Gå til innhold

Spill du aldri går lei. Dine udødelige klassikere.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktisk Pirates Of The Caribbean!

Det er en god stund siden jeg spilte det sist nå, men på grunn av dette lille nettspillet tok jeg det frem nå nettopp.

 

Dette med at fyren går med musetastene kan virke snodig for noen og enhver (også for meg, i begynnelsen), men når man venner seg til det, blir spillet kjempebra!

Skikkelig fett å holde på sånn. Det er så mye forskjellig man kan gjøre!

 

Feks:

-Følge historien og hovedoppdragene uten å bli "distrahert" av alt det andre man kan gjøre.

 

-Vandre rundt i de travle gatene på de mange sydhavsøyene, snakke med beboende, ta seg en øl på den lokale baren, handle kanon-fodder til neste tokt eller gjøre et lite kupp ved å kjøpe noe sjeldent hos en gateselger.

 

-Reise rundt i øyenes villmarker for fot, og oppdage hemmelige huler hvor man finner diverse små skatter (og diverse litt større og skumlere skapninger).

 

-Reise ut på havet og kjempe mot pirater, spanjoler, franskmenn, nederlendere eller briter i til dels store sjøslag. Man kan, i stedet for å kannonere fiendeskipet i fillebiter, også borde skipene, drepe alle om bord, stjele skattene og omdøpe skipene til dine egne.

 

-Bare reise rundt med varer fra èn øy til en annen, kjøpe dem hvor de er billigst og selge de hvor de er dyrest.

 

Og mye mer!

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC,08/07/2005 : 19:42] Faktisk Pirates Of The Caribbean!

Det er en god stund siden jeg spilte det sist nå, men på grunn av dette lille nettspillet tok jeg det frem nå nettopp.

 

Dette med at fyren går med musetastene kan virke snodig for noen og enhver (også for meg, i begynnelsen), men når man venner seg til det, blir spillet kjempebra!

Skikkelig fett å holde på sånn. Det er så mye forskjellig man kan gjøre!

 

Feks:

-Følge historien og hovedoppdragene uten å bli "distrahert" av alt det andre man kan gjøre.

 

-Vandre rundt i de travle gatene på de mange sydhavsøyene, snakke med beboende, ta seg en øl på den lokale baren, handle kanon-fodder til neste tokt eller gjøre et lite kupp ved å kjøpe noe sjeldent hos en gateselger.

 

-Reise rundt i øyenes villmarker for fot, og oppdage hemmelige huler hvor man finner diverse små skatter (og diverse litt større og skumlere skapninger).

 

-Reise ut på havet og kjempe mot pirater, spanjoler, franskmenn, nederlendere eller briter i til dels store sjøslag. Man kan, i stedet for å kannonere fiendeskipet i fillebiter, også borde skipene, drepe alle om bord, stjele skattene og omdøpe skipene til dine egne.

 

-Bare reise rundt med varer fra èn øy til en annen, kjøpe dem hvor de er billigst og selge de hvor de er dyrest.

 

Og mye mer!

Då er spelet for deg Pirates of the Burning Sea. Lovande MMORPG! Her er litt info:

 

Intro:

 

I spillet blir du en sjøkaptein i karibien på 1700-tallet, og du kan enten spille som engelskmennene, franskemennene, spanjoelene eller som pirat (den siste gruppen er den meste ''låste'')

 

Pirat:

 

Som pirat vil du starte i en lovløs havn og du kan ta opp kampen mot de andre nasjonene, men valget ditt blir hvordan du vil gjøre dette. Du kan f.eks. plyndre hver eneste handelsmann du kommer over (dette vil da være npc'er og spillerer), du kan og rette deg mer mot plyndring av havner (mer om det lenger nede), eller du kan gå mer etter de andre nasjonene sine krigskip, men det vil være svært vanskelig siden pirater er avhengige av fart og lett manøvrerbare skip for å kunne plyndre handelsfartøy. Et slikt skip vil f.eks. vere ein slupp. Dette skipet er ikke spesielt kraftig og er ikke nedlesset av kanoner. Marinen til de ulike nasjonene har derimot store krigsskip. Så en enslig pirat har lite å stille opp mot et marinefartøy med 74 kanoner. Riktignok er ikke hvert eneste marinefartøy 74 kanonersskip, så piratene har likevel bytter å gå etter

