Gå til innhold

Nokia 3230


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det kan dessverre virke sånn, at 5110 er unntaket.

Skjermen på min 3200 ble smadret etter at jeg datt oppå den, men det var fordi at det ikke er noe spesielt plastvindu over skjermen. Hele dekselet er jo gjennomsiktig, og laget av ganske myk plast, så det bøyde seg bare helt inn til skjemen og knuste den. Men ellers var jeg veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Det med tastene var det mest irriterende ved hele telefonen for min del, men siden det ikke var noe problem med den du prøvde er det mulig det kun var med den utgaven jeg hadde i hånda.

Jeg har en sterk mistanke om at hele bunchen dere har fått har vært en mandags-produksjon.

 

Skulle akkurat til å kommentere det med tastene jeg også, forsøkte så godt jeg kunne å trykke på enden, i hjørnet, overalt - uansett hvordan jeg tastet ble det registrert. Etter enda en dag i bruk, konkluderer jeg med at tastaturet på Nokia 3230 er ekstremt bra, mye bedre enn 6600 f.eks, hvor jeg hadde en tendens til å stadig komme borti tastene ved siden av. Og enda mye bedre enn min forrige telefon, Samsung D410, hvor det var nærmest umulig å kun trykke på en tast av gangen :ohmy:

 

Det sier jo seg selv at noe er galt dersom dere har fått tilbake 60% av telefonene.

 

Nok en gang har Nokia levert meg et feilfritt eksemplar. Ingen antydninger til bugs i firmware eller hardware. Nå har jeg bare hatt den i to døgn, men har ingen tro på at noe skulle dukke opp. Det har aldri skjedd før. Nokia er tryggheten selv for min del.. :thumbup:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Tok med meg et eksemplar av denne telefonen hjem fra jobben i går. Nå har jeg fått lekt litt med den og kan si hva jeg synes.

 

For det første så er det 3 døde piksler på skjermen, og de synes veldig godt takket være den lave pikseltettheten skjermen har. Skjermen er i tillegg dårlig som på alle S60-telefoner. Knappene synes jeg er helt greie egentlig, bortsett fra at jeg synes "c"-knappen er litt vanskelig å komme til for oss uten damelanker.

 

Telefonen er treg i mine øyne. Ting tar tid og det er irriterende. Byggekvaliteten er stort sett ganske så bra til en Nokia å være, men bakdekselet knirker om man trykker på det, samme med plasten ved av/på-knappen. Den glippen mellom skjermen og knappene uroer meg, for det skal ikke mye til før det vil samle seg mye støv under displayglasset.

 

Kameraet tar alt for lang tid å starte opp, samt at det bruker 2 sekunder på å lagre bilder, noe som gjør denne telefonen ubrukelig til kjappe "Kodak-moments". Nokia må se å få oppgradert prosessorene på S60-telefonene sine, for dette begynner å bli pinlig.

 

Bortsett fra det er telefonen en helt grei S60, uten noe nytt.

Lenke til kommentar
Tok med meg et eksemplar av denne telefonen hjem fra jobben i går. Nå har jeg fått lekt litt med den og kan si hva jeg synes.

 

For det første så er det 3 døde piksler på skjermen, og de synes veldig godt takket være den lave pikseltettheten skjermen har. Skjermen er i tillegg dårlig som på alle S60-telefoner. Knappene synes jeg er helt greie egentlig, bortsett fra at jeg synes "c"-knappen er litt vanskelig å komme til for oss uten damelanker.

 

Telefonen er treg i mine øyne. Ting tar tid og det er irriterende. Byggekvaliteten er stort sett ganske så bra til en Nokia å være, men bakdekselet knirker om man trykker på det, samme med plasten ved av/på-knappen. Den glippen mellom skjermen og knappene uroer meg, for det skal ikke mye til før det vil samle seg mye støv under displayglasset.

 

Kameraet tar alt for lang tid å starte opp, samt at det bruker 2 sekunder på å lagre bilder, noe som gjør denne telefonen ubrukelig til kjappe "Kodak-moments". Nokia må se å få oppgradert prosessorene på S60-telefonene sine, for dette begynner å bli pinlig.

 

Bortsett fra det er telefonen en helt grei S60, uten noe nytt.

Kameraet tar alt for lang tid å starte opp, samt at det bruker 2 sekunder på å lagre bilder, noe som gjør denne telefonen ubrukelig til kjappe "Kodak-moments"

 

Er vel strengt tatt ingen mobil som oppfyller kravene til "Kodak-moments". Av de jeg har testet, inkludert min S700i, må man finne seg i å vente på at kameraet starter opp. 2 sekunder tar det ikke, det er lenge, men fremdeles er mobiler, sammenlignet med vanlige kameraer, dårlig på oppstartstid.

 

En annen ting er at et mobil kamera bruker såpass lang tid på å lagre et bilde, at man bør holde kamera i ro på objektet etter at man har trykket på knappen. Slik unngå man "blurry" bilder, det også slipper man på kameraer siden lukkerhastigheten++ er mye raskere.

