Gå til innhold

Sanger du egentlig ikke burde like


r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes både Britney og Shakira har endel fengende sanger, (interessen har muligens kommet fra musikkvideoene, hvem vet :whistle: )...

Fengende og bra er etter mitt syn to vidt forskjellige ting.

Feng er når noe "fanger" deg med en gang og får opp interessen første gang du hører den, problemet med disse er at man ofte går svært fort lei av dem. Jeg går gjerne lei en del slike melodier av av å bare høre den en gang, dessuten så er veldig mange av melodiene veldig sånn "heard it before".

 

Mye bra musikk som ikke er fengende i utgangspunktet men hvis man hører på det en del så kommer magien frem og det blir bare bedre og bedre dess mer man hører på det. (I motsetning til "feng"-musikk).

 

Dette er bare en slags idê eg har kommet frem til, om det egentlig stemmer vet eg ikke helt... men slik eg opplever det. :p

Lenke til kommentar

Liker noe Kylie Minogue, mest p.g.a. videoene, men når folk spør meg hva jeg liker av musikk nevner jeg ikke akkurat henne først.

 

Ser man på hvilke cder jeg har så burde jeg egentlig ikke like henne, men det er mye jeg kan høre på som f.eks Garbage, men kjøper ikke cden for det.

 

Kan også like ting på et diskotek, men... det er noe jeg danser etter, ikke noe jeg sitter og hører på.

 

Hele koker vel ned til definisjonen av ordet like.

Lenke til kommentar

Jeg hører til vanlig på mye AC/DC, Metallica, Iron Maiden, The Doors, Pink Floyd osv, men i det siste har jeg begynt å høre på endel "syre" (trance/techno) .. Syns nesten det er flaut å høre på, men jeg liker det :p

 

boom boxx Feat. L.O - [Absolute Dance Move Your Body! 2005] Balla Da-Li [3:35]

 

Men som alltid så driter jeg i hva andre sier om musikksmaken min, kan høre på trance så hele bussen hører det, jeg blåser i dem andre :D

Lenke til kommentar

Koffor har ikkje Satrucci posta sin schnappi her endå? :p

 

Er så forferdelig altetande at det blir vanskelig å komme med en spesifikk artist..

 

Kan høyre på elektronika, rock, progrock, mange underarter av metal(black, death, speed etc.), jazz (her er det snevert dog), klassisk, rap (veldig snevert), og lista kan berre fortsette...

 

Kanskje House of Pain - Jump around ?

Men det er THE partylåt...:woot:

 

Edit: og nei, eg gidder ikkje å ordne opp i eventuelle sjangerfeil... :whistle:

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar
Den sangen jeg er litt småflau over at jeg liker er "Brother Louie" av Modern Talking. Jeg syns bare at den har en veldig festlig beat som gjør meg glad når jeg hører den.

Altså, den er jo kul! Artig sang som alltid slår an i festlige lag.

Bra jeg ikke er den eneste som liker den :D

 

De fleste sangene som er av en sjanger jeg vanligvis ikke hører på er partylåter. Har et par som jeg bare liker pga. minnene jeg har til dem (Aphex Twin - Popcorn, DJ Mangoo - Eurodancer, 50 Cent - In The Club m.m). Ellers liker jeg lite av techno/hip-hop.

 

Fortsett med deres "confessions", folkens. Selv har jeg det slik at jeg skifter sang hvis det kommer noe mindre bra på mp3-spilleren mens andre kan høre det, det var derfor jeg skrev "småflau". Mente selvfølgelig ikke at man skal være flau over musikksmaken sin, dette var bare mitt tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...