Gå til innhold

The Power of Hunters V.0.13


Anbefalte innlegg

- The Power of Hunters : Verson 0.13 - Alpha :tease:

 

Innhold:

1. Intro

2. plus og minus ved å være hunter

3. mods / ui oppsett

4. pvp

5. high end raids

6. tips

7. våpen og sets

8. linker

9. credits

 

 

1. Intro

 

Dette innlegget skal utvilke seg over tid. Noe av dette innlegget kommer til å være på engelsk, noe på norsk. Her skal jeg ta for meg; plus og minus ved å være hunter, mods / ui oppsett, pvp, high end raids, tips, linker, credits. Jeg håper å få tips av dere som leser denne tråden til linker og lingnende som kan hjelpe meg og andre huntere å bli ENDA mer effective i rollen som hunter.

 

 

2. plus og minus ved å være hunter

 

Plus:

+ Pet: Din private livvakt og venn. med denne kan du bekjempe monster som de fleste kun kan drømme om å bekjempe.

+ Ranged: Du har høyere DPS med ranged enn andre klasser, med unntak av Mage(begge har 41 yard range med talents).

+ "Radar": Du har innebygget radar, som lar deg se nesten alt av monster og spillere før de ser deg.

+ Feller. Som kun du, og de i party med deg, kan se. De gjør alt fra å stoppe fiender til å skade dem.

+ Armour: Du kan bruke bedre armour en de fleste, kun Paladin og Warrior kan bruke bedre armour enn deg.

+ Weapons: Du kan bruke alt av både ranged og melee våpen, med unntak av wand og klasse spesifik våpen.

+ Feint Death: Du kan overleve de mest umulige situasjoner. Og lure både andre spillere og monster til å tro du er død.

+ 30% løpe hastighet: Du kan bevege deg fortere selv uten hest ol, også innendørs.

+ Slow/immob: Du kan opptil flere skills som bremser bevegelses hastigheten til fiender. Noe som lar deg skyte på dem fra avstand.

+ PvP attack: Hvis du angriper først har du mulighet til å gjøre mye faenskap (skade, slow, ol).

+ Hybrid: Du kan mye; damage dealer, tanking, crowdcontrol, etc. Men er ikke bedre enn andre classer til disse ting.

+ Argo: Du har en overlegen evne til å redde healer/caster ved å sende pet og/eller bruke distracting shot. Dette kan være nok til å redde teamet fra å bli utryddet

 

Minus:

- Limited Ranged: Du kan ikke skyte på ting som er innenfor 8 yards rekevidde(deadzone), med unntak av Shattershot.

- Limited Melee: Du kan sloss i nærkamp, men de fleste andre klasser er mer effektive i nærkamp en det du er.

- Party: Desverre er det ikke mange som ser nyttigheten av en hunter i instance/party. Du kan vente lenge før du finner noen som vil ha deg med ut på eventyr

- PvP defence: Hvis du blir angrepet vil du bruke mye av kampen til å komme deg på avstand for å skyte.

- Ammo bag: Ammo tar mye plass, og litt sølv.

- Pet food: - du må mate dyret ditt! - Henrik2k (og tar et par slotter for mat. Ikke noe stort problem, men er verdt å nevne)

 

3. mods / ui oppsett

 

Her kommer detaljer om mit ui oppsett og div mods jeg bruker. evt også tips fra andre huntere. Bruker mods som baserer seg mest på CT. UI størrelsen min er på det minste så knappene mine ikke tar så stor plass. Da har jeg mer oversikt over hva som skjer rundt meg. Jeg har også loot, combat og party/raid chat i egene vinduer. lettere å lese det som er relevant for meg.

 

Det er så mange nyttige mods der ute. har flere som jeg bruker hele tiden. f.eks: *Auto pet feed,

*Target using minimap (click on a red dot on the minimap to make it your target and fire away),

*Zoom minimap ( lager en stor verson av minimap som havner mitt på skjermen så lenge jeg holder en bestemt knapp inne, nyttig for minimap tageting)

*DPS beregner, som lar meg se hvor mange % av skaden som blir gjor av meg/pet/skills/trap i forhold til totalen. her kan jeg også se hvor mange % som er crits.

* Alt i en inventory, så slipper du å tenke på bags. Backpack+bags vises som en stor inventory. hendig..

* osv. som sagt her kommer mer.

 

 

4. pvp

 

Det er flere måter å gå frem på i pvp som hunter. Jeg personlig unngår melee som pesten. Hunteren gjør ca halvparten så mye skade(DPS) i melee som i range. problemet er som regel det samme i hver pvp kamp. Du havner alltid der du ikke vil være: I melee. Jeg har et eksempel på en god pvp som jeg tar tilslutt.

