Gå til innhold

Nokia lanserer iPod-knuser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes denne hadde fint design :love: men selv om den kunne ha vært en del mindre :ermm:

Blir spennende og se hva de andre mobilprodusentene gjør nå :D

Vel, vet det kommer flere W series fra SE, altså walkman mobiler, S serien kommer med 3(+) megapiksler kameramobil... så det skjer noe spennende hele tiden nå!

til det beste for forbrukerne-oss!

:thumbup:

Vet ikke helt jeg, når jeg kikker igjen på disse nye mobilene fra Nokia... En ipod killer er vel en vits, vet ikke hvem som liker tanken på en stor tung dings i lomma hvis man skal løpe eller svette litt på gymmen?!?

Ville kanskje brukt en "vanlig" mobil som mp3 spiller men en som er større enn S700-aldri!

Tror også en blir litt revet med av spesifikasjonene her, som er meget bra, men når man ser og prøver den i real life, da tror jeg mange vil tenke seg om to ganger før man kjøper disse nye mobilene her.

Slik var det med meg og S700, og den er både lettere og mindre...

Synspunkter?

:whistle:

Lenke til kommentar

Tipper på at den blir rundt 750 euro noe som tilsvarer rundt 5500 kroner..

dette synes jeg at er litt dyrt for en mobil.. Kanskje jeg heller satser på neonode N1m som passer mine behov i både funksjoner, størrelse og vekt:D også synes jeg at 1 gb passer perfect for meg da jeg ikke hører musikk mye:P

 

 

 

Litt offtopic menmen

Endret av 2mmen
Lenke til kommentar

Det jeg liker best, er kombinasjonen symbian og wlan. Dette vil nok føre til mulighet for skype :)

 

Ellers ville jeg bare kommentere dette med harddisk vs minnekort. Grunnen til at de velger harddisk, kan rett og slett være så enkel som pris. Et minnekort på 4 GB koster i dag 700 kroner mer enn en iPod mini med harddisk med samme kapasitet. Og en iPod er jo litt mer enn kun en harddisk.

 

Jeg skjønner selvfølgelig aspektet med hvor lite en harddisk tåler, men jeg ville uansett vært forsiktig med mobilen når den koster så mye. Folk har også allerede kommentert at de synes prisen nærmer seg smertegrensen. Med enda dyrere minne, ville den kanskje skutt seg selv i foten og blitt en nisjetelefon som nesten ingen ville tatt seg råd til å kjøpe?

Lenke til kommentar
Det jeg liker best, er kombinasjonen symbian og wlan. Dette vil nok føre til mulighet for skype :)

 

Ellers ville jeg bare kommentere dette med harddisk vs minnekort. Grunnen til at de velger harddisk, kan rett og slett være så enkel som pris. Et minnekort på 4 GB koster i dag 700 kroner mer enn en iPod mini med harddisk med samme kapasitet. Og en iPod er jo litt mer enn kun en harddisk.

 

Jeg skjønner selvfølgelig aspektet med hvor lite en harddisk tåler, men jeg ville uansett vært forsiktig med mobilen når den koster så mye. Folk har også allerede kommentert at de synes prisen nærmer seg smertegrensen. Med enda dyrere minne, ville den kanskje skutt seg selv i foten og blitt en nisjetelefon som nesten ingen ville tatt seg råd til å kjøpe?

Bra argumenter for HDD det der, enig i prisen, selvom prisen på denne Nokia'en med HDD heller ikke er billig...

Trodde ikke man fikk 4gb minnekort ennå heller?

Fordelen med Minnekort vs HDD er mye mindre batteri forbruk, og mindre fysisk størrelse + selvsagt mindre sårbar mht skader ved fall og uhell.

 

Var ikke meningen å disse de nye mobilene fra Nokia, bare ønsket en liten debatt om hva som kan være veien å gå mht minne og litt slikt...

Men tviler ikke på at de aller fleste merkene hiver seg på HDD bølgen nå, optisk zoom er lansert og kommer sikkert i flere mobiler-blir spennende!

:thumbup:

Lenke til kommentar
Rett på meg om jeg tar feil, men er det ikke en liten harddisk inni de store CompactFlash kortene?

 

Synes å ha sett bilde av det en gang, og de heter jo CompactFlash MicroDrive.

Standard CF-kort benytter ikke harddisk, men Microdrive bruker, som du forøvrig sier, harddisk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...