Gå til innhold

Xbox 2 lanseres i år (Xbox/Xbox 2)


Anbefalte innlegg

Hvor jeg har det ifra? Vel fra Nintendo selv. Har du sjekket hvor dårlig X-box gjøre det i Japan? Selger jo knapt noen hundre konsoller i uken. PS1 selger faktisk bedre enn den.

 

Jeg har ikke sagt at X-Box 360  automatisk ikke er en trussel. Nintendo mener den største trusselen er Sony pga. det japanske markedet.

Du sa at Nintendo ikke ser på MS som en konkurrent og velger derfor å ikke slippe Revolution før PS3 lanseres. Jeg tolker det ihvertfall slik at dem ikke heller ser på Xbox360 som en kunkurrent.

Jeg er klar over at Xbox gjør det veldig dårlig på det japanske markedet, men verden er større enn det. Er det da kun det japanske markedet Nintendo ikke ser på MS som en konkurrent?

MS skal prøve å endre på dette med en mindre, mer stilren konsoll og gode RPG spill (ting som er viktige i det Japanske markedet).

 

Nei, jeg har ikke noen tall å vise til nei. Men MS fikk først positive tall for X-box avdelingen i år. Sony selger såpass mye at de tjener godt på softwaresalget. De selger også sine konsoller med tap (mulig dette har endret seg i det siste). Nintendo er den eneste som tjener på hver konsoll og derfor har tjent ufattelig mye på sine konsoller. De har utrolig mange mrd på bok.

Ja da må isåfall GCN være klart billigst å produsere.

 

Edit: PSTwo kan ha snudd ting for Sony ja, EE/GS i en chip og byggd på mindre prosess etc.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utdrag fra artikkelen:

og disse tallene viser at selv om selskapet jevnt over har hatt en solid profittøkning, har Xbox-divisjonen igjen begynt å tape penger.

De fleste har vel fått med seg at Xbox2 (eller hva de nå skal kalle den) kommer ganske snart, så da er det vel ganske naturlig at mange velger å vente til Xbox2 kommer fremfor å kjøpe seg Xbox nå. Ikke så overraskende dersom Xbox-divisjonen taper penger akkurat nå med andre ord.

 

Godt mulig Sony merker det samme i forbindelse med salg av PS2 for tiden også, det ville i allefall ikke overraske meg. ;)

 

Angående kommentaren om Nintendo og begrepet "kiddie konsoll": Selv om det selvsagt ikke er slik at Nintendo kun gir ut spill for barn, så tror jeg nok at Nintendo "sliter" litt med ryktet sitt pga alle Mario/Wario/Pokemon-titlene de har satset så knallhardt på, når ungdommer og mer voksne folk skal kjøpe seg konsoll. Jeg mistenker at mange rett og slett regner med at Nintendo nærmest er synonymt med barnespill, og dermed frister det gjerne mer med PS2 eller Xbox.

Lenke til kommentar

Jeg blir så drittlei av "PS-lovere" som kritiserer xbox og den kommende xbox 360. Jeg har begge konsollene(xbox og PS2), grunnen var at jeg ikke klarte å vente på GTA SA. Og her er Xbox best uten tvil. Grunnen: Bedre grafikk, bedre Live del og fantastiske muligheter ved modding. Men dette skulle bare mangle, da PS2 er noen år eldre.

Faktum er at de aller fleste spillene kommer til begge konsoller og det vil da være unødvendig å komme med kommentarer som "PS3" kommer til å være best osv eller at XBOX 360 kommer til å være best. Som spillmaskin kommer begge 2 til å være fremragende. Det store spørsmålet er hvordan løsningen for hjemmekino og live biten kommer til å være. Her har MS et fortrinn med erfaring med Xbox Live og Xboxen har vist seg å fungere utmerket til multimediasenter ved hjelp av modding. Sony kommer helt sikkert til å ha like muligheter med PS3, men MS har tjuvsprang her. Og jeg må også si at det er et sjakktrekk av MS å lansere xbox 360 før PS3 selv om spillene som kan utnytte ressursene fullt ut vil ta lang tid å lage. Forbrukerne kommer til å stå i kø når Xbox 360 lanseres. HDTV og Live mulighetene til den nye xboxen kommer til å revolusjonere!!! PS3 komemr nok også til å gjøre det, men jeg tror MS med Xbox 360 kommer til å overta tronen etter Sony. Men du vil kunne kjøre 99.99999% av spilla på begge konsollene.

Endret av skille22
Lenke til kommentar
HDTV og Live mulighetene til den nye xboxen kommer til å revolusjonere!!! PS3 komemr nok også til å gjøre det, men jeg tror MS med Xbox 360 kommer til å overta tronen etter Sony.