 

La oss dele PvP i to først;

 

Du blir angrepet:

 

Du aner fred og ingen fare. Er du uheldig starter kampen da i melee. Har fienden timet det riktig har du ca 50% hp og mana. Og som det ikke er nok har du fått en stun/slow debuff på deg. Dette blir ofte kalt for "ganking". Det er en stygg, men er helt tilatt. Du skal ikke føle deg svak dersom du dør i en slik situasjon. Alle klasser dør dersom de blir tatt med boksa nede, ja selv en paladin.

 

Da er det kun to ting som gjelder: Wingclip + Shatter shot! Da får du ca 3sek på å komme deg på avstand og prøve å opprettholde den. Nå har du altså litt tid til å tenke og samtidig som du legger en kjapp plan beveger du deg unna. Både warrior og rogue har intersept og sprint. Du har lite å stille opp med dersom angripet skjer overaskende og du har lav helse. Sleng på en huntersmark mens du beveger deg unna. Bruk også trinket med protection hvis du har det klart.

 

Dersom du nå lever og har kommet deg på avstand sleng inn en concussion shot og et skudd, deretter skaff mer avstand. Er du 100% sikker på at fienden ikke kan/vil skyte deg på avstand kan du bruke cheeta (30% movement/dace). Jeg bruke ofte dette selv om det er risky. Poenget er at DU MÅ HOLDE AVSTAND. bruk concussion shot hver gang den er klar. Har du lite mana så ikke bruk arcane shot.

 

Har du Net-o-matic kan du bruke den. Dersom den virker har du plutslig et godt overtak. Da bør du legge til rapidshot og være klar med en ny concussion shot når web går av. Dersom det ikke virker så kan du like godt være klar med feign death. prøv å feign death ved ca. 10-20% hp. Så du ikke dør og det ikke virker falskt. Vansklig å time dette. Honor kills har gjort dette vansklig, desverre.

 

Dersom du har improved wingclip bør du prøve et par ekstra wingclips, men kun hvis du blir tvunget til melee. Dersom du har counter strike bør du bruke Deterrence og prøve å få inn et slikt slag. Du må selfølgelig tenke på din hp så du ikke går villing inn i melee når du kunne hatt mer sjanse ved å løpe.

 

Har du en speed potion bør du bruke denne tidlig i kampen. Alt som kan trege ned fiendens bevegelse og "speede" opp dine bør du bruke. rapid shot bør kun brukes dersom du får en kontinuerlig luke på ca 10-15 sec. Det vil si Stoooor avstand og stun/immob.

 

Resten av kampen blir løp-skyt, løp-skyt, etc. Dersom du ser at du kan ikke unngå melee så kan du prøve følgende:

 

Ved avstand på ca 8yard og fienden tar deg igjen: Tversnu, slå wingclip og løp igjennom fienden. ikke snu før du ser at du har så god avstand som mulig. deretter concussion og løp litt til. så er det tilbake til løp-skyt.

 

Øvelse gjør mester, men selv mester kan dø i en "umulig" situasjon. lykke til

 

Du angriper:

 

Dette liker vi! Her bør du ta deg tid, men ikke for god tid. Du vil starte med så godt utgangspunkt som mulig. Ting å tenke på er; Avstand, Hvor synlig du er, Hvor overaskende du kan komme på fienden, hvor lav HP/mana han/hun har, hvor mange de er(helst kun en).

 

Avstand: Du skal alltid være mellom 30-36 yards unna når du angriper. Dersom du er nærmere har du mistet et eller flere potensielle skudd. Du skal ikke bruke Huntersmark før du har skutt ditt første skudd. Ditt første skudd skal alltid være Aimed shot. Følg på med concussion shot dersom han kommer i din retning.

 

Synlighet: Her må du sirkle rundt fienden og finne et sted du ikke er så synlig. prøv å holde det i utkanten av radar avstand. Dersom der er en høyde du kan gjemme deg bak er dette utmerket. Du kan skyte igjennom "naturlige" høyder som små fjell, men ikke byggninger eller trær. rygg litt tilbake for å sjekke om du er langt nok unna.

 

Overaskelse!: Angrip når han har trøbbel. Gjerne når han har ca 50% hp/mana. Dersom han har et monster å kjempe mot er dette et plus. Dette er feigt, men effectivt. Jeg personlig unngår å være for feig, men vil du vinne må du bruke enhver situasjon til din fordel.

 

Ikke vent for lenge: Spillere har øyne. De kan oppdage deg og da har du ikke lenger de fordelene nevnt ovenfor. Bedre å ha 2 av 3 mulige fordeler enn ingen fordeler.

 

Når kampen er igang gjelder de samme punktene som i "Du blir angrepet"

 

Jeg kommer tilbake til mitt personlige lille eksempel. Det involverer en annen hunter og en rogue. La meg gi deg et lite hint : PAYBACK!

 

5. high end raids

 

kommer... finn noen faste venner å raide med. lær fra feila du og dine venner gjør. "wipes" er normalt. Lær av det. Bruk hunters mark for å markere neste som alle skal fokusere attack på, så kan mage/priest/rogue bruke sheep/shackle/sap på de andre.

