Gå til innhold

Den store Shuttle SN25P tråden-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nja dette er med masse tilbehør som ikke du trenger kanskje da, selve pcen er ikke så dyr :). Gir alltid bort min gamle pc med alt utstyr, derfor kjøper jeg alt på nytt :), men når det er sagt så har jeg jo sprt over ett år, og når alt kommer til alt så er det jo snakk om prioriteringer for oss mindre bemidlede. :)

Endret av nerd-light
Lenke til kommentar

Hvordan er støynivået på maskinene deres? Jeg er ute etter en stillegående Shuttle. Utstyr som sannsynligvis kommer til å havne i maskinen:

  • Amd Athlon 64 300+ Venice
  • Passivt kjølt GeForce 6600GT
  • 1GB 2-2-2-5 RAM
  • 1 Raptor og en 250GB Samsung (ikke helt sikker her)

Hvordan tror dere støynivået blir? Kommer til å spille Might and Magic (nyeste jeg spiller er 5 år gammelt) og Morrowind 3/4 på maskinen. Hvordan tror dere det nye Morrowind-spillet vil gå?

 

Og nok en gang: Tanker om støynivået? :)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe jeg ville ha stående i hodehøyde. Har min stående under bordet mitt.

Synes støynivået blir for høyt for at jeg skal ha den stående i hodehøyde når jeg ser på film og holder på med maskinen uten musikk eller annen høy lyd konstant.

 

Er da tross alt 5-6 vifter i denne boksen, men har ikke prøvd å se om lyden kommer fra harddiskene eller viftene, da jeg uansett har den stående så den ikke sjenerer.

Lenke til kommentar
Hvordan er støynivået på maskinene deres? Jeg er ute etter en stillegående Shuttle. Utstyr som sannsynligvis kommer til å havne i maskinen:

  •  
  • Amd Athlon 64 300+ Venice
     
  • Passivt kjølt GeForce 6600GT
     
  • 1GB 2-2-2-5 RAM
     
  • 1 Raptor og en 250GB Samsung (ikke helt sikker her)
     

Hvordan tror dere støynivået blir? Kommer til å spille Might and Magic (nyeste jeg spiller er 5 år gammelt) og Morrowind 3/4 på maskinen. Hvordan tror dere det nye Morrowind-spillet vil gå?

 

Og nok en gang: Tanker om støynivået? :)

Du vil få ganske lavt støy i det der, ja...eller mer sakt nesten lydløst, bra oppsett, men husk at fra pci.e sporet (pcie16x) så er det 1.2cm til side dør, så den passive kjøleren må ikke være for tykk på motsatt side av korte :)

 

Anngående 250GB som du ville ha så går for en som er større av WD eller Seagate elelr Hitacthi. Eller så kan du går for en Hitachi S-ata2 disk(250GB) fra komplett.no

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar
Er dette en bra spillkonfigurasjon?

Handleliste.

 

Er Blackview M171 bra?

Hvordan blir støynivået?

Vel, alt dette så jo bra ut da.

*skjermkort, du kunne gått for et Gainward kort, fks GS utgaven eller GLH

*dvd brenner der må du forandre til Benq 1620-40 eller Nec 3540, sjekk litt rundt om på forumet for det er en sånn dvd guid her av en bruker :)

*Anngående skjermen så ville jeg ha sjekka litt nøyere, du får fks..en Nec 1770Nx til 2500kr

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å gjøre denne til mitt eie så snart bankkontoen tillater det:

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=12431

 

Tar SN25P AMD X2-cpu'er? Kanskje med en BIOS-oppgradering?

Jeg hadde tenkt å sette hdd i raid for å få bedre diskytelse. Muligens jeg slenger på en mindre disk til OS.

 

En ide jeg fikk nå: Finnes det overganger fra 2,5" HDD til SATA-plugger? Om det hadde vært mulig å sette inn 2x 2,5" 7200rpm disker og kjøre dem i RAID og bruke som OS-disk? Med det får jeg god ytelse på både lagringsdisken og OS-disken. Eller er jeg way off her?

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å gjøre denne til mitt eie så snart bankkontoen tillater det:

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=12431

 

Tar SN25P AMD X2-cpu'er? Kanskje med en BIOS-oppgradering?

Jeg hadde tenkt å sette hdd i raid for å få bedre diskytelse. Muligens jeg slenger på en mindre disk til OS.

 

En ide jeg fikk nå: Finnes det overganger fra 2,5" HDD til SATA-plugger? Om det hadde vært mulig å sette inn 2x 2,5" 7200rpm disker og kjøre dem i RAID og bruke som OS-disk? Med det får jeg god ytelse på både lagringsdisken og OS-disken. Eller er jeg way off her?

Sånn som jeg har forstått det vil en BIOS oppdatering gjøre at SN25P får støtte for AMD X2...

Lenke til kommentar
Er det S-ATA2 på SN25P??

Nei, den bruker ikke S-ATA2.

Så klart er det jo S-ata2 på på shuttle SN25P, hvor fikk du den meningen at det ikke er det? :nei:

 

Jeg kjører jo med Hitachi K250gb (s-ata2).... :yes:

Vel, det at det ikke er spesifisert noen plass at det er sata2, og at det står i manualen til hovedkortet at det bare er SATA og har overførings hastighet på 150MB/s.

 

SATA"1" opererer med 150MB/s, mens SATA2 opererer med 300MB/s.

SATA2 er da bakoverkompatibelt med vanlig SATA, så du kan godt bruke SATA2 disker, men hastigheten vil bare være på opp til 150MB/s.

Lenke til kommentar

Kjører følgende oppsett i en SN25P:

 

Athlon 64 4000+

2x 512MB Crucial XMS3200LL

Sapphire Radeon X850 XT

2x 400GB Seagate 7200.8 SATA i raid0

 

Liten kraftpakke - fungerer godt. Blir noe varmt men skal se om man kan bedre luftstrømmen litt. Ellers ganske beskjeden på støy (dog ikke noen kontor-pc akkurat). Gir ca 5900 i 3dmark05.

 

Angående SATA og diskspeed, Sisoft Sandra måler arrayet til 119MB/sec. Hvor pålitelig dette er er en annen sak.

 

Thumbs up :)

Endret av cubic
Lenke til kommentar
Er det S-ATA2 på SN25P??

Nei, den bruker ikke S-ATA2.

Så klart er det jo S-ata2 på på shuttle SN25P, hvor fikk du den meningen at det ikke er det? :nei:

 

Jeg kjører jo med Hitachi K250gb (s-ata2).... :yes:

Vel, det at det ikke er spesifisert noen plass at det er sata2, og at det står i manualen til hovedkortet at det bare er SATA og har overførings hastighet på 150MB/s.

 

SATA"1" opererer med 150MB/s, mens SATA2 opererer med 300MB/s.

SATA2 er da bakoverkompatibelt med vanlig SATA, så du kan godt bruke SATA2 disker, men hastigheten vil bare være på opp til 150MB/s.

http://eu.shuttle.com/en/desktopdefault.as...633_read-11020/

 

Klart den støtter SATA2 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...