Gå til innhold

Nokia 3230


Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått min sorte utgave av 3230, og jeg syns den er helt topp. Ser at mange klager på tastene, men jeg ser ikke helt problemet. Syns tastene er ganske bra, ikke er de for små som mange sier.

problemet er verken størrelsen, plasseringen eller materialet, men hvordan de henger sammen med elektronikken under. Virker ikke særlig solid og man må passe på å trykke tastene rett inn for å få noen effekt. (akkurat som valg-tasten på nokia 3220 for de som kjenner til den)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må jo i enhver situasjon se an kunden. unge kunder med en genuin interesse og kunnskap om mobiltelefonmarkedet er noe helt annet enn gamle damer som kun skal bruke telefonen til å ringe med og fremdeles klarer seg fint med den nydelige 3310'en.

 

uansett, jeg sa at telefonen var søppel til en medarbeider som mente nøyaktig det samme. ingen kunder i sikte.

Lenke til kommentar
Man må jo i enhver situasjon se an kunden. unge kunder med en genuin interesse og kunnskap om mobiltelefonmarkedet er noe helt annet enn gamle damer som kun skal bruke telefonen til å ringe med og fremdeles klarer seg fint med den nydelige 3310'en.

 

uansett, jeg sa at telefonen var søppel til en medarbeider som mente nøyaktig det samme. ingen kunder i sikte.

Ærlig talt, si det til hvem du vil, men ikke i forbindelse med at du jobber i en aktuell butikk i hvertfall. På en fest er det helt greit, men det gir et litt feil inntrykk av deg når du bruker slike uttrykk offentlig i et seriøst forum. Takk for meg i denne tråden som gikk litt i feil retning, men testen syntes jeg var meget bra og interessant lesing; forøvrig flinke medarbeidere i Amobil.

Lenke til kommentar
Man må jo i enhver situasjon se an kunden. unge kunder med en genuin interesse og kunnskap om mobiltelefonmarkedet er noe helt annet enn gamle damer som kun skal bruke telefonen til å ringe med og fremdeles klarer seg fint med den nydelige 3310'en.

 

uansett, jeg sa at telefonen var søppel til en medarbeider som mente nøyaktig det samme. ingen kunder i sikte.

Ærlig talt, si det til hvem du vil, men ikke i forbindelse med at du jobber i en aktuell butikk i hvertfall. På en fest er det helt greit, men det gir et litt feil inntrykk av deg når du bruker slike uttrykk offentlig i et seriøst forum. Takk for meg i denne tråden som gikk litt i feil retning, men testen syntes jeg var meget bra og interessant lesing; forøvrig flinke medarbeidere i Amobil.

Det får være din mening.

 

Jeg mener man skal være oppriktig når man uttaler seg om kvaliteten på et produkt. Vår kunnskap og meninger er tross alt det kunden er interessert i. vet han hva han skal ha så handler han det billigere på nettet.

 

Om noen ber om min profesjonelle mening om f.eks 3230 vil jeg ikke nøye meg med de positive sidene ved produktet, men også nevne de negative. Slik hjelper jeg kunden til et produkt han vil være fornøyd med og forhåpentligvis vil han komme tilbake til oss for flere gode råd.

 

I dette tilfellet er 3230 en søpletelefon jeg ikke vil anbefale noen å kjøpe. Er de interessert i en Symbiantelefon i ca samme prisklasse hadde jeg heller anbefalt 6670 (40kr mer) eller 7610 (120kr mer). Begge er foeløpig bedre enn 3230 (får håpe den blir bedre med nyere SW versjoner, selv om tastene forblir håpløse)

 

Medarbeiderne i Amobil er jeg enige med deg er flinke, men i denne testen fikk nok det testede produktet en alt for positiv vurdering.

Lenke til kommentar
Man må jo i enhver situasjon se an kunden. unge kunder med en genuin interesse og kunnskap om mobiltelefonmarkedet er noe helt annet enn gamle damer som kun skal bruke telefonen til å ringe med og fremdeles klarer seg fint med den nydelige 3310'en.

 

uansett, jeg sa at telefonen var søppel til en medarbeider som mente nøyaktig det samme. ingen kunder i sikte.