Xbox "Xenon" blir bare et forsøk på en "standard-PC" som alle "skal" ha. Det skulle ikke forundre meg om Longhorn er den siste Windows-versjonen man kan kjøpe på CD, fordi Microsoft i stedet krever at man kjøper en Xbox. Jeg håper PS3 tar over, den er uavhengig av "onde" microsoft. ;)

 

Men du vil kunne kjøre 99.99999% av spilla på begge konsollene.

99,99999%? Er det ikke heller 60-70% eller noe sånt? Du må være litt seriøs. Det finnes alltid gode spill som bare kommer på den ene konsollen.

Endret av ehasl
Lenke til kommentar
HDTV og Live mulighetene til den nye xboxen kommer til å revolusjonere!!! PS3 komemr nok også til å gjøre det, men jeg tror MS med Xbox 360 kommer til å overta tronen etter Sony.

Xbox "Xenon" blir bare et forsøk på en "standard-PC" som alle "skal" ha. Det skulle ikke forundre meg om Longhorn er den siste Windows-versjonen man kan kjøpe på CD, fordi Microsoft i stedet krever at man kjøper en Xbox. Jeg håper PS3 tar over, den er uavhengig av "onde" microsoft. ;)

 

Men du vil kunne kjøre 99.99999% av spilla på begge konsollene.

99,99999%? Er det ikke heller 60-70% eller noe sånt? Du må være litt seriøs. Det finnes alltid gode spill som bare kommer på den ene konsollen.

Det vil bli laaaangt dyrere å utvikle spilla til disse konsollene enn dagens for å utnytte ressursene som forbrukerne krever. Da blir utviklerne nødt til å levere til begge plattformer. Uansett, hvem vil ikke tjene mest mulig? :tease:

Lenke til kommentar
Det vil bli laaaangt dyrere å utvikle spilla til disse konsollene enn dagens for å utnytte ressursene som forbrukerne krever. Da blir utviklerne nødt til å levere til begge plattformer.

Hva selger vel en konsoll bedre enn å ha eksklusive titler de andre konsollene IKKE har? Vil tippe Gran Turismo 3 og 4 har gjort at PS2 har solgt mye bedre enn den ville gjort om disse titlene også hadde eksistert til Xbox og Gamecube, bare for å ta ett konkret eksempel. Vil tippe Sony har sørget for at dette spillet kun kommer til sin egen konsoll.

 

Det samme kan vel sies om Halo og Halo 2 til Xbox, disse spillene finner man så vidt jeg vet ikke på hverken Gamecube eller PS2.

Lenke til kommentar
Det vil bli laaaangt dyrere å utvikle spilla til disse konsollene enn dagens for å utnytte ressursene som forbrukerne krever. Da blir utviklerne nødt til å levere til begge plattformer.

Hva selger vel en konsoll bedre enn å ha eksklusive titler de andre konsollene IKKE har? Vil tippe Gran Turismo 3 og 4 har gjort at PS2 har solgt mye bedre enn den ville gjort om disse titlene også hadde eksistert til Xbox og Gamecube, bare for å ta ett konkret eksempel. Vil tippe Sony har sørget for at dette spillet kun kommer til sin egen konsoll.

 

Det samme kan vel sies om Halo og Halo 2 til Xbox, disse spillene finner man så vidt jeg vet ikke på hverken Gamecube eller PS2.

Det sier seg selv at de hadde solgt flere spill hvis de hadde gitt ut til alle plattformene. Grunnen til at de gjør dette med noen få spill er for å få forbrukerne til å kjøpe spillkonsollen. Det kommer kun til å være Sony's egne utviklere(spillselskap) og MS egne utviklere(spillselskap) som kommer til å gi ut til sin egen respektive spillkonsoll. Andre utviklere må gi ut til begge hvis de skal ha mulighet til å overleve, hvis de ikke blir betalt enorme summer av f.eks MS til å kun utgi på Xbox.. Men MS har kjøpt opp en del selskaper da..

Endret av skille22
Lenke til kommentar
Det  sier seg selv at de hadde solgt flere spill hvis de hadde gitt ut til alle plattformene. Grunnen til at de gjør dette med noen få spill er for å få forbrukerne til å kjøpe spillkonsollen. Det kommer kun til å være Sony's egne utviklere(spillselskap) og MS egne utviklere(spillselskap) som kommer til å gi ut til sin egen respektive spillkonsoll. Andre utviklere må gi ut til begge hvis de skal ha mulighet til å overleve, hvis de ikke blir betalt enorme summer av f.eks MS til å kun utgi på Xbox.. Men MS har kjøpt opp en del selskaper da..

