Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Feigt av lærere?


Anbefalte innlegg

I dag ble jeg tatt for juks på to stiler :no: Selvsagt var det helt idiotisk av meg, og har aldri gjort det før, og kommer aldri til å gjøre det igjen.

Men vi (det var flere som jukset) fikk vite at vi muligens går den i det faget, men vi har en gal fyr i klassen som slår folk mer enn man kan telle om dagen, og han har GG i orden og oppførsel.. Er ikke det jævlig feigt?

For at vi jukset på to stiler, kan vi gå ned, men en som slår folk daglig, og bruker jævelig mye vold, skal få lov til å beholde sine...........

Fy faen.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble tatt i joks på en (kanskje den eneste) prøve i musikk en gang, men på vitnemålet fikk jeg 4 eller 5, så en skal ikke se bort ifra at det bare er tomme trusler!

 

Han som slår ned folk har vel psykiske problemer/ADHD slik at han har legeærklæring på hvordan ståa er, men jeg synes ikke at det rettferdigjør noe...

 

Feigt er vel kanskje ikke rette ordet, men urettferdig kanskje...

Lenke til kommentar
I dag ble jeg tatt for juks på to stiler :no: Selvsagt var det helt idiotisk av meg, og har aldri gjort det før, og kommer aldri til å gjøre det igjen.

Men vi (det var flere som jukset) fikk vite at vi muligens går den i det faget, men vi har en gal fyr i klassen som slår folk mer enn man kan telle om dagen, og han har GG i orden og oppførsel.. Er ikke det jævlig feigt?

For at vi jukset på to stiler, kan vi gå ned, men en som slår folk daglig, og bruker jævelig mye vold, skal få lov til å beholde sine...........

Fy faen.......

Snakk med lærerne, da. De er sikkert fornuftige. Og de har tausetsplikt og kan ikke si at det var du som ba dem ta hånd om gærningen.

Lenke til kommentar
I dag ble jeg tatt for juks på to stiler :no: Selvsagt var det helt idiotisk av meg, og har aldri gjort det før, og kommer aldri til å gjøre det igjen.

Men vi (det var flere som jukset) fikk vite at vi muligens går den i det faget, men vi har en gal fyr i klassen som slår folk mer enn man kan telle om dagen, og han har GG i orden og oppførsel.. Er ikke det jævlig feigt?

For at vi jukset på to stiler, kan vi gå ned, men en som slår folk daglig, og bruker jævelig mye vold, skal få lov til å beholde sine...........

Fy faen.......

Snakk med lærerne, da. De er sikkert fornuftige. Og de har tausetsplikt og kan ikke si at det var du som ba dem ta hånd om gærningen.

Det går ikke ann å snakke med lærene... Ble mobbet ett par år på ungdomsskolen, sa ifra MANGE ganger, men har aldri blitt bedre. Uannsett når læreren ser han fyren, sier han bare at han skal roe seg litt ned... Gjør ikke noe mer ut av det...

Har vurdert og slå virkelig hart tilbake og banke inn litt vett i han (vet jeg sterkere enn han) men da vil jeg bare få problem med lærene....

 

Ang. feil plassering av post: Jeg skjønner at denne ble flytten, men mener at dette er ganske søppel :ermm:

Lenke til kommentar

Det blir slått ekstremt hardt ned på juks, og det synes jeg er bra. Jeg mener at nedsatt oppførsel (ett hakk) og en tøff vurdering av hva en egentlig kan i faget er på sin plass. Det kan innebære for eksempel uanmeldt prøve av nylig gjennomgått stoff (nei, dette skjer ikke. Det er bare en ønskedrøm fra min side).

 

I dette tilfellet virker det som om det er volden det burde bli slått hardere ned på.

 

Bra at du ikke har tenkt å jukse flere ganger i alle fall, jeg hadde ikke likt å bli satt bak en jukser i for eksempel studieopptak. Forresten; på eksamen (videregående) så innebærer juks ikke bare nedsatt karakter, men bortvisning fra eksamen og da må man vente ett år på ny eksamen og dermed vitnemål. (litt off topic kanskje, men jeg håper det får alle til å skjønne hvor alvorlig det norske skolevesenet ser på juksing)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er jeg enig det du sier. Juks skal bli slått hart ned på.

Kan fortelle hvorfor jeg har jukset....

