Gå til innhold

Nokia 3230


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har akkurat prøvd denne på elkjøp og den er mindre enn den virker på bilder synes jeg, helt grei størrelse. men en ting: må man kjøpe DV RS-MMC ??

Som en skrev her:

 

QUOTE (mphones @ 17/04/2005 : 15:20)

QUOTE (kvedno @ 17/04/2005 : 15:11)

Jeg har denne telefonen.. Det som plager meg, er at det kommer mye støv under skjermen. Da blir skjermen uklar i solskinn

 

 

Hvilket minnekort har du?? Hvor kjøpte du det?

 

 

Har kjøpt dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305004&cks=SER

minnekortet. Funker fint!

Lenke til kommentar
En mobiltelefon med Symbian har ikke "noen" ekstra muligheter, snarere en hel haug med ekstra muligheter...

 

Har fremdeles til gode å se en nyttig funksjon bortsett fra GPS (som er svinedyrt). Leketøy har jeg vokst ifra.

 

Jeg synes heller ikke at telefonen er treg som sirup, men det får heller bero på en subjektiv vurdering. Meldingsskrivingen er meget rask og responsiv.

 

Skal gjøre mer med telefonen enn å skrive meldinger. F.eks å bla i menyer, åpne undermenyer og applikasjoner. Rene torturen. Har rett og slett ikke tid til å vente på at telefonen min skal reagere. Det er noe jeg forbinder med flere år gamle telefoner og siste jeg godtok det fra var T610 (som faktisk er raskere enn denne 3230'en)

 

Kvalitetsfølelsen er som amobil skrev, meget god. Her er det verken knirking, løse taster eller plastikkpreg, så jeg synes ikke dette skal stå uimotsagt. Det er imidlertid et problem at det iallfall på min telefon er et glippe mellom de øverste funksjonstastene og bunnen av skjermen som gjør at støv lett kan trenge inn.

 

Kan da ikke bare være meg som irriterer seg over de forferdelige tastene. Virker som de er festet med en tynn og vaklevoren plastikkstilk som gjør det til en konsentrasjonsoppgave å få tastene til å reagere (må nemlig trykke de 100% rett inn, hver bidige gang)

 

Dette er etter min mening nok en billig lekemobil fra leketøysprodusenten nokia. (joda, de har noen gode telefoner også, selv om disse også er alt for trege for min smak (f.eks 6630/6670)

Lenke til kommentar

Angående tastene så er de jeg har helt fine, etter min mening mye bedre enn f.eks. K700i. Nummertastene er fantastisk behagelige, mens funksjonstastene er litt for harde etter min smak. Det ser likevel ut som de begynner å "løsne" litt etter en ukes bruk.

 

Mest kritisk er jeg vel til glippet mellom tastene og kanten til skjermen. Bakgrunnsbelysningen slipper faktisk godt ut der. Sprekken er vel ca en halv mm.

Lenke til kommentar
Angående tastene så er de jeg har helt fine, etter min mening mye bedre enn f.eks. K700i. Nummertastene er fantastisk behagelige, mens funksjonstastene er litt for harde etter min smak. Det ser likevel ut som de begynner å "løsne" litt etter en ukes bruk.

Er nok forskjellige meninger der også.

 

Alle vi som prøvde disse telefonene da de kom inn til oss i butikken første gang var enige: Søplete møkkatelefon, treg og med forferdelige taster. mp3-spilleren fikk vi ikke prøvd, men kameraet brukte for lang tid fra man prøvde å ta et bilde til den faktisk reagerte.

Lenke til kommentar

 

Alle vi som prøvde disse telefonene da de kom inn til oss i butikken første gang var enige: Søplete møkkatelefon, treg og med forferdelige taster. mp3-spilleren fikk vi ikke prøvd, men kameraet brukte for lang tid fra man prøvde å ta et bilde til den faktisk reagerte.

