Gå til innhold

Død pixel i ny Nokia 6680


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Hei

 

Sendte min 7610 til rep for å skifte display,hadde 2 døde pixler,en litt synlig(ikke forstyrrende) når kamera var på og 1 som var helt oppe i venstre hjørne,veldig godt skjult fikk byttet på garanti(Zodiac Oslo).De har veldig god service

Døde pixler på mobil må jo være grunn til reklamasjon uansett.

 

Med en så liten skjerm og så få pixler blir én som lyser feil meget skjemmende.

 

Zodiac følger kun instrukser fra produsentene. Dessuten er de nok et av verkstedene i norge som bruker lengst tid og har dårligst oversikt over servicene sine.

Lenke til kommentar
Hei

 

Sendte min 7610 til rep for å skifte display,hadde 2 døde pixler,en litt synlig(ikke forstyrrende) når kamera var på og 1 som var helt oppe i venstre hjørne,veldig godt skjult fikk byttet på garanti(Zodiac Oslo).De har veldig god service

Døde pixler på mobil må jo være grunn til reklamasjon uansett.

 

Med en så liten skjerm og så få pixler blir én som lyser feil meget skjemmende.

 

Zodiac følger kun instrukser fra produsentene. Dessuten er de nok et av verkstedene i norge som bruker lengst tid og har dårligst oversikt over servicene sine.

Hei Hva mener du at Zodiac bruker lengst tid?Dagen etter at jeg leverer den inn så har jeg den tilbake,så jeg ikke hva du mener,de er meget servicevennlig.Har hatt en del md de å gjøre.Alt er positivt å si om dem.

Lenke til kommentar
Hei

 

Sendte min 7610 til rep for å skifte display,hadde 2 døde pixler,en litt synlig(ikke forstyrrende) når kamera var på og 1 som var helt oppe i venstre hjørne,veldig godt skjult fikk byttet på garanti(Zodiac Oslo).De har veldig god service

Døde pixler på mobil må jo være grunn til reklamasjon uansett.

 

Med en så liten skjerm og så få pixler blir én som lyser feil meget skjemmende.

 

Zodiac følger kun instrukser fra produsentene. Dessuten er de nok et av verkstedene i norge som bruker lengst tid og har dårligst oversikt over servicene sine.

Hei Hva mener du at Zodiac bruker lengst tid?Dagen etter at jeg leverer den inn så har jeg den tilbake,så jeg ikke hva du mener,de er meget servicevennlig.Har hatt en del md de å gjøre.Alt er positivt å si om dem.

Bruker Zodiac som serviceverksted i forbindelse med Zodiacs egne produkter og Siemens og LG-telefoner som blir videresendt fra f.eks Deltaservice.

 

Normal behandlingstid på mp3-spillere og andre Zodiacprodukter er 2-3 uker, mens vi må regne 10-14 dager på mobiltelefoner.

Lenke til kommentar
Qtek ''trenger ikke'' å ha mer en en død pixel før du får ny  :w00t:

Dette gjelder ivertfall på tele2.no  :thumbup:

det gjelder neppe tele2.no spesielt. de får dem fra Dangaard, så det er da deres policy. det betyr dog ikke at brightpoint Qtek eller annen paralell import har samme muligheter

Jeg spurte om hva som skjedde hvis de sendte meg en Qtek S100 med EN død pixel. De svarte:

 

Hei!

Dersom pixlene i displayet forsvinner eller blir dårlige skal dette

være en god nok grunn til å sende inn telefonen på service.

Dersom du har flere spørsmål rundt telefonene som er på vår nettside,

ber jeg dem ta kontakt direkte med vår nettbutikk på 81568860 eller

[email protected]

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

hør på hva jeg sier her da.

 

Det er i dag to leverandører (ca) som har Qtek. Du finner hos Dangaard som EIER Moobi, og hos Brightpoint.

Det jeg sa da var at de telefonene som kommer fra Dangaard kan ha bli godtatt med en piksel feil, men hvis du får en fra Birghpoint så kan det være andre regler for hva de godtar

Lenke til kommentar
spørsmålet her er ikke hva Nokia aksepteter, men hva du kan kreve.

På en så liten skjerm så burde man undersøke om det faktisk er slik at kunden skal kunne forvente piksel feil. Hvis ikke er det en mangel.

 

Nokia sin policy er uavhengig av retten til å rette reklamasjon på noe man mener er en mangel :)

Bransjen har satt 3 døde pixler som minimum for reklamasjon. Dermed må du nok leve med dette....

Lenke til kommentar
hør på hva jeg sier her da.

 

Det er i dag to leverandører (ca) som har Qtek. Du finner hos Dangaard som EIER Moobi, og hos Brightpoint.

Det jeg sa da var at de telefonene som kommer fra Dangaard kan ha bli godtatt med en piksel feil, men hvis du får en fra Birghpoint så kan det være andre regler for hva de godtar

Telefast selger også qtek... til informasjon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
' date='16/05/2005 : 10:11'] Bransjen har satt 3 døde pixler som minimum for reklamasjon. Dermed må du nok leve med dette....

Hva bransjen hevder er faktisk revnende likegyldig og fantastisk irrelevant.

 

Alle vet at denne "bransjen" med EE-bransjen (som etterhvert kun representerer produsentene) i spissen kun farer med halvsannheter og tullballeri.

 

Reklamasjonsrett kan ingen "garantere" seg mot.

En pikselfeil på en slik bitteliten skjerm er uholdbart. Det er en mangel ved telefonen og må rettes.

Lenke til kommentar
,16/05/2005 : 10:11] Bransjen har satt 3 døde pixler som minimum for reklamasjon. Dermed må du nok leve med dette....

Hva bransjen hevder er faktisk revnende likegyldig og fantastisk irrelevant.

 

Alle vet at denne "bransjen" med EE-bransjen (som etterhvert kun representerer produsentene) i spissen kun farer med halvsannheter og tullballeri.

 

Reklamasjonsrett kan ingen "garantere" seg mot.

En pikselfeil på en slik bitteliten skjerm er uholdbart. Det er en mangel ved telefonen og må rettes.

Hva hvis forbrukerrådet er enig i dette med 3 piksler?

Lenke til kommentar
Så enkelt er det nok ikke min kjære venn.

 

Enkelt blir det sjelden med en slik holdning ovenfor levebrødet som mobilprodusentene og EE-bransjen har.

 

Hva hvis forbrukerrådet er enig i dette med 3 piksler?

 

Da hopper man glatt over det leddet. De har i utgangspunktet ingen makt, de er bare til for å prøve å finne en minnelig løsning for alle parter.

 

Et mobildisplay er såpass lite og billig at det bør skiftes ut uten spørsmål om noe slikt skjer med det. Sjeldent er det jo også. Tror jeg kan telle antall døde piksler jeg har sett på mobil på én hånd. Og det sier litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...