Gå til innhold

hardware dot no linuxdistro ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke for å legge en demper på stemningen her, men jeg tviler på at dere får lov til å bruke hardware.no-navnet bare sånn uten videre ;)

da kaller vi den bare noe annet, forslag?

Fisk - Fisk is so kool!

 

Fisk GNU/Linux høres faktisk bra ut.

hehe, høres bra og norskt ut :)

Lenke til kommentar
Ikke for å legge en demper på stemningen her, men jeg tviler på at dere får lov til å bruke hardware.no-navnet bare sånn uten videre ;)

da kaller vi den bare noe annet, forslag?

Fisk - Fisk is so kool!

 

Fisk GNU/Linux høres faktisk bra ut.

fisk er bra og låtter kult.

kan vi si at navnet blir fisk?

Endret av hotstian
Lenke til kommentar
Ikke for å legge en demper på stemningen her, men jeg tviler på at dere får lov til å bruke hardware.no-navnet bare sånn uten videre ;)

da kaller vi den bare noe annet, forslag?

Fisk - Fisk is so kool!

 

Fisk GNU/Linux høres faktisk bra ut.

fisk er bra og låtter kult.

kan vi si at navnet blir fisk?

høres bra ut, men hva med folk/stab og en avstemning og flere alternativer? ;)

Lenke til kommentar

navn er alltid vanskelig. og denne oppgaven blir vanskelig, jeg heller ikke mye tid, ei heller erfaring med å lage egen distro, men jeg kan være og gjøre det jeg kan, kan programere c/c++, java og litt x86 assembler.

 

Tellus Linux ?

Lynx Linux ?

Jabba Linux ?

Jubba Linux?

Eureka Linux ?

Lenke til kommentar
hvordan hadde du tenkt til å få til dette i praksis da? siden at alle her på forumet kommer fra forskjellige deler av landet og at noen bor tilogmed i Danmark og Sverige så vil nok det bli litt småvanskelig. hvem skal f. eks sette sammen Linux distroen tilslutt?

Hehe, minner meg om når Telenor skulle flytte et svært IT-prosjekt/avdeling til Fornebu, så kom det sånne vitser som "ja det er bra at de samles på ett sted, for da kan jo nerdene bare gå over gangen med beskjedene sine."

Lenke til kommentar

selvfølgelig, enhver distro med respekt for seg selv har et pakkesystem. Ellers er det bare hardcore nerder som kommer til å bruke den i beste fall.

 

debian bruker "apt", den er jo helt genial! :thumbup:

 

EDIT: skal det være mulig å velge mellom et hav av muligheter eller skal det være et lite begrenset utvalg av pakker?

make your own linux distro

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...