:whistle::p Her var det lite saklige uttrykk fra en "butikk" eller;møkkatelefon;søplete; Hyggelig å slippe å treffe dere bak disken i hvertfall. Er 3230 egentlig en Symbian som retter seg noe mer mot ungdom enn oss over 35 kanskje? Det er etter min mening riktig å sette opp klasser, for å kalle dette en profftelefon blir litt feil.....men en enklere utgave symbian (ungdoms symbian) kan jeg støtte. Kanskje jeg må ha en slik en fiiin fon. :yes:

Lenke til kommentar

Altså... Symbian er Symbian, også for 3230. Det eneste som er "ungdom" med denne telefonen er vel prisen. Forskjellen her er at Nokia har måttet spare litt på prosessorkraften for å få ned prisen, og dermed har telefonen blitt noe treigere. Den kunne nok vært værre, men i 2005 burde den vært bedre. :hrm:

Lenke til kommentar
Min stefar på 52 kjøpte nylig denne. Jeg fortalte at dette var et særdeles godt kjøp.

Hva syns han, da?

Har ikke hørt så mye ennå, men han hadde en 5140 før, så det er et sprang ja. Har fikset mms og wap til ham, og det skjønte han bra.

 

Siden han ikke er veldig interessert i mobiler kan dette være en test for å finne ut om 3230 er en intuitiv og enkel mobil. Besøker ham til helgen så da får jeg teste også.

Lenke til kommentar

 

Alle vi som prøvde disse telefonene da de kom inn til oss i butikken første gang var enige: Søplete møkkatelefon, treg og med forferdelige taster. mp3-spilleren fikk vi ikke prøvd, men kameraet brukte for lang tid fra man prøvde å ta et bilde til den faktisk reagerte.

:whistle::p Her var det lite saklige uttrykk fra en "butikk" eller;møkkatelefon;søplete; Hyggelig å slippe å treffe dere bak disken i hvertfall. Er 3230 egentlig en Symbian som retter seg noe mer mot ungdom enn oss over 35 kanskje? Det er etter min mening riktig å sette opp klasser, for å kalle dette en profftelefon blir litt feil.....men en enklere utgave symbian (ungdoms symbian) kan jeg støtte. Kanskje jeg må ha en slik en fiiin fon. :yes:

Må vi som jobber i en butikk (ikke "butikk" som du kaller det) alltid prate saklig og benytte oss av fremmedord?

 

3230 er søppel, rett og slett. Koster ikke mye mindre enn 6670 f.eks. Er vel 300kr som skiller (hos oss ihvertfall) 6670 liker jeg mye bedre og derfra er ikke spranget sååå langt til 6630 som jeg liker enda bedre.

 

Dessverre så er samtlige Symbiantelefoner for trege for min smak.

Lenke til kommentar
Siden han ikke er veldig interessert i mobiler kan dette være en test for å finne ut om 3230 er en intuitiv og enkel mobil.

Ja, det var litt det jeg tenkte på jeg også. Tror endel kan bli satt litt ut av alle valgmulighetene du får på symbiantelefoner. Litt spent på om han går seg vill... ;)

Lenke til kommentar
Siden han ikke er veldig interessert i mobiler kan dette være en test for å finne ut om 3230 er en intuitiv og enkel mobil.

Ja, det var litt det jeg tenkte på jeg også. Tror endel kan bli satt litt ut av alle valgmulighetene du får på symbiantelefoner. Litt spent på om han går seg vill... ;)

Burde forsåvidt ikke være noe mer kompliserte menyer enn en "vanlig" telefon, noe det allikevel er.

 

Vanlige mann i gata (som kjøper disse telefonene kun fordi de får gode terningkast og ikke noe annet) har problemer med de enkleste oppgaver.

 

Må da være mulig å gjøre dette enklere uten å redusere bruksnytten av telefonen. Kanskje de tilogmed hadde blitt raskere?

Lenke til kommentar
Folk som selv sier at de arbeider i butikker burde skjønt at slikt språk ikke hører hjemme der; beklager, sånn er det bare. Derfor hadde jeg håpet at det var en "butikk" og det var forstålig nok. Slike uttrykk viser bare mangel på språkferdigheter og oppførsel.

Hva jeg sier til mine medarbeidere er vel min egen sak, så lenge jeg oppfører meg ordentlig ovenfor kundene våre.

 

Mener du ærlig talt at ordet søppel ikke skal forekomme i en kameratslig diskusjon kun fordi man er på arbeidsplassen?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...