Gå til innhold

Den store XBOX 360-tråden


Fedorov

Anbefalte innlegg

Problemet med den nåværende konsollen er for min del først og fremst støynivået når den står på. Jeg har forstått at dette er meget individuelt, fra konsoll til konsoll, men min bråker altså noe fryktelig. Iallefall om man sammenligner med den lydløse ps2. Jeg håper derfor inderlig, og kan egentlig ikke tro annet, enn at dette blir rettet på med 360. Jeg håper også de for guds skyld implementerer en form for Force Feedback. Forza har ikke kjangs til å bli i nærheten realistisk i forhold til GT4 før man har noe slags feedback (ikke begynn å diskuter GT4 VS. Forza, pleas:). Entent force feedback eller et nytt, bedre system

skal ikke mange kronene til for og fikse det da. er jo bare og bytte viftene med noen mer stillegående.

 

men xbox 360 skal være mye mer stille utifra det jeg har lest ja. :)

Håper det

Er det ikke snakk om at X360 skal være vannkjølt da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tviler sterkt.. blir nok en heatpipe løsning. tror bare noen her på forumet som missforsto og så oppsto ryktene.

Nei det er ikke noen rykter - den er vannavkjølt, men ikke vanlig vannkjøling slik som på PC'er. Men den har i tillegg to (80mm?) vifter, forhåpentlig bråker ikke de så mye.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
tviler sterkt.. blir nok en heatpipe løsning. tror bare noen her på forumet som missforsto og så oppsto ryktene.

Nei det er ikke noen rykter - den er vannavkjølt, men ikke vanlig vannkjøling slik som på PC'er. Men den har i tillegg to store (80mm) vifter, forhåpentlig bråker ikke de så mye.

For ørtende gang! Se presentasjonsvideoen av Xbox 360! De holder opp hovedkortet og der er det en stoor kjøeløsning på! Samtidig som han sier at prosessoren er vannkjølt..!!

 

Er ikke noe å missforstå, se videon og bedøm selv!

Lenke til kommentar

For ørtende gang! Se presentasjonsvideoen av Xbox 360! De holder opp hovedkortet og der er det en stoor kjøeløsning på! Samtidig som han sier at prosessoren er vannkjølt..!!

 

Er ikke noe å missforstå, se videon og bedøm selv!

ja har sett den flere ganger og jeg ser ikke noe som minner om vannkjøling der, men det ligner veldig på en heatpipe løsning. og ja jeg hører han kalle det watercooled cpu heatsink solution, men jeg tror det ikke før jeg får se det live. ;)

 

jeg ser ingen vanntank og ingen pumpe så skjønner ikke helt det der.. jeg tror det er et heatpipe de mener. rør som er fyllt med en veske som stiger når den blir oppvarmet forså og bli kjølt ned av kjøleribba med viftene på også synke tilbake.

 

og jeg tviler sterkt på at den vesken er vann.

 

men man får nå bare vente og se. :)

Lenke til kommentar
ps3 er jo ment å være på HELE tiden, demed må jo denne være meget stillegående. Får håpe microsoft ikke tråkker i salaten når det gjelder dette

Det er jo ikke dermed gitt at den er stillegående. Tror nok den cell-prosessoren krever sitt av kjøling. Godt mulig sony har driti på leggen. Man vet jo aldri... Vi får jo ikke vite dette før den kommer ut. De har jo ikke engang en virkene PS3 pr. dags dato.

Lenke til kommentar

For ørtende gang! Se presentasjonsvideoen av Xbox 360! De holder opp hovedkortet og der er det en stoor kjøeløsning på! Samtidig som han sier at prosessoren er vannkjølt..!!

 

Er ikke noe å missforstå, se videon og bedøm selv!

ja har sett den flere ganger og jeg ser ikke noe som minner om vannkjøling der, men det ligner veldig på en heatpipe løsning. og ja jeg hører han kalle det watercooled cpu heatsink solution, men jeg tror det ikke før jeg får se det live. ;)

 

jeg ser ingen vanntank og ingen pumpe så skjønner ikke helt det der.. jeg tror det er et heatpipe de mener. rør som er fyllt med en veske som stiger når den blir oppvarmet forså og bli kjølt ned av kjøleribba med viftene på også synke tilbake.

