Gå til innhold

Nokia lanserer iPod-knuser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fanboy Arehei?!?

:p

Hehe... overlegne hvem sier du?

HDD er allerede lansert av Samsung...

Har du sett størrelsen på denne 160 g?!?

Ikke noen liten tass, spent på prisen også...

Samsung sin kommer vel ikke til Europa en gang om jeg ikke tar feil.

Syntes ikke den teller så mye da.

Tror også Arehei snakker om de to andre mobilene som også Nokia lanserte i dag, med bla. overlegen skjerm, overlegent kamera osv osv.

 

Forresten:

Amobils artikkel om Nokia N91

De fleste som har brukt mobiltelefoner som musikkavspiller har fått erfare at minnekapasiteten sjelden er høy nok til at man får med seg all den musikken man ønsker seg. Dette blir høyst sannsynlig aldri et problem med Nokia N1

Regner med dere mener N91.

Hehe

 

Go Nokia sier jeg bare! :w00t:

Lenke til kommentar
Fanboy Arehei?!?

:p

Hehe... overlegne hvem sier du?

HDD er allerede lansert av Samsung...

Har du sett størrelsen på denne 160 g?!?

Ikke noen liten tass, spent på prisen også...

Nope, jeg er helt nøytral. Hadde Siemens, SE eller noen andre lansert de samme mobilene hadde jeg vært like full av lovord.

 

HDD er allerede lansert av Samsung ja, det stemmer. HDD'en i Samsung-mobilen er dog ikke like stor som Nokia sin. I tillegg har modellen til Samsung med harddisk (i300) dårligere kamera, ikke umts og dårlige kamera også. Neimen mangler den ikke dedikerte musikk-knapper og.

 

Da ingen andre har levert harddisk-baserte mobiler og Nokia N91 har alle de fordelene jeg nettopp nevnte, så ja, da vil jeg si at de er overlegne.

 

Når jeg først sa de var overlegne så siktet jeg da til alle tre mobilene i dag, ikke bare N91.

 

edit: Artikkelforfatter: Hadde vært greit å få med at dette blir den første (i hvertfall fra Nokia) med Symbian 9. Tror dette interesserer mange.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Og dette med videosamtale har jeg liten tro på egentlig.. jeg vet hvertfall at jeg ikke har lyst og filme meg selv når jeg snakker med noen. ikke har jeg råd til det heller de nærmeste årene.

Så sant som det er sagt.

Innen samtalepartneren har skaffet seg videotelefon, og prisene har blitt akseptable, har vi kjøpt nye telefon uansett. Videotelefoni er for meg totalt uinteressant per i dag. Om den kan motta videotelefoni og filme omgivelsene så holder det i massevis uansett.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Og si at nokia er overlegen alle andre merker pga av en mobil blir vel litt drøyt, men at det er ett etterlengta steg i riktig retning for nokia kan jeg si meg veldig enig i.

 

nokia har lanser mye skit de siste åra, men nå ser det jammen ut om de begynner skjerpe seg. ;)

Lenke til kommentar
Nope, jeg er helt nøytral. Hadde Siemens, SE eller noen andre lansert de samme mobilene hadde jeg vært like full av lovord.

 

HDD er allerede lansert av Samsung ja, det stemmer. HDD'en i Samsung-mobilen er dog ikke like stor som Nokia sin. I tillegg har modellen til Samsung med harddisk (i300) dårligere kamera, ikke umts og dårlige kamera også. Neimen mangler den ikke dedikerte musikk-knapper og.

 

Da ingen andre har levert harddisk-baserte mobiler og Nokia N91 har alle de fordelene jeg nettopp nevnte, så ja, da vil jeg si at de er overlegne.

 

Når jeg først sa de var overlegne så siktet jeg da til alle tre mobilene i dag, ikke bare N91.

 

edit: Artikkelforfatter: Hadde vært greit å få med at dette blir den første (i hvertfall fra Nokia) med Symbian 9. Tror dette interesserer mange.

Samsung har vel 3gb...

