Gå til innhold

frakt på hw dyyyrt!


Anbefalte innlegg

tenke å bestille den store 120 mm cpu vifta som komplett har på tilbud denne helga til 195,- 355,- i full pris

 

inkl frakt og oppkrav så koster denne meg 321,- kr

 

 

bor i bergen så jeg er heldig å ha flexi-data i nærheten

 

de skal ha full pris seff som er 320,- kr. 35,- billigere enn komplett

 

uansett så hvis jeg skal bestille smådeler fra feks komplett så hadde det kosta meg 1,- kr mer å handle på komplett på sine supertilbud.

 

Frakt er noe dritt og ødelegger hele morroa ved å handle på tilbud

 

regner med å hente vifta på flexidata til 1 kr billigere :D selv om det var 120 kr billgere for varen på komplett

 

frakt suger max?

 

håper webshoppene kan ordne noe billigere løsninger for småting.

har hørt at man kan sende ting som brevpost fra komplett men er ikke sikker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel veldig begrenset i vekt og størrelse hva som kan sendes som brev. Denne viften er sikkert både for tung og stor :!:

 

Har selv fått sendt rambrikker som brev.

 

Edit: fra komplett: Sendingen kan ikke veie mer enn 350g (inklusive emballasje) og maksimumsmålene er: Høyde 6cm, Bredde 24cm og Lengde 34cm. Varen kan heller ikke være av større verdi enn kr 800,- ekskl. mva.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Frakt ER dyrt... Eller det vil si å sende småpakker med posten er veldig dyrt. Skulle ikke forundre meg om 5% av det folk betaler for hardware via nett går med til frakt. Med en hardware-bransje som omsetter for mye (1 milliard?) per år i norge så blir det enorme summer til posten (rundt 50 mill per milliard i omsetning)

 

Noe av problemet er at folk bestille småpakker og at det er minimal samkjøring av pakker til samme by/tettsted før utdeling.

Lenke til kommentar

folk tar ikke alltid frakten med i prisen på varen

 

det man faktisk betaler for varen er varen + frakt og avgifter

 

når man ser billig hardware på webshopper så kan det faktisk være billiger å kjøpe varen hos den lokale forhandlere fordi totalpriser blir mindre samt påfølgene fordeler ved evnt retur

 

syns det er bedre at den lokale sjappa tjener noen småkroner enn en butikk langt unna skal tjener mindre penger og posten skal stikke av med en stor bit

Lenke til kommentar

82 kr koster det billigste alternativet - hvis du betaler med Visa eks. så da blir totalen rundt 280 kr noe som er 50kr billigere.

 

De fleste har vel et Visa kort eller kjenner noen som har det ?

 

Komplett sender jo brev under 350gram og 800kr for 40 lappen (rett hjem i postkassen). Viften er jo stor og tung så..tja

Lenke til kommentar
kunne seff betalt med visa men tok servicepakke med oppkrav da dette er den enkleste måten for alle , selv de som ikke har visa

Jeg skjønner ikke hvordan oppkrav er enklere enn VISA jeg. Dyrere er det også. Hvis denne varen veier under 350g så kan den jo også sendes som brev, da er det både billig, og fryktelig lettvint siden du ikke trenger å gå lenger enn postkassa for å hente den pluss at brev normalt tar vesentlig kortere tid enn pakker på å nå frem til mottaker..

 

Når det har vært småting som jeg har trengt fra Komplett har det hendt jeg har bestilt som brev.. Bestiller kl 13-14 og så ligger varen i min egen postkasse dagen etter.

Lenke til kommentar

Siden datakjeden og komplett har samme eier så kan du kontakte datakjeden og spørre om de kan gi deg varen for 280kr lokalt i stedet for at de bare skal tjene 195kr om du bestiller fra dem via nett. Da får i det minste datakjeden pengene som posten ellers ville stukket av med. (Jeg har i hvertfall mye mer sympati for at komplett får pengene i stedet for posten)

 

Dette vil være en vinn-vinn situasjon for både deg og komplett/datakjeden. Du får handlet lokalt til den laveste prisen du uansett måtte betalt og komplett/datakjeden får mer betalt enn om du bestillte via nettet.