 

og jeg tviler sterkt på at den vesken er vann.

 

men man får nå bare vente og se. :)

Ja, er vel slik som du sier...

Lenke til kommentar
ps3 er jo ment å være på HELE tiden, demed må jo denne være meget stillegående. Får håpe microsoft ikke tråkker i salaten når det gjelder dette

Det er jo ikke dermed gitt at den er stillegående. Tror nok den cell-prosessoren krever sitt av kjøling. Godt mulig sony har driti på leggen. Man vet jo aldri... Vi får jo ikke vite dette før den kommer ut. De har jo ikke engang en virkene PS3 pr. dags dato.

Bare for å følge litt opp på tidligere post, så har jeg hørt at 360 skulle skru av den ene vifta når man spiller DVD. Man kan jo tolke det som at den i utgangspunktet vil gi fra seg endel lyd når man spiller spill og at dette er en måte å bøte på det. Hvis man bruker XBMC i dagens xbox kan man skru viften ned på 10 %, men alikevel bråker det alt for mye til å være i nærheten av tilfredsstillende. Vi får virkelig håpe at microsoft legger noe mer penger i viftene og kjølingen i 360, enn de la i den gamle med tyggegummi kjølepasta og baderoms vifte.

 

Ettersom iallefall PS3, men tross alt også xbox 360, tar sikte på å bli fullblods mediasentre, i samme skala som en HTPC, er støynivået viktig, og jeg tror nok de er smarte nok til å regne seg fram til at noe høyere produksjonskostnader som et bedre kjølesystem fører med seg, blir veiet opp av flere solgte maskiner, ettersom de da vil dekke et mye større marked og en større etterspørsel. (Puh, dét var en lang settning uten et eneste punktum) Alle vil jo ha et "alt i ett" produkt, eller hva?

Lenke til kommentar

kom på det nå. Fikk en link her på foumet som omhandlet alone in the dark Zero. Husker ikke linken, fint om noen poster den. Iallefall, som vi alle vet suger screenshotsa vi har sett til nå, men den artikkelen er om en som fikk prøve Alone In The Dark på E3. Ifølge han var dette helt sinnsykt, og han mente grafikken overgikk det man hadde sett av andre spill, også Geras Of War. Han kunne ikke skjønne hvorfor microsoft ikke viste fram dette. I tilleg gikk demoen han spillte på rundt 25 - 30 % av den fulle kapasiteten. Med andre ord, så har vi MYE å se fram til :)

Lenke til kommentar
Informative videoer (i motsetning til crappet MTV viste) kan lastes ned her: http://games.kikizo.com/news/200505/101.asp

 

Her ser vi prototyper som ble laget før det endelige designet (vist i ourcolony-videoen):

 

i quoten over skulle det være med et bilde, men sjekk om du finner det på side 12 eller noe..

 

Den til venstre i sort og grønn, med den nåværende designet hadde blitt bra tror jeg :D

Endret av Specter
Lenke til kommentar
Ikke akkurat de mest seriøse spørsmålene de svarte på nei :p

Herregud, jeg sendte inn et seriøst spørsmål, om spillene vil ha støtte for bruk av USB mus/tastatur, og så svarer de på bare noen få useriøse spørsmål i stedet. Tipper de ikke svarte fordi de ikke hadde peiling. De kom jo ikke med noen annen informasjon enn det som er "almenn" kunnskap om Xbox 360 i dag.

Lenke til kommentar
Ikke akkurat de mest seriøse spørsmålene de svarte på nei :p

Herregud, jeg sendte inn et seriøst spørsmål, om spillene vil ha støtte for bruk av USB mus/tastatur, og så svarer de på bare noen få useriøse spørsmål i stedet. Tipper de ikke svarte fordi de ikke hadde peiling. De kom jo ikke med noen annen informasjon enn det som er "almenn" kunnskap om Xbox 360 i dag.

God sakt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...