 

Litt spent på om HDD er løsningen å gå kontra minnekort?

HDD gjør mobilene klumpete, tyngre og mer sårbare for å gå i stykker etter et fall i bakken.

Minnekort kan fås i 4 gb også nå (straks)

 

Men techy er det!

Syns designet og størrelsen gjør det vanskelig å kunne tilbe disse N modelene fra Nokia.

 

Har vært så mye pepper om S700 sin størrelse og vekt, men denne blir jo en liten tass i forhold til disse.

Men er jo slik at første gang man lanserer en ny teknologi, så blir mobilen store og klumpete, annen generasjon med denne teknologien blir nok mye bedre.

Men kul ny serie fra Nokia, visste de ville satse denne veien og de velger kvalitet i denne nye serien, veldig bra!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Symbian 9 har støtte for USB Mass Storage Device, altså vil mest sannsynlig mobilen dukke opp som en ekstra disk på PCn. Drag and Drop...:-D

 

Store er de og høyt henger de...Ufattelig bra spesifikasjoner på disse mobilene. Men man kan ikke vente å få kredittkort-størrelse når all den funksjonalitet og lagringsplass skal inn i en "mobil".

Lenke til kommentar

Er litt spent på hva mini-harddisken gjør med vekt og batterikapasitet; et minnekort på f.eks. 1GB (som fint rommer 12-15 album i veldig god lydkvalitet) veier jo 'ingenting' i forhold og drar neppe like mye strøm, og som det ble nevnt lenger opp så er vel 4GB-kort rett rundt hjørnet.

 

Mp3-mobiler med ganske så god kapasitet har jo allerede vært tilgjengelig ganske lenge; om det er 1, 2 eller 4GB lagringsplass spiller ikke stor rolle i mine øyne; det er uansett altfor lite for de flestes musikksamlinger og man må dermed bytte ut med jevne mellomrom.

 

Kameraet virker snasent dog, men jeg er redd for at telefonen (i godt gammel Nokia-ånd) kommer til å være helt hinsides priset og at de som er i målgruppen for iPod mini ikke er interessert i å betale et par tusen ekstra for å få tilsvarende MP3-kapasitet inkludert i telefonen sin.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
om det er 1, 2 eller 4GB lagringsplass spiller ikke stor rolle i mine øyne; det er uansett altfor lite for de flestes musikksamlinger og man må dermed bytte ut med jevne mellomrom.

Det må i så fall være i dine øyne. Ikke kom her og fortell at Ola nordmann må bytte ut 3000 sanger med jevne mellomrom... :roll:

 

Jeg tviler egentlig på at du har 3000 kvalitetssanger som du faktisk hører på. Mange pleier å ha kanskje 10000 sanger, hvorav mesteparten aldri blir hørt på, og gjerne er der bare for å "briefe" med mange sanger.

 

Jeg for min del har mer enn nok med 1GB-kortet i PDA'en min. Bytter sanger kanskje en gang i måneden. Og da legger jeg som regel nye sanger inn - ikke gammelt skrot fra samlingen.

Lenke til kommentar

Lurifaksen har svært rett.

Jeg hører lite fast på ting, men alikevel klarer jeg meg mer enn fint nok med 512 MB - og en datamaskin. Men er utrolig kjekt å ha med seg 'alt' - men nah.. må alikevel overføre nye sanger som jeg har anskaffet og da er det samme for meg om jeg overførerer kun de nye eller legger inn de jeg ønsker å høre på.

4 GB høres greit ut nok egentlig - har iallefall plass til all Symbian programmvaren som jeg har ;)

Lenke til kommentar

Ja, denne telefonen er overlegen. Men til hvilken pris? Hjelper lite hvis den koster for eksempel det dobbelte av K750i. Da blir den utenfor rekkevidde for de fleste av oss. Netopp av denne grunn kommer jeg nok til å lande på K750 allikevel...

 

Edit: Forøvrig har K750 autofokus, og da tipper jeg bildene vil bli bedre også...

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...