 

Men seff, alle vet jo at foreløpig kan ikke mobiler konkurrere med kameraer. Syntes bildene til SE K750i var bra (2mp), men ikke noe mer. Samsung sin 5mp, syntes jeg var meeeeget skuffende.

Ellers er det gøy med slike avsporinger...jaja....litt rar konklusjon på testen Amobil....**host**... :whistle:

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Er vel strengt tatt ingen mobil som oppfyller kravene til "Kodak-moments". Av de jeg har testet, inkludert min S700i, må man finne seg i å vente på at kameraet starter opp. 2 sekunder tar det ikke, det er lenge, men fremdeles er mobiler, sammenlignet med vanlige kameraer, dårlig på oppstartstid.

S700i er langt raskere enn 3230, har begge foran meg. Nei, slett ikke alle telefoner bruker tid på å lagre bilder. På min N1 lagres disse umiddelbart, ingen venting i det hele tatt. Så, det er da mulig bare produsenten ikke er så gnien på prosessorkraften. ;)

Lenke til kommentar
Er vel strengt tatt ingen mobil som oppfyller kravene til "Kodak-moments". Av de jeg har testet, inkludert min S700i, må man finne seg i å vente på at kameraet starter opp. 2 sekunder tar det ikke, det er lenge, men fremdeles er mobiler, sammenlignet med vanlige kameraer, dårlig på oppstartstid.

S700i er langt raskere enn 3230, har begge foran meg. Nei, slett ikke alle telefoner bruker tid på å lagre bilder. På min N1 lagres disse umiddelbart, ingen venting i det hele tatt. Så, det er da mulig bare produsenten ikke er så gnien på prosessorkraften. ;)

Neida, S700i er nok av de raskeste, men fremdeles mangler mye.. Men "Kodak-moments" fikser jeg ikke helt foreløpig :p

 

Når det gjelder N1 har jo denne en god prosessor, men et crappy vga-kamera, og da skulle det bare mangle at den ikke lagret bildene kjapt. N1m ,vil jeg tro, bruker litt lenger tid siden den har mer data å prosessere på hvert bilde, men dette vet jeg jo ikke sikkert.

Men en Symbian-mobil med grei prosessor burde knuse en S700i på hastighet, men nå har jo ikke Nokia puttet en superprosessor i 3230 heller¨, og S700i er jo en meget rendyrket kameramobil.

 

Ellers skulle jeg jo trykt litt på Nenoen din da..... :tease:

Lenke til kommentar

Det var en grunn for at jeg skrev "Kodak-moments" på denne måten. Tok noen bilder av hunden min med 3230'en i går, på preview'en så alt fint ut, men etter 2-3 sekunder hadde telefonen lagret bildet og motivet var et helt annet, for bikkja hadde snudd seg før telefonen hadde reagert. Det tar alt for lang tid, og man må i tillegg holde telefonen støtt i hele denne tiden. Synes at min S700i og K700i, samt N1 har fungert glimrende til små øyeblikk der jeg kjapt må ta et bilde. Men, med 3230 er ikke dette mulig. Kameraet tar jo ganske så gode bilder, så det er synd at det skal være så tregt.

 

Nok om kameraet fra meg. :) Skal leke meg litt med telefonen i helgen og komme med litt tilbakemeldinger på mandag. Skal gi denne en sjanse.

Endret av Lord Swag
Lenke til kommentar
På min N1 lagres disse umiddelbart, ingen venting i det hele tatt. Så, det er da mulig bare produsenten ikke er så gnien på prosessorkraften. ;)

Prøv f.eks en Samsung D500 på VGA-størrelse. Tar bildet og lagrer det umiddelbart. tydelitg at det kun er snakk om prosessorkraft, noe S60, som Lord-Swag påpeker, ikke har for mye av.

 

Står på dataen at vi skal ha 2 stk 3230 inne, men finner ingen. Hva kan ha skjedd? Blir lite test av sånt noe.

Lenke til kommentar
På min N1 lagres disse umiddelbart, ingen venting i det hele tatt. Så, det er da mulig bare produsenten ikke er så gnien på prosessorkraften.  ;)

Prøv f.eks en Samsung D500 på VGA-størrelse. Tar bildet og lagrer det umiddelbart. tydelitg at det kun er snakk om prosessorkraft, noe S60, som Lord-Swag påpeker, ikke har for mye av.

 

Står på dataen at vi skal ha 2 stk 3230 inne, men finner ingen. Hva kan ha skjedd? Blir lite test av sånt noe.

Ta en lagertelling. Fin tirsdagsbeksjeftigelse det. Også kanskje du finner noen gamle morrosaker ;)

 

Edit: Du jobber i mobilbutikk sier du. Hvordan er lønnen i disse butikkene?

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
På min N1 lagres disse umiddelbart, ingen venting i det hele tatt. Så, det er da mulig bare produsenten ikke er så gnien på prosessorkraften.  ;)

Prøv f.eks en Samsung D500 på VGA-størrelse. Tar bildet og lagrer det umiddelbart. tydelitg at det kun er snakk om prosessorkraft, noe S60, som Lord-Swag påpeker, ikke har for mye av.

