Gå til innhold

Den store Shuttle SN25P tråden-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
..... [Kortet ned på tidligere quotes] .....

 

http://eu.shuttle.com/en/desktopdefault.as...633_read-11020/

 

Klart den støtter SATA2 :)

Vel, jeg måtte se nærmere på hva slags chipset som brukes på SN25P, da standard utgaven av nForce4 bare har vanlig S-ATA (150), mens Ultra og SLI har S-ATA2.

Så jeg bøyer meg i støvet og går med på at SN25P har nForce4 Ultra chipset, som da selvfølgelig har S-ATA2 kontroller.

 

Kanskje man ikke skal stole på alt som står i manualen som følger med maskinen.. hehe

 

PS. Beklager til den moderatoren som leste rapporteringen min, når jeg bommet på quote knappen :blush:

Lenke til kommentar
Åsmund@ATi : hvordan fikk du i skjermkort strømkabelen? jeg ser bare en og den går til hovedkortet! ???  :cry:

skjermkort strømkabelen var med skjermkorte :)

 

**sorry at det tok laaaaang tid!

Den strømkabelen som fulgte med til skjermkortet mitt trengte man 2 molex-kontakter for å bruke. Hvordan kan jeg da få brukt den i maskinen?

Lenke til kommentar
Og jeg lurer på om Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB VIVO PCIe DVI/TV-out/Twin view/Power DVD Vifteløst passer. Sender en mail til Netshop og spør jeg med det samme :)

dette lurer jeg også på, er det noen paissivt kløla skjermkort som passer eller er de for breie? skal lage SFF til svigermor:)

 

så en tidligere som lurte på om iceQII passa, i følge netshop gjør den ikke det. har spurt :yes: plastkjøleren stikker ca 3,5 cm ut fra kortet og ca 1,3 på andre sida,

 

hvordan overklokker denne, har lest litt rundt og hos noen klokker den bra mens hos andre ikke i hele tatt. er det bare en bios greie?

 

fant et bilde, kan jo umuli våre for tykk denne, stikker så vidt over transistorene

post-212-1118250463_thumb.jpg

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Og jeg lurer på om Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB VIVO PCIe DVI/TV-out/Twin view/Power DVD Vifteløst passer. Sender en mail til Netshop og spør jeg med det samme :)

dette lurer jeg også på, er det noen paissivt kløla skjermkort som passer eller er de for breie? skal lage SFF til svigermor:)

 

så en tidligere som lurte på om iceQII passa, i følge netshop gjør den ikke det. har spurt :yes: plastkjøleren stikker ca 3,5 cm ut fra kortet og ca 1,3 på andre sida,

 

hvordan overklokker denne, har lest litt rundt og hos noen klokker den bra mens hos andre ikke i hele tatt. er det bare en bios greie?

 

fant et bilde, kan jo umuli våre for tykk denne, stikker så vidt over transistorene

Det kan hende at kortet ikke passer, siden det er kjøling på begge sider. I mitt SB95PV2 hvor pci-e slotten ligger omtrent på samme plass, så har jeg ikke plass til en minnebrikke-kjøler engang på siden som er nærmest kabinettet. På andre siden er det god plass ;)

Lenke til kommentar
Og jeg lurer på om Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB VIVO PCIe DVI/TV-out/Twin view/Power DVD Vifteløst passer. Sender en mail til Netshop og spør jeg med det samme :)

dette lurer jeg også på, er det noen paissivt kløla skjermkort som passer eller er de for breie? skal lage SFF til svigermor:)

 

så en tidligere som lurte på om iceQII passa, i følge netshop gjør den ikke det. har spurt :yes: plastkjøleren stikker ca 3,5 cm ut fra kortet og ca 1,3 på andre sida,

 

hvordan overklokker denne, har lest litt rundt og hos noen klokker den bra mens hos andre ikke i hele tatt. er det bare en bios greie?

 

fant et bilde, kan jo umuli våre for tykk denne, stikker så vidt over transistorene

Jeg prøver nå i hvert fall. Spurte Netshop, men de visste ikke. Han som svarte på mailen tror det skal gå, men var ikke sikker. Skal gi gubben tilbakemelding når jeg får delene (skjermkortet har fått flyttet sin ubekreftede dato fra 12. juni til 17. juni, kan ta sin tid dette).

Lenke til kommentar
Åsmund@ATi : hvordan fikk du i skjermkort strømkabelen? jeg ser bare en og den går til hovedkortet! ???  :cry:

skjermkort strømkabelen var med skjermkorte :)

 

**sorry at det tok laaaaang tid!

Den strømkabelen som fulgte med til skjermkortet mitt trengte man 2 molex-kontakter for å bruke. Hvordan kan jeg da få brukt den i maskinen?

Vel, jeg bruker begge molex kontaktene...

 

Det må å vis det skal funke :)

Bare gjør det du cool:

Lenke til kommentar
Støyer den mye?

Under spilling?

Under surfing og skriving?

 

-Simon

Syns den er stille å rolig jeg allså :)

Men jeg kjører på Medium på vifte hastigheten hele tiden for jeg surfer å spiller om en an, ellers så bruker jeg speedfan, men det mest jeg har verdt oppe i under spilling på medium er 46grader... å da er "hardcore" gaming alllså!

