Gå til innhold

Hvorfor hull i ørepropper?


Anbefalte innlegg

Altså. Det meste av normale billige ørepropper (sånne som lager lyd, ikke sånne som stenger den ute) har små hull på utsiden. Når jeg holder fingeren over hullet, blir lyden som oftest klarere og fyldigere, og bassen blir kraftigere.

 

hvorfor i alle dager er det da et hull der? Såvidt jeg kan se har det ingen annen funksjon enn å forringe lyden? Kan ikke så forferdelig masse om sånt, så dere får unnskylde meg om jeg spør dumt. Jeg har lurt veldig lenge :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er for når man spiller på høyt volum at di trenger litt pusterom , på lavt volum er det ikke samme behovet , og lyden kan da bli bedre uten disse , men på høyt volum er det ikke sikkert at resultatet blir det samme , altså at lyden blir foringet og mer støyete på høyt volum uten luftehull

Lenke til kommentar

vell ser ikke noe galt med det , hvist det forbedrer lyden på en måte du liker så er det vell bare og gå i gang . men ikke kom til meg og klag hvist du ødelger dem , selv om jeg tviler på at du skal gjøre det og ikke tror jeg at di tar skade av og spilles uten hull

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...