Gå til innhold

Alder, ulike abbonement og abbonenter.


Anbefalte innlegg

Jeg har et dJuice-kontant-abbonoment (kontantkort altså) som står oppført i mamma sitt navn. Det har stått oppført på henne siden jeg fikk min første mobil (vel 4 år siden), men jeg begynner nå å bli lei alle telefonselgere og andre plagsomme telefonterrorister som skal ha tak i henne.

 

Jeg lurer da på om abbonomentet kan stå i mitt navn, istedet for hennes, og hvordan dette eventuelt gjøres. Finnes det noen aldersgrense på kontant-abbonoment på samme måte som med vanlig abbonoment?

 

Takker på forhånd for svar.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem som helst kan stå som bruker, det er bruekrnavnet som blir oppført i alle lister, telefonkatalog osv, ansvarlig kunde må på abbonnement som opererer med kreditt være myndig.

Jeg stå oppført som bruker på mit abo. mens min mor betaler. Men alikevell ringer desperate telefonselgere og spør etter moren min sitt navn :ermm:

Lenke til kommentar
Hvem som helst kan stå som bruker, det er bruekrnavnet som blir oppført i alle lister, telefonkatalog osv, ansvarlig kunde må på abbonnement som opererer med kreditt være myndig.

Jeg stå oppført som bruker på mit abo. mens min mor betaler. Men alikevell ringer desperate telefonselgere og spør etter moren min sitt navn :ermm:

Det høres rart ut.

 

Meld fra til brønnøysund at du ikke ønsker kontakt med telefonselgere, så skal problemt være løst uansett hvem som står oppført.

Lenke til kommentar
Jeg ser på telenormobil.no at mamma står som både juridisk ansvarlig og som bruker på mitt kontantkort. Kan jeg stå som begge deler? Hvilke fordeler ulemper gir dette?

Juridisk sett er det hennes abonnement. Alle endringer må godkjennes av henne. Blir ikke regningen betalt er det juridisk eier som får purring og evt inkasso.

 

Du får ikke endret juridisk eier uten fullmakt og legitimasjon fra den nåværende juridiske eieren. Ny juridisk eier må være mydnig og blir kredittvurdert av telenor.

 

bruker er personen som står oppført i telefonkatalog osv. Denne kan endres til hva man måtte ønske. F.eks donald duck.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...