Lenke til kommentar

når jeg mener at det er lettere for alle å ta på oppkrav så mener jeg at alle under 18 som ikke kan få visa blir inkludert

 

denne spesifikke viften er 1,06 kg og dermed tung, Den kan derfor ikke sendes som brev.

 

Personlig kan jeg handle hos norek men skal jeg ha 1 ting så er det billigere for meg å handle hos flexi-data fordi frakten gjør det dyrere enn utsalgsprisen til flexi.

 

 

På en måte syns jeg det er tull å bruke et tilbud på denne måten.

 

Hvorfor skal jeg kjøpe en ting fra feks komplett for å spare 100 kr som allikevel forsvinner i frakt når jeg kan handle samme tingen fra en lokal forhandler til samme pris(pris hos webshop+ frakt) eller billigere.

 

Posten skal no ihvewrtfall ikke få pengene. Da er det bedre å støtte opp om lokale bedrifter samt gjøre det lettere for meg ved evnt retur.

 

Flexi-data er en kongesjappe som er litt billigere en datakjeden og komplett. Fin fin service også.

 

Syns det er ganske frustrerende å handle fra grosisst for så å oppdage at det er billigere å handle i en butikk fordi frakten dreper innkjøpsprisene.

 

 

PS komplett eier en stor del av datakjeden men de er allikevel selvstendige butikker og konkurenter. Tviler på at datakjeden gir deg så mye rabatt bare fordi komplett har tilbudspriser på nett. Samarbeidet mellom de er ikke så stor.

Lenke til kommentar
Med en hardware-bransje som omsetter for mye (1 milliard?) per år i norge så blir det enorme summer til posten (rundt 50 mill per milliard i omsetning)

Er nok mye mer enn 1milliard det omsettes for gitt.. Når komplett omsetter for over 1 milliard alene(tror jeg.. ikke skyt meg om jeg tar feil), så er de nødt til å omsette for mer...

 

Leste forresten i hjemmepc(av alle ting..) at den norske brunevarebransjen omsatte for ca 17 milliarder i fjord, dog medregnet kjeder som elkjøp ect.

Lenke til kommentar

Vel prisen på frakten er en ting. Den er dyr, og når den er så dyr forventeren at det skal gå fort og smerte fritt, men den gang ei.

 

Bare for gøy har jeg regnet ut gjennomsnittfarten på de to siste pakkene mine som kom med posten. Den ene fra komplett den andre fra microplex. I begge tilfellene kom jeg fram til en gjennomsnittsfart på under 1 km/t (jeg trakk fra både lørdag og søndag i helgene, samt at jeg fant antall kilometer vei mellom avsender og meg). Og det er bare for dårlig.

 

Nettbutikkene skulle heller trent opp en masse sjimpanser og sendt de avgårde med pakkene på ryggen, da hadde de ikke bare kommet frem raskere, men betalingen ville bare vært ett par bananer helt genialt..

 

 

Edit: leif

Endret av XtraPlay
Lenke til kommentar

Frakt er dyrt ja. Men posten har i det minste høyt antall pakker som kommer fram til tiden, de har også maks tider på sendinger. Har møtt på andre som ikke har dette, og er utrolig frustrerende å ringe bare for å få høre at "Nei, vi har ikke noe garantert framsendings tid.". Sånt slipper en på posten, de både antall dager stående klart og de kommer som oftest til tiden.

 

XtraPlay: Kan garantere deg at pakka de har reist betydelig lengre en det du har regna ut :)

 

Ved små kjøp finnes det nok ikke noe alternativer til posten, men på større har en da flere leverandører.

