Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Få lakk til å se gammel ut?


Anbefalte innlegg

Driver å lager en liten boks som Kunst&Håndtverks-prosjekt på skolen (utrolig avanserte og originale oppgaver vi får, ikke sant :p). Har nå beiset treet kastanjebrunt, som fikk det til å se en tone lekrere ut. Tenkte jeg til slutt kunne gjøre noe med lakken som fikk boksen til å se litt antikk ut...altså litt sprekker ol som lakk får etter en stund. Noen som vet hvordan jeg skal gå frem her? Søkte med Google, og fant en side som beskrev hvordan jeg kunne gjøre det ved først å smøre et spesielt trelim på, og så lakke over. Det er jo en mulighet, men hadde vært bedre om jeg kunne gjøre noe som å feks varme opp lakken eller noe annet som ikke krever at jeg må kjøpe inn masse produkter.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja.. vet ikke om det er no særlig du kan gjøre med vanlig lakk etter at den er lagt på. Den skal jo liksom holde sammen, ikke sprekke opp og være en ganske tett overflate...

 

Den eneste andre måten jeg vet om er den jeg lærte på BM, og den går som følger;

 

1. Du smører på en eller annen farge (maling av noe slag.. husker ikke om det var noe spesielt med den malinga.)

2. du smører på en helt spesiell krakkeleringslakk

3. du smører på et lag med no annen spesiell lakk som er lagd for å reagere med krakkeleringslakken.

 

4. du venter noen timer, og du har en fin krakkelert overflate.

 

jeg tror ihvertfall det var ca. sånn det funka, er så lenge siden jeg har vært borti det nå..

 

så, poenget er: tror du må finne på noe veldig lurt, eller kjøpe inn masse drit og gjøre på den "vanlige" måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...