 

Står på dataen at vi skal ha 2 stk 3230 inne, men finner ingen. Hva kan ha skjedd? Blir lite test av sånt noe.

Ta en lagertelling. Fin tirsdagsbeksjeftigelse det. Også kanskje du finner noen gamle morrosaker ;)

Hadde lagertelling forrige søndag. Tallene SKAL stemme om ingen av de ansatte har tatt med seg telefonene hjem eller solgt dem på feil varenr.

 

Regner med at ingen har tatt dem siden ingen likte dem og det er jeg som solgte de vi hadde, så jeg kan utelukke feil i den forbindelsen.

 

Får lete litt videre.

 

EDIT: Ahhh. Litt trøtt om morgenen. De to siste er selvfølgelig på service som DOA-saker. Da får vi vente til de returnerer før jeg igjen tar en høytidelig test av dem.

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar

Må nesten få nevne en svært graverende feil på 3230. Tok med meg telefonen fra jobben i går ettermiddag, da var den helt ny og lå i uåpnet eske. Etter dette lå den til lading på et rent stuebord. Jeg tok på meg en nyvasket bukse i morges før jeg dro på jobben. Jeg har alltid telefonen i en lomme som det ikke ligger noe annet i, heller ikke lommerusk. Satt å lekte litt med telefonen nå, som har ligget på pulten min siden jeg kom på jobb, og hva ser jeg: STØV bak displayglasset! Dette er jo helt håpløst. Hvis man (som meg) er opptatt av at en telefon skal holde seg fin over lengre tid må man styre unna 3230.

 

Ellers har jeg fått lekt litt med den, og alt virker greit. Den er treg, som sagt, men den fungerer fint. Nummertastaturet synes jeg faktisk er veldig bra, og den er god å skrive meldinger med, selv om jeg sliter litt med plasseringen av "c"-tasten. Menyene er utrolig kjedelige, så jeg får se om jeg finner noen fine themes etterhvert. :)

Endret av Lord Swag
Lenke til kommentar
testen er latterlig, rett og slett. Samme med testen av 6020.

Ved å skrive innlegg som du nettopp gjorde mister du hele inntrykket av å være en seriøs poster her på forumet, i hvertfall i mine øyne.

 

Jeg gleder meg til å se din nøytrale test av 3230 når den kommer :)

 

Du må tåle at amobil.no er uenig med deg. Om du ikke gjør det kan du rett og slett la vær å lese testene.

 

Ihvertfall kommer du ikke langt med argumentene "rett og slett".

 

Dette er mine meninger som bruker altså, ikke i tilknyttning til moderator.

Lenke til kommentar

Jeg tåler at amobil er uenig med meg, men tester der terningkast ikke gir noen mening fordi telefonene er delt inn i pris-/funksjonsklasser etter testerens forgodtbefinnende ser jeg ikke helt poenget med.

 

Dette gjør det umulig å bedømme telefoner i forhold til hverandre og man er ikke det spor klokere etter å ha lest testen.

 

Når jeg kommer med min høytidelige 3230-test blir den bedømt i forhold til det beste på markedet i alle ledd, så går det an å lage seg et bilde av hvor god den faktisk er.

 

Forøvrig hadde det vært en fordel om moderatorene enten unnlot å delta i debattene eller benyttet et annet nick når de utførte sin jobb som moderator. Slik det er idag spiller de en dobbeltrolle, noe ikke alle klarer like godt

 

EDIT: ikke rettet mot deg arehei, du har gjort en upåklagelig jobb

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar
..

Jeg skjønner argumentet ditt, men kan ikke si meg enig. For å sette det på spissen, mener du at en mobil som Nokia 1100 skal vurderes etter samme krav som Motorola V3 Razr? Akkurat det virker helt feil for meg. Det er ihvertfall sånn jeg forstår innlegget ditt.

 

Som du sier er det viktig for folk å kunne vurdere telefoner opp mot hverandre. Jeg tror dog at de som leser testene og vil bedømme dem opp mot andre, bedømmer dem mot mobiler i egen klasse. Nok en gang samme eksempel: Er en person ute etter å kjøpe 1100 og den f.eks. får 4, tror jeg ikke han/hun kjøper Razr fordi den f.eks. får 5.

 

Det er alltids et alternativ å totalt kutte ut terningkastene, men dette synes jeg blir for dumt. Det blir også dumt om alle mobiler under 1000 kr skal få 1 i sluttkarakter, mens de fleste over 5 tusen skal få 5 og 6 som karakter.

 

Angående det med moderator tror jeg det skal bli vanskelig å få moderatorer i forumene til ikke å ha meninger som man uttrykker i debattene. Det er jo gjerne akkurat som resultat av debatter at de har blitt "valg ut", ville jeg tro. Ihvertfall fint du synes jeg skiller moderator- og bruker-postene bra.

 

Nok en gang fra Are som leser :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...