De har såklart solgt flere spill. Men de får ikke slike mange konsolle uten ekslusive titler. De (MS, Sony og Nintendo) vil tjene mer av at forbrukere kjøper flere konsoller enn at de kjøper flere spill.

 

Det ligger mange penger til utviklere dersom de lager et ekslusivt spill. De gjør det ikke bare av valg. De blir sponset med store summer av de de lager spillet til.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Det  sier seg selv at de hadde solgt flere spill hvis de hadde gitt ut til alle plattformene. Grunnen til at de gjør dette med noen få spill er for å få forbrukerne til å kjøpe spillkonsollen. Det kommer kun til å være Sony's egne utviklere(spillselskap) og MS egne utviklere(spillselskap) som kommer til å gi ut til sin egen respektive spillkonsoll. Andre utviklere må gi ut til begge hvis de skal ha mulighet til å overleve, hvis de ikke blir betalt enorme summer av f.eks MS til å kun utgi på Xbox.. Men MS har kjøpt opp en del selskaper da..

De har såklart solgt flere spill. Men de får ikke slike mange konsolle uten ekslusive titler. De (MS, Sony og Nintendo) vil tjene mer av at forbrukere kjøper flere konsoller enn at de kjøper flere spill.

 

Det ligger mange penger til utviklere dersom de lager et ekslusivt spill. De gjør det ikke bare av valg. De blir sponset med store summer av de de lager spillet til.

Dette er nok feil. Konsollene blir solgt med tap. Det er spill og ekstra utstyret de tjener fett på.

Endret av skille22
Lenke til kommentar
Dette er nok feil. Konsollene blir solgt med tap. Det er spilla de tjener fett på.

Så du tror ikke de selger flere spill om flere har konsollen deres altså?

De tjener penger på spillene(de leveres til alle plattformene). De tjener ikke mer penger på f.eks GTA til PS2 enn GTA til xbox. GTA kommer garantert til å bli lansert samtidig på PS3 og XBOX 360.

Endret av skille22
Lenke til kommentar

Det er bare noen få tittler som f.eks Halo og Gran Turismo som tidligere er nevnt som blir kun levert til Xbox 360 og PS3 kan jeg tenke meg. Den store massen kommer til å levere til alle konsoller. Men det kan godt hende jeg tar feil.

Endret av skille22
Lenke til kommentar
De tjener penger på spillene(de leveres til alle plattformene). De tjener ikke mer penger på f.eks GTA til PS2 enn GTA til xbox. GTA kommer garantert til å bli lansert samtidig på PS3 og XBOX 360.

Såklart de tjener mest på PS2 versjonen til GTA. PS2 har 35 millioner solgte enheter, mange millioner flere enn X-box. Dessuten så lager eklusive spill et behov for konsoller, slik at forbrukere skaffer konsollen. Dette vil automatisk selge flere spill for konsollen i framtiden. Det er slik ekslusive avtaler fungerer. Derfor legger også MS/Sony/Nintendo store penger til utviklere for å gjøre et spill ekslusivt, for dette kan utviklerene tape på.

 

Og GTA komme tvilsomt til å komme samtidig på PS3 og X-Box 360 pga. GTA er en av de mest suksessrike spillseriene. Litt dumt å kaste den til løvene. Sony har vel og rettighetene på GTA serien.

Lenke til kommentar
De tjener penger på spillene(de leveres til alle plattformene). De tjener ikke mer penger på f.eks GTA til PS2 enn GTA til xbox. GTA kommer garantert til å bli lansert samtidig på PS3 og XBOX 360.

Såklart de tjener mest på PS2 versjonen til GTA. PS2 har 35 millioner solgte enheter, mange millioner flere enn X-box. Dessuten så lager eklusive spill et behov for konsoller, slik at forbrukere skaffer konsollen. Dette vil automatisk selge flere spill for konsollen i framtiden. Det er slik ekslusive avtaler fungerer. Derfor legger også MS/Sony/Nintendo store penger til utviklere for å gjøre et spill ekslusivt, for dette kan utviklerene tape på.

 

Og GTA komme tvilsomt til å komme samtidig på PS3 og X-Box 360 pga. GTA er en av de mest suksessrike spillseriene. Litt dumt å kaste den til løvene. Sony har vel og rettighetene på GTA serien.

De kunne ha solgt flere GTA spill hadde GTA blitt lansert samtidig på Xbox. :tease: og dermed tjent bedre.. Men men nok om det..

Jeg skal hvertfall kjøpe meg en xbox 360 når den kommer. Og jeg tviler ikke på at PS3 kommer til å luske i hælene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...