Ærlig talt, si det til hvem du vil, men ikke i forbindelse med at du jobber i en aktuell butikk i hvertfall. På en fest er det helt greit, men det gir et litt feil inntrykk av deg når du bruker slike uttrykk offentlig i et seriøst forum. Takk for meg i denne tråden som gikk litt i feil retning, men testen syntes jeg var meget bra og interessant lesing; forøvrig flinke medarbeidere i Amobil.

Det får være din mening.

 

Jeg mener man skal være oppriktig når man uttaler seg om kvaliteten på et produkt. Vår kunnskap og meninger er tross alt det kunden er interessert i. vet han hva han skal ha så handler han det billigere på nettet.

 

Om noen ber om min profesjonelle mening om f.eks 3230 vil jeg ikke nøye meg med de positive sidene ved produktet, men også nevne de negative. Slik hjelper jeg kunden til et produkt han vil være fornøyd med og forhåpentligvis vil han komme tilbake til oss for flere gode råd.

 

I dette tilfellet er 3230 en søpletelefon jeg ikke vil anbefale noen å kjøpe. Er de interessert i en Symbiantelefon i ca samme prisklasse hadde jeg heller anbefalt 6670 (40kr mer) eller 7610 (120kr mer). Begge er foeløpig bedre enn 3230 (får håpe den blir bedre med nyere SW versjoner, selv om tastene forblir håpløse)

 

Medarbeiderne i Amobil er jeg enige med deg er flinke, men i denne testen fikk nok det testede produktet en alt for positiv vurdering.

Skjønner ikke helt hvorfor du synes 6670 og 7610 er bedre telefoner enn 3230.

Hvis du tenker på at telefonen er litt treg i menyene, så er det absolutt ingenting i forhold til 6670 og 7610.

 

Her i butikken har kundene elsket telefonen fra første stund, men det har kanskje noe å si med litt mer positiv innstilt ansatte :yes:

 

Er enig i at kanskje ikke telefonen er i 6`er klasse, men er i alle fall en sterk terningkast 5.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvorfor du synes 6670 og 7610 er bedre telefoner enn 3230.

Hvis du tenker på at telefonen er litt treg i menyene, så er det absolutt ingenting i forhold til 6670 og 7610.

 

Her i butikken har kundene elsket telefonen fra første stund, men det har kanskje noe å si med litt mer positiv innstilt ansatte :yes:

 

Er enig i at kanskje ikke telefonen er i 6`er klasse, men er i alle fall en sterk terningkast 5.

Tregheten har de til felles, men virker som en uendelig mye bedre kvalitet på 6670 og 7610. Er liksom lagt litt arbeid bak dem.

 

Virker som 3230 er slengt sammen på en kort halvtime, både design og kvalitetsmessig.

 

Om betjeningen er positivt innstilt i forhold til et makkverk av en telefon så syns jeg dere lurer kundene deres. Dere tjener jo ikke mer på den enn på en tilsvarende med bedre kvalitet, gjør dere vel?

 

Vet kunden at dette er telefonen han vil ha, så er det greit å stille seg bak den avgjørelsen for å få gjort unna et salg. Er kunden usikker så selger du oppover, får økt fortjenesten og kunden får en bedre telefon.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvorfor du synes 6670 og 7610 er bedre telefoner enn 3230.

Hvis du tenker på at telefonen er litt treg i menyene, så er det absolutt ingenting i forhold til 6670 og 7610.

 

Her i butikken har kundene elsket telefonen fra første stund, men det har kanskje noe å si med litt mer positiv innstilt ansatte  :yes:

 

Er enig i at kanskje ikke telefonen er i 6`er klasse, men er i alle fall en sterk terningkast 5.

Tregheten har de til felles, men virker som en uendelig mye bedre kvalitet på 6670 og 7610. Er liksom lagt litt arbeid bak dem.

 

Virker som 3230 er slengt sammen på en kort halvtime, både design og kvalitetsmessig.

 

Om betjeningen er positivt innstilt i forhold til et makkverk av en telefon så syns jeg dere lurer kundene deres. Dere tjener jo ikke mer på den enn på en tilsvarende med bedre kvalitet, gjør dere vel?