 

Men du er nødt til å være litt flink med å legge på goopen på cpu'n å da :p

 

Allså den bråker ikke så sinnsykt vis du setter vifte hastigheten på maks heller da...

Men får å si det som det er, så vet du at boksen er der for såpass hører du.

 

Vis du har lyst på SFF boks, åsså vil du ha denne SN25P så har jeg bare varme ord å si om denne.

 

Klokker ganske bra gjorde den å, hadde faktisk 2.8ghz på en 3500+(newcastle) her om dagen, men er fortsatt på test stadiumet.

Har fått den stabil på 2.7ghz, men gir meg ikke før jeg er på 2.8ghz :)

Tenker jeg skal kjører noe 3Dmarks i kveld så får vi se hva jeg får i 2001se :)

Lenke til kommentar
Og jeg lurer på om Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB VIVO PCIe DVI/TV-out/Twin view/Power DVD Vifteløst passer. Sender en mail til Netshop og spør jeg med det samme :)

dette lurer jeg også på, er det noen paissivt kløla skjermkort som passer eller er de for breie? skal lage SFF til svigermor:)

 

så en tidligere som lurte på om iceQII passa, i følge netshop gjør den ikke det. har spurt :yes: plastkjøleren stikker ca 3,5 cm ut fra kortet og ca 1,3 på andre sida,

 

hvordan overklokker denne, har lest litt rundt og hos noen klokker den bra mens hos andre ikke i hele tatt. er det bare en bios greie?

 

fant et bilde, kan jo umuli våre for tykk denne, stikker så vidt over transistorene

Jeg prøver nå i hvert fall. Spurte Netshop, men de visste ikke. Han som svarte på mailen tror det skal gå, men var ikke sikker. Skal gi gubben tilbakemelding når jeg får delene (skjermkortet har fått flyttet sin ubekreftede dato fra 12. juni til 17. juni, kan ta sin tid dette).

vel, er ikke helt sikker men jeg skulle ha det samme korte...men etter som jeg ser i maskina så er teoretisk ikke mulig p.g.a størrelsen på den kjøleren, kjøp et vanlig også kjøp etter n Nv4 skjøler elns..eller en zalzman CF som Jim Ramse har på sitt, det er jo 2 dobbelt så lite :)

Lenke til kommentar
hvilken ram bruker du til klokkinga? hvor mye volt har den til ramen?

 

hvordan er det og bytte vifter på den? sette in silenX? og er chipset vifta? hissig? mulighet for passiv?

Vel driver å tester har nå fått 7166poeng (05)

Det var da med OCZ plattinum 3200 E.L rev standar (2.2.2.5 T1)

Klokking (2.3.3.8=T1 volt 2.8) da har jeg 11x250 HT 4 volt-vCore 1.7 (2750mhz)

Litt dumt får jeg får ikke stilt ned mp :S

også skjermkorte var på 630/620

Lenke til kommentar
hvilken ram bruker du til klokkinga? hvor mye volt har den til ramen?

 

hvordan er det og bytte vifter på den? sette in silenX? og er chipset vifta? hissig? mulighet for passiv?

Vel driver å tester har nå fått 7166poeng (05)

Det var da med OCZ plattinum 3200 E.L rev standar (2.2.2.5 T1)

Klokking (2.3.3.8=T1 volt 2.8) da har jeg 11x250 HT 4 volt-vCore 1.7 (2750mhz)

Litt dumt får jeg får ikke stilt ned mp :S

også skjermkorte var på 630/620

kan du ikke stille multiplier??? det var litt dumt da. men kan jo stramme ramen litt og da. hvordan var temp og støy på denne klokken, regner med du ikke ligger slik til daglig.... eller?

 

har selv akkurat bikka 7000 poeng var en stor følelse :w00t: men klarer ikke så bra klokk som du 590/610 men da her jeg strammet gpu ramen litt

Lenke til kommentar
hvilken ram bruker du til klokkinga? hvor mye volt har den til ramen?

 

hvordan er det og bytte vifter på den? sette in silenX? og er chipset vifta? hissig? mulighet for passiv?

Vel driver å tester har nå fått 7166poeng (05)

Det var da med OCZ plattinum 3200 E.L rev standar (2.2.2.5 T1)

Klokking (2.3.3.8=T1 volt 2.8) da har jeg 11x250 HT 4 volt-vCore 1.7 (2750mhz)

Litt dumt får jeg får ikke stilt ned mp :S

også skjermkorte var på 630/620

kan du ikke stille multiplier??? det var litt dumt da. men kan jo stramme ramen litt og da. hvordan var temp og støy på denne klokken, regner med du ikke ligger slik til daglig.... eller?

 

har selv akkurat bikka 7000 poeng var en stor følelse :w00t: men klarer ikke så bra klokk som du 590/610 men da her jeg strammet gpu ramen litt

Sapphire korte er no letter å klokke, pga at de har utnyttet gpu best av alle produsentene... asus kan være bra det, men vis ikke dynamikken funker så får du ikke noe bra klokk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...