Gå til innhold

Politihøyskolen - spm angående opptakskrav


klomp1

Anbefalte innlegg

Hallais...

Har lest litt om opptakskravene til Politihøyskolen, og lurer på om den kondisjonstesten er hard/vanskelig? Man skulle visst springe rundt i en gymsal, med stopp på hver langside (på den ene skulle magen nedi gulvet, og på den andre skulderbladene). Man har visst 10 minutter på seg og minste kravet er ca 1250 meter...

 

Har jo utført cooper-testen et par ganger, der har man 12 min, og må springe så langt man greier... Da klarer jeg ca 3000 meter, ikke allverden altså... Men er det nok? Denne er jo bare 2 min kortere i tid, men nesten 1800meter kortere i avstand.. Blir man virkelig så forbanna sliten av alle stoppene?? :dontgetit:

 

Spiller vel egentlig ingen rolle... For jeg vil aldri komme inn uansett! :D Må jo ha 3 i gjennomsnitt i Norsk, og nynorsk fucker alt!! :yucky:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk denne pdf-filen. der står de fysiske kravene du trenger.

Så kan du bare prøve å gjøre tilsvarende der du bor.

Har lest den... Men gidder jo ikke å dra på skolen å mekke løypa! :p Ingen som har tatt den da?? =)

 

Alle de andre kravene skal gå, uten store problemer... Bare litt usikker på kondis testen, er ikke akkurat kondis-Kurt! =)

Lenke til kommentar
Sjekk denne pdf-filen. der står de fysiske kravene du trenger.

Så kan du bare prøve å gjøre tilsvarende der du bor.

Har lest den... Men gidder jo ikke å dra på skolen å mekke løypa! :p Ingen som har tatt den da?? =)

 

Alle de andre kravene skal gå, uten store problemer... Bare litt usikker på kondis testen, er ikke akkurat kondis-Kurt! =)

Vis du ikke gidder å prøve har du strengt tatt et dårlig utgangspunkt.

 

Bør prøve å lage en så lik løype som mulig å se om du klarer den.

Kun du, og ingen andre som kan sjekke det.

 

litt kjiipt å dra for å ta testen å innse at du var langt fra å klare testen.

Lenke til kommentar
Vis du ikke gidder å prøve har du strengt tatt et dårlig utgangspunkt.

 

Bør prøve å lage en så lik løype som mulig å se om du klarer den.

Kun du, og ingen andre som kan sjekke det.

 

litt kjiipt å dra for å ta testen å innse at du var langt fra å klare testen.

Sant nok...men lurer ikke på om jeg klarer den, det gjør jeg nok... Bare lurer på om det er en hard test...for den virker så simpel... :ermm:

Lenke til kommentar
hmm.. syns eg har sett et sted at man ikke kan ha mer enn 1,5 +- i styrke på øyan ukorigert... stemme det her? veldi dumt sia eg har 2,5 :(

Vetta faen... Håper ikke d.. =)

Fikk vite på sesjon at jeg var litt svaksynt på d ene øyet... Fargesvak er jeg og! :hrm:

Lenke til kommentar

Det går ann å lete litt selv.

 

fra phs.no

 

Formelle krav

Norsk statsborger.

Generell studiekompetanse fra videregående utdanning, herunder minst karakteren 3 i gjennomsnitt for norsk hovedmål, eller tilsvarende nivå i nytt karaktersystem.

Nødvendig modenhet og personlig skikkethet for tjeneste i politi- og lensmannsetaten.

Ha tilfredsstillende fysikk, herunder gjennomgå og bestå en fysisk test fastsatt av Politihøgskolen.

Ha god helse, herunder tilfredsstille de til enhver tid gjeldene helsekrav (bl.a. normalt fargesyn og synsstyrke uten korreksjon på begge øyne som ikke er dårligere enn 5/10, 6/12, 0.5).

Plettfri vandel.

Førerkort klasse B.

Svømmeferdighet.

Fylt 20 år det året de tas opp.

Hvem blir student?

De søkere som nemda har godkjent basert på en totalvurdering av kvalifikasjoner og skikkethet, tas opp etter de poengberegningsregler som følger av gjeldende regler for opptak til høgskoler under universitets- og høgskoleloven.

 

I denne totalvurderingen blir det lagt vekt på:

Muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Motivert og reflektert i forhold til politirollen

Modenhet, herunder empati og vurderingsevne

Naturlig myndighet og naturlig autoritet

Målbevisst og initiativrik

Bevissthet om egne positive og negative sider

Lenke til kommentar
syn uten korresjon... meine dem brilla da`?

 

funke det me laseroperasjon?... hmm...

syn uten korreksjon betyr uten linser og briller.

Laseroperasjon vil nok fungere ja.

ikke vær så sikker, laseroppererte får ikke søke til jagerfly.

Okey, da skal jeg ikke være så sikker på det :)

Lenke til kommentar
Spiller vel egentlig ingen rolle... For jeg vil aldri komme inn uansett! :D Må jo ha 3 i gjennomsnitt i Norsk, og nynorsk fucker alt!! :yucky:

Kravet er 3 i norsk hovedmål, så om du har nynorsk som sidemål, og har under 3, så er det ikke noe problem dersom du har 3 eller mer i hovedmål.

Lenke til kommentar
Spiller vel egentlig ingen rolle... For jeg vil aldri komme inn uansett! :D Må jo ha 3 i gjennomsnitt i Norsk, og nynorsk fucker alt!!  :yucky:

Kravet er 3 i norsk hovedmål, så om du har nynorsk som sidemål, og har under 3, så er det ikke noe problem dersom du har 3 eller mer i hovedmål.

Visst det er riktig, blir jeg glad :D

 

Norsk 5

Sidemål 2

Lenke til kommentar

Jeg har kjempe lyst til å bli purk! Men hører det er veldig dårlige arbeidstider, mye overtid og slikt! Du tjener heller ikke noe særlig!

 

Men inntresant er det noe i alle fall!

Er det noe minste høyde, er ikke veldig høy av meg, 1.73 (lenge siden jeg har målt høyden min da, men ligger vel rundt det)

Lenke til kommentar
Spiller vel egentlig ingen rolle... For jeg vil aldri komme inn uansett! :D Må jo ha 3 i gjennomsnitt i Norsk, og nynorsk fucker alt!!  :yucky:

Kravet er 3 i norsk hovedmål, så om du har nynorsk som sidemål, og har under 3, så er det ikke noe problem dersom du har 3 eller mer i hovedmål.

Visst det er riktig, blir jeg glad :D

 

Norsk 5

Sidemål 2

Det hadde jo ikke vært noe stress for deg uansett da! :p

Snittet på de to karakterene er 3, 5... =)

 

Angående høyde vet jeg ikke... Har hørt her og der at det er en fordel å ikke være for lav, men hvor grensen er, aner jeg ikke... Sikkert bare tull..så lenge man er sterk nok.. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
ikke vær så sikker, laseroppererte får ikke søke til jagerfly.

Nå er da jagerflyging noe for seg selv... F. eks tillater Hærens Jegerkommando at spesialjegerenes syn er korrigert med laser, og jeg kan ikke tenke meg at Politiet stiller strengere krav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...