Gå til innhold

Xbox 2 lanseres i år (Xbox/Xbox 2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da virker det som om at X-Box 360 vil få omtrent et halvtår eller mer på PS3 og Revolution. Siden Nintendo ikke ser på MS som konkurrenter så vil de ikke slippe Revolution før den virkelige krigen kommer, da PS3 lanseres.

 

MS må da være litt bekymret over hvor dårlig det går med inntektene til X-box da. Ikke akkurat god strategi uansett hvor mange penger du har. Nintendo er vel den som har tjent mest på sine konsoller da de satser mer på software enn hardware. Sony ligger litt etter Nintendo, men tjener iallefall noe siden de selger svært bra med PS2 og spill.

Lenke til kommentar

Blir uansett spennende å se om Microsoft klarer å feste grepet om konsollpublikumet med Xbox2, hvis ikke kan man begynne å snakke om mye penger tapt. Tror dette med media center er en meget god idé, og at på sikt har MS så mange ben å stå på at de kan bli vanskelige å slå.

 

PS: Ikke rart Nintendo tjener penger når de klarer kunststykke å selge 20 år gamle Mario bros(ikke super mario), som NES classic til GBA for 200,- spenn! Blir interessant å se om PSP klarer å presse Nintendo litt på det markedet også.

Lenke til kommentar

mellom 2000 og 3000 kanskje, men det er bare gjetting. Dette skal jo liksom være mer enn en konsoll også da, noe jeg mener er ganske lurt, siden de da vil ta seg inn på mange flere områder enn bare spill. Underholdning er fremtidens store inntektskilde.

Lenke til kommentar
Lett MC. eller Xbox Xenon? MC først og Xenon etterpå. ;)

MS går nok i overskudd etter en liten stund, med tanke på at xbox blir en stadig mer populær konsoll. :)

Tja, i år fikk de faktisk for første gang overskudd... takket være Halo 2. I motsettning til -$168 millioner i fjor.

Lenke til kommentar
Noen som har det fjerneste begrep om hvor mye denne vil koste?

1 500,-? 2 000,-? 5 000,-? 10 000,-? 1 000 000 000 000,-?  :roll:

Basert på rykter og egen tipping, så sier jeg mellom 2500 - 3500 kroner her i Norge. Iallfall i starten. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Lett MC. eller Xbox Xenon? MC først og Xenon etterpå. ;)

MS går nok i overskudd etter en liten stund, med tanke på at xbox blir en stadig mer populær konsoll. :)

Tja, i år fikk de faktisk for første gang overskudd... takket være Halo 2. I motsettning til -$168 millioner i fjor.

Tror nok at de kommer til å få et stort overskudd etter en liten stund (med Xbox Xenon) med tanke på mange gode erfaringer, men det er bare noe jeg tror. :)

Lenke til kommentar
Da virker det som om at X-Box 360 vil få omtrent et halvtår eller mer på PS3 og Revolution. Siden Nintendo ikke ser på MS som konkurrenter så vil de ikke slippe Revolution før den virkelige krigen kommer, da PS3 lanseres.

Er dette den faktiske grunnen? Hvor har du ifra at Nintendo ikke ser på MS som en konkurrent? Xbox har vel solgt noe bedre (flere enheter) enn Gamecube totalt sett. Tror du ikke dette er noe tapte markedsandeler for Nintendo? Og selv om Xbox er en liten trussel for dem, hvorfor skulle Xbox360 automatisk være det?

 

MS må da være litt bekymret over hvor dårlig det går med inntektene til X-box da. Ikke akkurat god strategi uansett hvor mange penger du har. Nintendo er vel den som har tjent mest på sine konsoller da de satser mer på software enn hardware. Sony ligger litt etter Nintendo, men tjener iallefall noe siden de selger svært bra med PS2 og spill.

Har du noen tall å vise til. PS2 selger vel ganske overlegent mer enn både Xbox og Gamecube.

Lenke til kommentar
Er dette den faktiske grunnen? Hvor har du ifra at Nintendo ikke ser på MS som en konkurrent? Xbox har vel solgt noe bedre (flere enheter) enn Gamecube totalt sett. Tror du ikke dette er noe tapte markedsandeler for Nintendo? Og selv om Xbox er en liten trussel for dem, hvorfor skulle Xbox360 automatisk være det?

GameCube og Xbox sikter seg inn mot litt forskjellige markeder, da... Xbox kan uansett ikke utkonkurrere Nintendo i spill i Mario-genren. Sony har PSP og PS3 som sikkert kan kobles til hverandre og konkurrere mot Revolution/DS. Microsoft har ikke noe håndholdt produkt ennå.

 

Nok halv-gjennomtenkte utsagn i denne posten. :yes: Jeg lurer på hvorfor jeg ikke gidder lenger å tenke før jeg skriver?

Lenke til kommentar

Vel, nå er Gamecube langt ifra en rendyrket "kiddie konsoll" som det mange skal ha det til (sier ikke at du påstår det), det er en god del spill til den som også er attraktive for også ungdom/voksne og det er heller ikke kun spill for ungdom/voksne på Xbox, så det er ikke akkurat helt ulike marked dem sikter på.

Lenke til kommentar
Er dette den faktiske grunnen? Hvor har du ifra at Nintendo ikke ser på MS som en konkurrent? Xbox har vel solgt noe bedre (flere enheter) enn Gamecube totalt sett. Tror du ikke dette er noe tapte markedsandeler for Nintendo? Og selv om Xbox er en liten trussel for dem, hvorfor skulle Xbox360 automatisk være det?

 

Hvor jeg har det ifra? Vel fra Nintendo selv. Har du sjekket hvor dårlig X-box gjøre det i Japan? Selger jo knapt noen hundre konsoller i uken. PS1 selger faktisk bedre enn den.

 

Jeg har ikke sagt at X-Box 360 automatisk ikke er en trussel. Nintendo mener den største trusselen er Sony pga. det japanske markedet.

 

Har du noen tall å vise til. PS2 selger vel ganske overlegent mer enn både Xbox og Gamecube.

Nei, jeg har ikke noen tall å vise til nei. Men MS fikk først positive tall for X-box avdelingen i år. Sony selger såpass mye at de tjener godt på softwaresalget. De selger også sine konsoller med tap (mulig dette har endret seg i det siste). Nintendo er den eneste som tjener på hver konsoll og derfor har tjent ufattelig mye på sine konsoller. De har utrolig mange mrd på bok.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...