Ðe? Se?y L?DiEž sier:

ur PSU losing alot of power to video card

[G-Ünit §oLdiéR] ×Ñð†ð®Îðܧ Gåñg§†eR× ™© Lo?? Ðe? Se?y L?DiEž sier:

instead of going to ur mother board and drives

 

er dette tull?

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve deg på Elkjøps utrolige tilbud på et 6600GT-kort:

660GT-kort

Dersom du har mot til det da :p

 

Sjekk også ut denne tråden:6600GT til 795 på elkjop.no

 

EDIT: Feil i linking

Nobody Knows Me sier:

NVIDIA GeForce 6600GT GPU

GPU/Memory Clock: 500/450 MHz

Memory: DDR3/128 MB

400 MHz RAMDACs, Pipeline 8

 

for less than half of the ATI card

Nobody Knows Me sier:

Is it good?

[G-Ünit §oLdiéR] ×Ñð†ð®Îðܧ Gåñg§†eR× ™© Lo?? Ðe? Se?y L?DiEž sier:

piece of shit

 

jeg stoler ganske mye på denne fyren, han har god peiling tror jeg. men tar gjerne meninger fra dere. Jeg vil bare ha et supert kort som ikke lagger. funker perfekt. og kan brukes lenge.... kjøper ikke så mye pc utstyr

Altså, han ville ikke jeg stolt mye på. Et 6600GT vil yte LANGT over det et 9800pro kort vil, selv om det er kraftig overklokket...

Kjøp kortet på Elkjøp som er linket til lengre oppe, og du vil ikke oppleve veldug mye lagg det nærmeste året i forhold til hva du ville gjort med et 9800pro...

Lenke til kommentar
[G-Ünit §oLdiéR] ×Ñð†ð®Îðܧ Gåñg§†eR× ™© Lo?? Ðe? Se?y L?DiEž sier:

too much power sucking

[G-Ünit §oLdiéR] ×Ñð†ð®Îðܧ Gåñg§†eR× ™© Lo?? Ðe? Se?y L?DiEž sier:

ur PSU losing alot of power to video card

[G-Ünit §oLdiéR] ×Ñð†ð®Îðܧ Gåñg§†eR× ™© Lo?? Ðe? Se?y L?DiEž sier:

instead of going to ur mother board and drives

 

er dette tull?

Ja, så lenge du har god nok psu skal det gå fint.

Lenke til kommentar

Nobody Knows Me sier:

a guy says that GeForce 6600 GTG will do MUCH better than a ATI Radeon, and for future games too compared to a AVI Radeon card

Nobody Knows Me sier:

and they say that u have to have really bad PSU to make it matter

[G-Ünit §oLdiéR] ×Ñð†ð®Îðܧ Gåñg§†eR× ™© Lo?? Ðe? Se?y L?DiEž sier:

and how can he predict the future?

 

Hvis noen av dere har msn eller noe, kansje dere kan komme i en chat og diskutere. Bare et sånt generelt spørsmål... hva er det som gjør GeForce 6600 GT bedre enn en ATI Radeon 9800 PRO? Hva er forskjellen... Vet ikke hva PSU'en min er heller, kan dere hjelpe meg å finne ut av det. Er ATI Radeon bare for folk med lite PSU, og GeForce er det man burde foretrekke hvis man har nok PSU, eller? Så en annmeldelse av ATI Radeon 6600 PRO og der sto det at GeForce har best grafikk i stor oppløsning og ATI Radeon I liten.

 

Bruker også dette programet til å forbedre grafikken på grafikk kortene. "PowerStrip" Funker jævlig bra på det skitt kortet jeg har nå men lengter etter bedre grafikk altså, med IKKE NOE jævla lag, hater lag. Og når jeg først kjøper noe til PC'en har jeg lyst på noe som kan vare...

Endret av kimern9
Lenke til kommentar

Geforce 6600GT er betre, den er nyare, har høgare klokkehastigheit(raskere), nyare versjonar av pixelshader(3.0 om eg ikkje tar feil) enn eit Radeon 9800 Pro. Det er sant at nye Geforce kort krever meir enn eit Radeon 9800, så om du har ein gammal strømforsyning vil eg heller anbefale eit Radeon 9800 pro. Men eg er ikkje sikker på at det kan kjøre Guild Wars heilt perfekt, men det gjekk rimeleg bra når eg spelte det med mitt Radeon 9800.

Lenke til kommentar

Har ett radeon 9800 pro kort i min ene PC, og ett 6600GT i denne jeg skriver i fra nå.

 

Nvidia kortet yter MYE bedre enn ATI kortet. ATI kortet trenger også ekstra strømkabel fra PSU noe Nvidia kortet ikke trenger. (kan hende PCI-E bussen leverer mer strøm, men tror ikke det).

 

det ser ut til at du har ett ganske gammelt system, så det kan hende at du ikke får utnyttet 6600 GT kortet helt, men det vil nok yte bedre enn ATI for det.

 

 

Men for all del ikke hør på nett kompisen din. Når han sier at nvidia suger, og du får flere svar her som sier det motsatte, hør på flertallet, det er lurt i dette tilfellet.

 

Er selv tilhenger av ATI, men i dag så er nok 6600GT kortet det som gir best ytelse mot pris. Gå for elkjøp tilbudet.

Lenke til kommentar

hvor fant du noe om ett 9600pro kort der?

 

EDIT: hvis du tenker sammenligningen 9800XT og 6600GT så er det noe fryktelig galt med de grafene. Mitt 9800PRO kort greier kun 2000 i 3DMark 05, mes 6600GT kortet greier 4000. Altså det dobbelte.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Har ett radeon 9800 pro kort i min ene PC, og ett 6600GT i denne jeg skriver i fra nå.

 

Nvidia kortet yter MYE bedre enn ATI kortet. ATI kortet trenger også ekstra strømkabel fra PSU noe Nvidia kortet ikke trenger. (kan hende PCI-E bussen leverer mer strøm, men tror ikke det).

 

det ser ut til at du har ett ganske gammelt system, så det kan hende at du ikke får utnyttet 6600 GT kortet helt, men det vil nok yte bedre enn ATI for det.

 

 

Men for all del ikke hør på nett kompisen din. Når han sier at nvidia suger, og du får flere svar her som sier det motsatte, hør på flertallet, det er lurt i dette tilfellet.

 

Er selv tilhenger av ATI, men i dag så er nok 6600GT kortet det som gir best ytelse mot pris. Gå for elkjøp tilbudet.

Selges dette kortet i butikken? Har desverre ikke visa kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...