 

Vet kunden at dette er telefonen han vil ha, så er det greit å stille seg bak den avgjørelsen for å få gjort unna et salg. Er kunden usikker så selger du oppover, får økt fortjenesten og kunden får en bedre telefon.

Joda, de har tregheten til felles, men 7610 og 6670 er LANGT tregere enn 3230.

 

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan påstå at vi lurer kundene. Fordi om du synes telefonen er et "makkverk" så elsker folk flest den. Kundene faller for den før vi rekker å åpne kjeften og uttale oss om den. Og jeg personlig vil heller anbefale kunden Nokia 3230 fremfor f.eks 7610, selv om vi ville tjent mer på en 7610.

 

Jeg synes nå heller du prøver å lure kunden med en uttalelse som: "Vet kunden at dette er telefonen han vil ha, så er det greit å stille seg bak den avgjørelsen for å få gjort unna et salg." Dette strider jo mot det du sier om at du hater telefonen, med først å si at det er et makkverk, for deretter å stille seg bak kundens valg.

 

Hvis jeg personlig hadde hørt en ekspeditør si at jeg gjorde et godt valg, for deretter å si til neste kunden at det er det største søppel av en telefon som finnes, så ville jeg følt meg lurt!!!

Lenke til kommentar

 

 

Joda, de har tregheten til felles, men 7610 og 6670 er LANGT tregere enn 3230.

 

De er alle ALT for trege for min smak.

 

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan påstå at vi lurer kundene. Fordi om du synes telefonen er et "makkverk" så elsker folk flest den. Kundene faller for den før vi rekker å åpne kjeften og uttale oss om den.

 

Om kunden faller for telefonen før dere rekker å åpne kjeften så må de enten vite noe om telefonen fra før eller gi fullstendig f....

 

De fleste som trenger butikkpersonalets hjelp er også oppriktig interessert i å lære mer om telefonene.

 

Jeg synes nå heller du prøver å lure kunden med en uttalelse som: "Vet kunden at dette er telefonen han vil ha, så er det greit å stille seg bak den avgjørelsen for å få gjort unna et salg." Dette strider jo mot det du sier om at du hater telefonen, med først å si at det er et makkverk, for deretter å stille seg bak kundens valg.

 

Er kunden sikker på at det er denne telefonen han vil ha så kommer han til å kjøpe den uansett. Det er da bedriftsøkonomisk riktig å stille seg bak avgjørelsen og sluttføre salget. Det ER positive sider ved denne telefonen og synes kunden de oppveier alle de negative så får det være hans valg. jeg er bare der for at han skal få vite om alle sider ved alle telefoner, OM han ønsker det.

 

Hvis jeg personlig hadde hørt en ekspeditør si at jeg gjorde et godt valg, for deretter å si til neste kunden at det er det største søppel av en telefon som finnes, så ville jeg følt meg lurt!!!

 

man behøver ikke si at han gjorde et godt valg. Å stille seg bak avgjørelsen kan være så enkelt som: ok, da går vi for en sånn en....

Lenke til kommentar

Når jeg spør ansatte på butikker om tlfer og de er udelt positive om dem jeg sprø om så tolker jeg det verre enn at noen er kritiske til enkelte produkter de selger. Mulig nokia 3230 er en god tlf, men jeg synes kvaliteten på innendørsbilder er noe dritt! (selv min CX65 har bedre støyfjerning!) Samtidig er batterilevetiden i korteste laget og det skuffer meg at en tlf uten utskiftbare deksel får støv under displayet med en gang (tyder på atd en er dårlig sammeskrudd når det ikk er tett inn til displayet). Ellers er det sikkert en helt ok tlf men jeg er mer fristet til å kjøpe SE k750i som koster 300-400 mer og gir så uendelig mye mer for pengene!

Lenke til kommentar
Siden han ikke er veldig interessert i mobiler kan dette være en test for å finne ut om 3230 er en intuitiv og enkel mobil.

Ja, det var litt det jeg tenkte på jeg også. Tror endel kan bli satt litt ut av alle valgmulighetene du får på symbiantelefoner. Litt spent på om han går seg vill... ;)

Burde forsåvidt ikke være noe mer kompliserte menyer enn en "vanlig" telefon, noe det allikevel er.