 

(Zone of Ultimate Safety) (Freeze trap/Feint Death)(Pet pulling) (Let tank do his thing)

 

Pets dør i instance dersom du ikke redder dem. Bruk "follow" knappen før han dør concussion/mend/shattershot. Det gir deg noen få sekunder ekstra, noe som kan spare deg for mye mana/food.

 

6. tips

 

Pets:

King Bagalash, Lvl 43 elite tiger, Rules. Bagalash har ikke den beste armour/hp/diet/DPS, men er meget bra overall. Dessuten har han den kjappeste intersept speed som er blant pets. Det vil si at fra du ber han om å angripe til han faktisk er fremme å får inn det første slaget er lyn raskt.

 

Merk: beste PvP-pet: level 39 rarespawn i Badlands, Broken Tooth. 1.0 i attackspeed, helt imba. - Pinnella

 

Dash: Pet skill som øker løpe hastigheten til petten med 70% i 15 sec. 30sec cooldown. 25 focus. MUST HAVE. Kan læres av de hvite kattene i winterspring, om jeg ikke tar helt feil.

 

Hunter Talents:

Min talents build

 

Mulig å gjøre endringer iforhold til min talents build. F.eks bytte ut Bestial Discipline med Endurance Training, og Improved Arcane Shot med Efficiency.

 

7. våpen og sets

 

Har et Excel skjema på gang med total oversikt over de 3 beste hunter setta;

Beaststalker's Armour

Giantstalker's Armour

Dragonstalker's Armour

Her kommer også; alternativ armour (+agi focus), bow,gun,crossbow, melee weapons.

 

 

8. linker

 

The Perfect Zone of Ultimate Safety :

http://www.nuklearpower.com/hunter.php

 

The Guide to Being Useful in Instances :

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.a...er&t=137591&p=1

 

WoW Ultimate addon database:

http://www.curse-gaming.com/mod.php

 

WoW database:

http://wow.allakhazam.com/

http://www.thottbot.com/

 

WoW Hunter Talentcalculator:

http://wowvault.ign.com/View.php?view=Tale...ry_select_id=11

 

Maps:

Instances

Kalimdor

Easter Kingdoms

 

Pet skills:

http://www.goodintentionsguild.info/hunters.html

 

 

9. credits

 

Mage 41yards vs Hunter 41yards med talents - takk E-Ton

Yards, ikke feet - takk Athelas

Pet skills - takk Fnix

pet food - Henrik2k

1.0 attack speed pet - Pinnella

Endret av Ithkul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"+ Ranged: Du gjør mer skade enn de fleste andre klasser kan, med unntak av Mage. Du har lengre rekkevidde (36 feet med mm-talents)"

 

Med talents vil faktisk en mage ha lengre rekkevidde på enkelte spells(41y).

Bra guide, Ithkul!

 

Ville bare si til deg og E-Ton, at jeg tror det yards vi snakker om, ikke feet.... Det er en ganske stor forskjell. :)

Lenke til kommentar
"+ Ranged: Du gjør mer skade enn de fleste andre klasser kan, med unntak av Mage. Du har lengre rekkevidde (36 feet med mm-talents)"

 

Med talents vil faktisk en mage ha lengre rekkevidde på enkelte spells(41y).

Bra guide, Ithkul!

 

Ville bare si til deg og E-Ton, at jeg tror det yards vi snakker om, ikke feet.... Det er en ganske stor forskjell. :)

E-ton skriver jo yards som som er korrekt, det var bare en feil i partiet han quotet ;)

Lenke til kommentar

Takk for input og feedback. Jobber desverre slik at jeg har liten tid til å oppdatere denne uken, men jeg gjør mitt beste.

 

Har rettet på enkelte ting jf. Athelas og E-Ton.

Har også lagt til en god del linker;

Maps, Instances, Talents, databaser, linker til set-items, osv. see 8.Links

 

Trenger mer feedback! takker :D

Lenke til kommentar

De ekstra yardsene vil egentlig bare la meg stå litt lenger unna selve kampen, de spellsene jeg har 41y er ubrukelige til pulling(det er hunterens jobb, eventuelt warrior(det hender jeg puller, men da er det alltid snakk om polymorph-pull, det skaper så lite aggro at mobs ikke når fram til meg engang)).

Lenke til kommentar
Hverken tank eller damage dealer.

 

Tja, hva er vi da? En ekstra til å trille på loot?

 

Klar vi er damage dealer, og en ganske greie jobb gjør vi også. Ikke like mye skade som en mage, men hvor ofte finner du det perfekte team egentlig? Og jeg velger en dyktig hunter, warlock, druid, rogue over en idiot mage/priest anytime.

 

Videre er vi unikt gode på aggreo kontroll i mine øyner. Jeg holder dyret mitt passitvt, og kjører den stort sett på mobs som f.eks går på healeren eller magen.

 

På lv57 er jeg (som hunter) bland førstemann som blir spørt om å delta på raid eller instances, i en guild på en 40 mann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...