Lenke til kommentar
Med en hardware-bransje som omsetter for mye (1 milliard?) per år i norge så blir det enorme summer til posten (rundt 50 mill per milliard i omsetning)

Er nok mye mer enn 1milliard det omsettes for gitt.. Når komplett omsetter for over 1 milliard alene(tror jeg.. ikke skyt meg om jeg tar feil), så er de nødt til å omsette for mer...

 

Leste forresten i hjemmepc(av alle ting..) at den norske brunevarebransjen omsatte for ca 17 milliarder i fjord, dog medregnet kjeder som elkjøp ect.

Markedet for dataprodukter og elektronikk som

Komplett betjener, anslås å være på ca. 30 milliarder

kroner i Norge. Det vurderes at selskapets markedsandel

er på ca. 2-3% i Norge, samt at man i tillegg

leverer varer til forhandlere for videresalg til sluttkunder.

Innen enkelte delmarkeder som for eksempel datakomponenter,

er Kompletts markedsandel vesentlig større.

 

Dog innebefatter "elektronikk" produkter kjeder som Elkjøp, Lefdal, Expert osv. også selger.

Lenke til kommentar
Frakt ER dyrt... Eller det vil si å sende småpakker med posten er veldig dyrt. Skulle ikke forundre meg om 5% av det folk betaler for hardware via nett går med til frakt. Med en hardware-bransje som omsetter for mye (1 milliard?) per år i norge så blir det enorme summer til posten (rundt 50 mill per milliard i omsetning)

 

Noe av problemet er at folk bestille småpakker og at det er minimal samkjøring av pakker til samme by/tettsted før utdeling.

Snakket engang med en fra Hyundai på ei datamesse og han fortalte at over 30% av en PCs kostnad var frakt.

 

Di fikk prosessorer, RAM, Harddisker, kabinett og annet tilsendt fabrikken og dette kostet frakt selvom di kom i store forpakninger, og såklart når PCn var ferdigbygd så måtte den jo sendes vidre, først til hovedlagre rundt om i verden, så til hvert land, så til forhandler osv osv...

Lenke til kommentar
Siden datakjeden og komplett har samme eier så kan du kontakte datakjeden  og spørre om de kan gi deg varen for 280kr lokalt i stedet for at de bare skal tjene 195kr om du bestiller fra dem via nett. Da får i det minste datakjeden pengene som posten ellers ville stukket av med. (Jeg har i hvertfall mye mer sympati for at komplett får pengene i stedet for posten)

 

Dette vil være en vinn-vinn situasjon for både deg og komplett/datakjeden. Du får handlet lokalt til den laveste prisen du uansett måtte betalt og komplett/datakjeden får mer betalt enn om du bestillte via nettet.

Quote meg selv

 

Må bare korrigere de som nevner Datakjeden som Kompletts butikkfilial, da dette er feil.

 

Komplett er Komplett

 

Datakjeden er Datakjeden

 

To forskjellige butikker. Kjøper man varer hos Komplett, går pengene i lomma på dem. Kjøper man hos Datakjeden, ender pengene kun opp der. Eneste likhet er at mye av varene til Datakjeden kommer fra Norek, samme leverandør som Komplett. Derimot har Datakjeden stor frihet til å bruke andre leverandører enn Norek.

 

Sjekker man ut en vare hos enten Norek eller Komplett, vil man finne samme vare hos Datakjeden på samme varenr, bare til en pris der frakt og andre kostnader ved å ha butikk er lagt inn. Og der stopper likhetene mellom Datakjeden og Komplett.

 

Det at det lønner seg å kjøpe lokalt av småvarer er jeg helt enig i; liten vits i å betale frakt til posten når du skal ha en Cake Box..

 

Edit: Kan også legge til at Datakjedens overskudd for det meste går til de ansatte. Pengene sendes nok ikke til Norek/Komplett-konsernet i Sandefjord ;)

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...