 

En av nasjonalitetene:

 

Hovedforskjellen mellom de ulike nasjonene er hva områder de eier. Spanjolene er gjerne de rikeste, men det kan forandre seg etter som spillerer kan overta havner. Velger du å spille som en av nasjonalitetene (Spania, England eller Frankrike) kan du verve deg til marinen, bli en handelsmann eller smugler for den del, eller bli en lovløs sjørøver eller faktisk en lovlig sjørøver, ein privateer. Dette er ein pirat som jobber for sin nasjon, og plyndrer dermed fienden til den nasjonen sine skip.

 

Havnene:

 

Havnene er senter for all handel. Økonomien vil være spillerstyrt, så handelsmennene vil kunne styre mye av hvordan økonomien utvikler seg. For å overta havner kan du som pirat eller kaptein i marinen gjøre oppdrag for npc'er som f.eks. admiralitetet (Senere i spillet vil dette kanskje kunne bli sammensatt av spillerene) Disse oppdragene vil gjerne svekke havnen, som å sette forsvar ut av spill, stoppe innport/eksport osv. Når den er nok svekket vil havnen bli om til et pvp-område der alle vil kunne se hvem som er angriper og hvem som er forsvarer. Spilllerer kan da hjelpe sin nasjon i å enten angripe eller forsvare havnen, alt etter som. Havnene vil bli styrt av guvernører og planen er at disse etter hvert vil være spillerer som da vil få oppsynet med ansetting av vakter osv.

 

Skipene:

 

Skipene skal gå an å modifisere, som f.eks. å fjerne ''pansring'' for å få mer lasteplass. Spillerene kan laste opp egne design som kan bli implementert i spillet etter avstemninger på forumet. Det samme gjelder både mengen på kanoner (Du kan f.eks. gi slipp på noen kanoner for å gjøre skipet lettere og dermed raskere) og design på kanoner. Jobber du i marinen vil du bli tildelt skip du skal vere kaptein over, ellers må du selv kjøpe skipene dine, men i marinen har du ikke de samme valgene når det kommer til modifisering av skipene.

 

Dette er bare deler av spillkonseptet. Jeg vil anbefale folk å lese FAQ'en på hjemmesiden deres www.burningsea.com, DEV Log'ene gir også god ''inside'' informasjon, du kan også sjekke ut community siden www.burningseacommunity.com

 

Her er link til videoer fra spilllet filmet på E3 LINK PS! Du må være registrert på community-siden for å kunne laste de ned. Registreringen er gratis.

 

Spillet skal komme i betastesting i høst og spillet skal komme i vinter.

 

 

On topic: To av mine udødelige klassikarar er Morrowind og Heroes 3

Endret av Brighto
Lenke til kommentar
MeTa][iC: SNakker ikke du om Sid Meiers Pirates?

Nei, jeg snakker om PotC. Sid Meyer's Pirates har jeg aldri prøvd (har warez versjonen :blush: ), men konseptet med det liker jeg ikke, dette med at du liksom blir gammel og må gå gjennom spilelt mange ganger for å få prøvd alt, og at ikke sjøslagene er i fin grafikk, men bare i sånn overview-"format".

Dessuten dette med dansinga.

 

Det er garantert et bra spill, det er jeg ikke i tvil om!

Men det er bare det at det ikke frister meg så mye. :)

 

Brighto: Jeg følger med på PotBS. :)

Helt siden jeg spilte PotC så har jeg ventet på at det skulle komme et MMO som er i samme stil, da det passer seg ypperlig!

 

Dessuten følger jeg også med på Captain Blood, et spill som er utviklet av Akella, folka bak PotC. Dette skal komme en gang i begynnelsen på 2006. Gleder meg virkelig til dette. :)

 

EDIT: Forbanna mange feil det var her da! :p

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...