Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha TZR eller Rieju RS2 Matrix?


Anbefalte innlegg

Yamaha ? Men med 8-9hk burde dem klare og kjøre opp bakkene på 4giret, ikke gire opp og ned i 3-4

Yamaha?

 

Yamaha, Aprilia, Rijeu og Motorhispania og fler bruker Minarelli Am6 motor.

 

Det med giringen har mer med dreving og si. Er sykkelen drevet til aks, har den mer kraft så den lettere kan kjøre opp bakke uten å gire... Omvendt hvis den er mer toppfart drevet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Offameg, du gjør alt så vansklig :p

 

 

hehe, jeg håper bare at mopeden jeg skal ha komme opp bakken.. lurer veldig på en X-race, men det er 10mnd til Bursdag, så det kommer sikkert nye modeller.

 

Derbi sin motor er lik Gilera sin ? Gilera sin er den sterkeste tror jeg...

Gilera har Derbi motor, er jeg nesten helt sikker på.

 

Skal du ta ut plomberingene er vel Derbi den kraftigste, ergo den som kommer seg lettest opp bakkene. Men du kan jo alltid dreve om for å endre hastighet/kraft forholdet....

Lenke til kommentar
Jaok...

 

 

Så hvis det er 3,2hk på X-race, som det står , så blir det hvor mye på X-race uten plomber og med effekt anlegg ?

 

Hva er det som er orginal dreving på SM X-race ?

 

Hva er det som lønner seg ? er det og kjøre orginalt eller ?

orginal drevingen er 12-65, den drevingen må du bare kvitte deg med en gang, når eg fikk meg effektanlegg så måtte eg gire rett etter at draget kom, ikkje kjekt

Lenke til kommentar
Er ikke det veldig mye jobb ?

 

Men jeg kan jo ikke drite i det heller, da er det vel kanskje bra og bare bytte felg og da ?

 

Angående og bytte felg, da må jeg kjøpe dekk og slange ? Er det ikke vansklig og få på gummien på felgene med slangen i ?

Mye koster felg + Slange + dekk ? 130/80/18"

Slange i dekket?

Er jo litt gammeldags, så vil tippe det står "tubeless" i info-boka på den ;)

 

 

Btw, Derbi'en skal visst få mellom 13 og 14 hester med Arrow eff.anlegg (har bare hørt av han som kjørte samme som meg som hadde det på den (den dro godt!!!!))

Lenke til kommentar
Er ikke det veldig mye jobb ?

 

Men jeg kan jo ikke drite i det heller, da er det vel kanskje bra og bare bytte felg og da  ?

 

Angående og bytte felg, da må jeg kjøpe dekk og slange ? Er det ikke vansklig og få på gummien på felgene med slangen i ?

Mye koster felg + Slange + dekk ? 130/80/18"

Slange i dekket?

Er jo litt gammeldags, så vil tippe det står "tubeless" i info-boka på den ;)

 

 

Btw, Derbi'en skal visst få mellom 13 og 14 hester med Arrow eff.anlegg (har bare hørt av han som kjørte samme som meg som hadde det på den (den dro godt!!!!))

Det er nok veldig feil. Du får ikke mer enn 9hk/maks 10hk ut av derbi motoren med effektanlegg.

Lenke til kommentar
hehe, jeg tør iallefall ikke trimme den skikkelig...

Skal bare ha effekt anlegg..

 

Men når det gjelder dekket, det er vel ikke bare et dekk ? Er det ikke slange ?

 

Hvis jeg skal ha større dekk ( 130/80) så må jeg vel skifte felg ?

Er jo samme bota uansett om du bare har drevet om, eller har fulltrim 90cc sylinder osv....

 

Hebo skal vist dra som ville faen ja.... 25 hester er riktignok helt optimalt innstilt av en god mekaniker. Setter du på settet selv hjemme og stiller inn selv, får du vel ikke mer enn maks 23hk på veiva...

 

Men skal du sette på en slik sylinder trenger du jo mye annet rart, som forgasser, gjerne powerfilter/modifisert originalfilter, Forsterka veiv, Gjerne trimtenning eller lignende og det er lurt å forsterke clutchen...

 

Men når du setter på en så stor sylinder sliter det jo enormt på motoren, og levetiden stuper...

Lenke til kommentar
hmm, ja, da er det et problem...

 

Hvis jeg drever om , og setter på Effekt anlegg og setter på en såkalt politi knapp, går den i 45`km/t da ? Tenkte på et ganske stort Ninja anlegg.

Hvis du kobler politiknappen (turtallssperre med av/på bryter) riktig og innstiller den, så går sykkelen i ca 45 med sperren påslått....

 

Skal du kjøpe et stort ninja anlegg er sjansen for å bli tatt stor. Når potta ikke ser original ut, kommer du nok til å bli tatt for trim innen en liten stund....

Lenke til kommentar
http://crash.alphadesign.no/Database/detai...rodukter.oid=54

 

 

Jeg setter ikke på NInja klistermerke da...

 

Men iallefall, hvordan kan den polti sperra klare å få sykkeln ned i 45, hvis en har dreva om og eff.anlegg ?

Må jeg stile den ellerno ?

Det er fortsatt en carbon (eller carbon look) potte som vekker oppmerksomhet...

 

En turtallsperre (politiknapp) gjør akkurat som den heter. Den sperrer turtallet der du stiller den inn. Hvis mopeden din gjør 45 i 6000 omdreininger i 6. giret, så setter du den til å sperre der. Da går den ikke fortere enn 45 km/t (6000rpm...)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...