 

Vanlige mann i gata (som kjøper disse telefonene kun fordi de får gode terningkast og ikke noe annet) har problemer med de enkleste oppgaver.

 

Må da være mulig å gjøre dette enklere uten å redusere bruksnytten av telefonen. Kanskje de tilogmed hadde blitt raskere?

ang det, jeg er ganske interesert i mobiler og når jeg prøvde den flytebrygga til nokia (den feite plastikk symbian tlf med rundt tastesett) så klarte jeg ikke en gang å skifte bakgrunn enda jeg lette i flere minutter. tror ikke jeg skal ha symbian.

Lenke til kommentar
symbian må jo vere det operativsystemet som er lettest å mestre.

Sliter jo nesten med å finne kamera på pappas 6230, og spessielt slå på blåtann :p

Da må det ha skjedd noe alvorlig galt et sted.

 

Enklest mulig å mestre må da være synonymt med færrst mulig tastetrykk, intuitiv plassering og god oversiktelighet.

 

kort sammenlikning mellom SE's vanlige og Symbian f.eks:

 

Symbian har ikke alle hovedmenyvalg i bildet på én gang. SE har.

 

For å gå inn på en undermeny på Symbian må man trykke velg og så åpne. På SE's er det kun å åpne.

 

Symbian har tilogmed noen valg på en undermeny midt mellom hovedmenyen og undermenyen. Man trykker velg og så kommer det jammen meg en liste der også.

 

Hadde en kunde med en 6630 innom her om dagen (kan elers regnes som flink med mobiler og har hatt 6630 en stund) som skulle endre en enkel innstilling ved SMS-sending. Burde vært mulig å gått inn på meldingsmenyen og så innstillinger under der (som med ALLE andre mobiler), men neida. SMS-innstillingene lå på denne litt rare mellommenyen under valget for å åpne meldingsmenyen.

 

Forstå det den som kan. Personlig syns jeg ikke det er store problemet å lære seg, men intuitivt er det så absolutt IKKE.

Lenke til kommentar

 

Enklest mulig å mestre må da være synonymt med færrst mulig tastetrykk, intuitiv plassering og god oversiktelighet.

 

kort sammenlikning mellom SE's vanlige og Symbian f.eks:

 

Symbian har ikke alle hovedmenyvalg i bildet på én gang. SE har.

 

For å gå inn på en undermeny på Symbian må man trykke velg og så åpne. På SE's er det kun å åpne.

På symbian er det bare å trykke på joystikken.

Lenke til kommentar

 

Enklest mulig å mestre må da være synonymt med færrst mulig tastetrykk, intuitiv plassering og god oversiktelighet.

 

kort sammenlikning mellom SE's vanlige og Symbian f.eks:

 

Symbian har ikke alle hovedmenyvalg i bildet på én gang. SE har.

 

For å gå inn på en undermeny på Symbian må man trykke velg og så åpne. På SE's er det kun å åpne.

På symbian er det bare å trykke på joystikken.

Men gjør man ikke det og trykker der det faktisk står "velg" så komme det opp en "hemmelig" og bortgjemt mellommeny?!?

 

Intuitivt er ikke tingen å kalle dette.

 

Kan de ikke utforme det som alle andre normale telefoner? Må de virkelig lage det så sært?

Lenke til kommentar
..

Regner med at du mener når man trykker venstre soft-tast. Valg-tasten er i de fleste tilfeller joystikk-inn knappen.

 

SE har også noe lignende, da de vel har en "flere valg"-knapp eller lignende, om jeg ikke husker helt feil.

 

Uansett blir det feil å legge skylden for dårlig menyutforming (noe jeg forsåvidt er helt uenig i at det er) på Symbian i seg selv. De som bruker Symbian og tilhørende UI har selvfølgelig stor valgfrihet ved produksjonen av UIet.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som synes at denne tråden har blitt mer en krangel enn en diskusjon rundt artikkelen?

Ja du har rett.... Crazysteps griner over hvor UTROLIG dårlig symbian telefoner er.... Hvis det er så fokastlig at de ikke kan lage "normale" menyer så kan du jo gå å diskutere SE som har så utrolig "perfekte" menyer............. :w00t:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...