Gå til innhold

Tvilsom garantibehandling hos PS Data?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg sitter med garantisak hos PS Data som jeg har ventet en liten stund på at skal ordne seg. Jeg tittet innom "min side" på psdata sine sider idag og fikk en relativt stor overraskelse.

 

Saken er den at jeg har returnet et sett Geil Golden Dragon PC3500 2x512mb tilbake på garanti (brikkene er 8 måneder gamle) da pcen har blitt ustabil, og de feiler i memtest86. Jeg har ikke overklokket dem eller tilført mer volt enn hva som er innenfor de aksepterte grensene satt av Geil selv. Jeg ventet et par uker, og så selv på PS Datas egne sider at de ikke hadde disse på lager. Da jeg har returnert et tilsvarende sett rambrikker tidligere sendte jeg en mail til PS Data (som jeg ikke har fått svar på) om at jeg gjerne kunne få Geil Ultra Platinum PC3500 2x512mb i retur istedenfor og betale et eventuelt mellomlegg. Da jeg tittet innom sidene til PS Data idag, så jeg at de hadde pakket et sett Geil Value PC3200 2x512mb som skulle sendes som erstatningsvare. Ser på på PS Datas egne priser på de ulike brikkene her og her, så er det jo helt tydelig at prisen på de brikkene jeg sendte inn, og de som PS Data vil returnere til meg spriker stort. Dessuten er "timingene" på de ulike brikkene ganske store, de Golden dragon brikkene jeg sendte inn stiller i en helt annen prisklasse og ytelsesklasse enn de brikkene som PS Data ville returnere til meg.

 

Jeg ringte til PS Data like etter jeg oppdaget feilen, og karen i andre enden skulle ringe tilbake når han hadde sjekket opp i det. Dette var tidligere idag, og jeg har ikke hørt noe ennå. Saken er likevel at dersom jeg ikke hadde hatt detalj kunnskap om disse minnebrikkene, så ville jeg ikke vært istand til å identifisere ulikhetene, og PS Data ville da "tjent" på min uvitenhet. Prøver PS Data å lure meg her eller hva? Dette fremstår for meg som ganske tvilsomt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tvilsom garantibehandling? Vil heller tro det går under kategorien menneskelig feil. Og ja, man kan fremstille folk som gjør feil som tvilsomme, men slik er verden. Mennesket gjør faktisk feil. Du trenger ikke å ha gode kunnskaper om RAM for å kunne se en prisforskjell. Man får det man betaler for. Bra du tok en telefon til dem, det ordner seg helt sikkert! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vil jo absolutt håpe at dette er en menneskelig feil for å si det slik, men jeg synes likevel at det er litt for drøyt å ta feil av den dyre, gode typen ram som Golden Dragon er, og heller gi meg den billige, trege typen. Feil kan være menneskelig, helt klart, men i visse situasjoner bør man ha en standard å sikte seg mot, kvalitetssikring kalles dette, og dette er en slik situasjon. Men ja, det ordner seg nok til det beste.

Lenke til kommentar

Dette ordner de helt sikkert opp i hvis du forklarer saken. Da fargelaseren jeg kjøpte av dem ble for tung for posten (og dermed postoppkrav) fikk jeg regning i stedet (på orginalbeløpet uten ekstra frakttillegg). På bakgrunn av denne og andre positive erfaringer med PS Data tror jeg neppe at de forsøker å "lure" deg for noen hundrelapper. En butikk som stoler på kunden kan som regel kunden også stole på.

Lenke til kommentar

Min erfaring med PS Data er iallefall positiv, jeg returnerte et skjermkort som sluttet å virke som det skulle, og det ble erstatning.

 

Men så viste det seg at de ikke hadde flere av den typen på lager, og det sto bare ubekreftet uten noen dato, så jeg sendte dem en mail der jeg spurte om jeg kunne få et tilsvarende skjermkort, og at jeg evt. betalte det overskytende, da et av alternativene jeg valgte var litt dyrere.

Fikk svar tilbake om at det skulle la seg gjøre.

 

Men da jeg fant ut at de skjermkortene deres egentlig ikke fristet, sendte jeg dem en ny mail, der jeg spurte om jeg kunne få andre varer istedenfor.

Jeg ville heller ha et ASUS A8N-SLI Deluxe hovedkort + en Athlon 64 3200+ Winchester, og en Samsung 40GB harddisk, Chieftec 360w PSU og to ORB-kjølere til filserveren min.

Dette kom seg på kr. 3705,-

 

Det gikk en dag eller to, før jeg tilslutt ringte til dem (dette var på fredag ettermiddag) og la fram saken, fikk da til svar at han hadde fått mailen, men måtte forhøre seg med sjefen sin først, da de vanligvis ikke har noen "tilgodelapp-løsning" eller hva det var han sa på telefonen.

 

Men om tirsdagen fikk jeg mail om endret ordrebekreftelse, jeg skulle få varene jeg ønsket.. :thumbup:

 

Men, tror du ikke at disken (Samsung 40GB) ikke var på lager lenger!? Noen hadde kjøpt de siste, og en ny ubekreftet dato stirret tilbake på meg.. :mad:

Jeg hadde lett opp deler som matchet den opprinnelige prisen som de hadde på lager der og da, slik at jeg skulle få alt på en gang og snarest komme igang med byggingen av både spillePC og filserver..

 

Så jeg sendte dem en ny mail noen dager senere, der jeg spurte om det var greit om jeg fikk en WD 40GB harddisk isteden, denne kostet noen kroner mer enn den andre, men som sagt tidligere skulle jeg jo betale det overskytende.

 

Fikk ny mail i retur, med endret ordrebekreftelse, alt var nå på lager, og på min side sto det at varene var pakket og klart for sending.

 

 

Fikk hentelappen i posten noen dager senere, og der sto det, gjett tre ganger, kroner ingenting! :w00t:

Hadde egentlig ikke ventet det, selv om det bare var snakk om knappe 200 kr, og spesielt ikke etter "maset" mitt.. :whistle:

 

Så som dere kan se, har jeg bare positive ting å si om PS Data, er det noe så bare send dem en mail, eller ring, så hjelper de så godt de kan. :love:

 

 

PS. Det skal være sagt at det lønner seg å være hyggelig, ydmyk og høflig når man gjør slike "stunt", og det samme gjelder vel din sak.

Ring dem, og forklar saklig hvordan tingene ligger an så regner jeg med at det ordner seg tilslutt..

Lenke til kommentar

Helt klart, høflighet lønner seg i det fleste tilfeller, og jeg har som prinsipp å være høflig på telefon, men det er ikke dermed sagt at det å også være bestemt er uhøflig, de to tingene lar seg fint kombinere.

 

Jeg ringte til PS Data samme øyeblikk jeg så hvilken vare jeg skulle få i retur, det var en hyggelig kar som tok telefonen, han sa han skulle se på saken og mulig ringe meg tilbake. Jeg er nok ikke redd redd for at det ikke skal ordne seg, jeg har et godt og ryddig inntrykk av PS Data, og det er mer enn hva jeg kan si om mange andre bedrifter.

 

Likevel må jeg si at jeg ble litt overrasket over at de ikke hadde "fanget opp" den feilen, jeg mener, de jobber med datakomponenter hver eneste dag.. Er du på polet og spør etter en Glenfiddich Single malt, så blir du sikker litt rar i ansiktet når du får en flaske Jack Daniels i labben.. (Sikkert en dårlig sammenligning, men dog.. ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...