Gå til innhold

Politihøyskolen - spm angående opptakskrav


klomp1

Anbefalte innlegg

Jeg tror han mener biologisk sett, ikke logisk sett. De utholdende muskelfibrene har ingenting å si når de ikke har de store muskelfibrene til å "bakke de opp". Det var i hvert fall det jeg lærte av biologi 1. Jeg vil uansett tro at om man har en mann og en kvinne som veier ca. gjennomsnitt for en atlet begge to i forhold til kjønn og satt disse av til å jogge lengst mulig så ville kvinnen tatt overhånd til slutt. Men over en "kort" distanse eller uansett hva det skulle være konkret vil nok mannen vinne til slutt. Det er ikke store forskjellene på hvor mange utholdende muskelfibre i kroppen til en kvinne. Hele grunnen til at jeg tror dette er fordi en kvinne kan holde samme tempo over en veldig veldig lang strekning, mens en mann har et ekstremt godt oksygenopptak pga. større lunger og hjerte som igjen gjør at de kan yte mer over kortere tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pussig at kondisjonskravene er lavere for kvinner enn menn da kvinner har generelt flere utholdende muskelfibre i kroppen. Burde være omvendt.

 

Kvinner vil nesten alltid vinne over menn i kondisidretter, mens menn vinner i styrkeidretter.

 

Det han vel sa var noe sånn som "pussig at kondisjonskravene er lavere for kvinner enn for menn", og at det burde vært motsatt. OG topper det med at kvinner visst alltid vil vinne over menn i kondisidretter... Føler en langt på vei kan si det er å ta en kopp vann over huet hva påstander angår... Siden det er så mye resultater fra realiteten som bygger opp under det, mener jeg...(!!!)

 

Men who cares...Syntes det bare et voldsomt bastant innlegg som er både en kopp og to med vann over huet.

 

Kan ta det PM om det skulle være mer... ble vel tålig off topic

Lenke til kommentar

 

Jeg tror han mener biologisk sett, ikke logisk sett. De utholdende muskelfibrene har ingenting å si når de ikke har de store muskelfibrene til å "bakke de opp". Det var i hvert fall det jeg lærte av biologi 1. Jeg vil uansett tro at om man har en mann og en kvinne som veier ca. gjennomsnitt for en atlet begge to i forhold til kjønn og satt disse av til å jogge lengst mulig så ville kvinnen tatt overhånd til slutt. Men over en "kort" distanse eller uansett hva det skulle være konkret vil nok mannen vinne til slutt. Det er ikke store forskjellene på hvor mange utholdende muskelfibre i kroppen til en kvinne. Hele grunnen til at jeg tror dette er fordi en kvinne kan holde samme tempo over en veldig veldig lang strekning, mens en mann har et ekstremt godt oksygenopptak pga. større lunger og hjerte som igjen gjør at de kan yte mer over kortere tid.

 

kvinner er jo generelt svakere enn menn (også psykisk, men det er en annen sak). hvorfor? jo, mest på grunn av muskelfiberfordeling.

Endret av Hårek
Slettet skjellsord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...