 

Den ene prøven (engelsk bokreferat): Leste Harry Potter and The Order Of The Phoenix. Som sakt er boken på 776 sider, mens resten leste bøker på rundt 80 sider.

Jeg leste i 3 uker og mange timer hver dag... Stillen om boken skulle leveres på fredagen, og jeg ble ferdig med boken rundt kl 21:00 om kvelden. Da gikk jeg litt inn på internett og tok deler fra en annen bokandmeldelse der.. Skrev også litt selv, og ble ferdig rundt 00:00.

 

Norsk kåseri: Hadde vært borte å sett på en skole de dagene vi lærte om kåseri på skolen. Så fikk vi en oppgave om å skrive et kåseri. Satt i 4 timer tror jeg :dontgetit: og skjønte ikke noe som helst.. Skrev utrolig mange tekster som ikek ble noe kåseri i det hele tatt. Som en siste utvei søkte jeg etter kåseri på internett bare for å mulig lære meg noen kjennetegn (vanskelig forklart i boken) og kom over en side med mange stiler. Fant også en stil som omhandlet nesten det teamet som vi skulle skrive om. Jeg kopierte det ned, byttet fra bokmål til nynorsk og bytte litt temaet.. Når jeg var ferdig tror jeg det hadde gått 5,5 timer siden jeg startet... :blush:

 

 

Men en annen irriterende ting er at læreren vår forskjellsbehandler så jævelig.

En annen som går i klassen (en av yndlingselvene) ble tatt for juksing på en naturfag prøve. han ble ført opp på læreværelse og snakket med klassestyren og naturfagslæreren. De spurte om han hadde gjort det, og han sa ja. Han ble da benådet fra nedsatt. Men jeg innrømte engelsken, og så gikk jeg opp og sa ifra om norsken og sa jeg angret jævelig... Men ingen benåding... Urettferdig..

Lenke til kommentar

Er ikke bra med forskjellsbehandling. Tror kanskje jeg er typen person som bare hadde hatt en kort samtale med lærer før det er greit. Har aldri opplevd det fra den andre siden.

 

Angående juksingen din så vil jeg si at det er langt fra det værste tilfellet jeg har vært borti. Jeg er ikke riktig person til å si hvor hardt det skal slås ned på. At det er to tilfeller er uheldig, men straffen burde avgjøres av viktigheten av innleveringene.

 

Det nærmeste jeg har vært juks selv er vel å sjekke oppgavene til norsktentamner før prøven, og skrive notater ut fra dem (ressursheftedagene). I det siste har lærerne begynt å lage oppgavene selv, så det fungerer ikke lenger. Har vel blitt tatt én gang, men det er ikke ulovlig å oppsøke oppgavene tror jeg.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg ville jeg først snakket med læreren det gjelder. Jeg ville ha forklart at hva jeg synes om at han/hun forskjellsbehandler, og kanskje forklart hvorfor jeg jukset og spurt om ikke disse stilene kunne telle litt mindre.

 

Det er sikkert ikke bare du som synes at han/hun forskjellsbehandler elevene. Jeg ville fått med meg flere i klassen som synes det samme og klage på denne læreren. Vi gjore det med en lærer vi hadde i gym, og det endte med at vi fikk en til lærer som skal være i timene og sette karakterene.

Lenke til kommentar
Ta imot straffen din du,du blei tatt for juks,det er kjipt,men sånn er livet!

Det dummeste man kan gjøre er å kopiere av noe fra nettet! Dersom læreren i det hele tatt føler at det er noe mistenkelig med besvarelsen din, trenger han bare å skrive utdrag fra teksten din i google, kvasir etc. Dermed kommer hele teksten opp... Det beste ville være å bare skrive om det stoffet de som har lagt ut har skrevet.

Lenke til kommentar

ble også tatt i juks en gang (enseste gangen jeg har jukset)

 

skulle skrive en stil på engelsk om sport. liker ikke sport og skulle levere dagen etterpå. så jeg kopierte en stil om badmington (dumt, dumt og dumt) ble selfølgeligt tatt. men vi inngjekk en avtale der jeg låvet og aldri jukse igjenn imot at jeg fikk skrive en ny. fikk BTW 4- på den stilen som var ufatlig kort og full av feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Når det jelder juksingen er det bare å unskylde noe jævli :p

vis at du angrer...er ikke mye annet som funker....på vår skole blir ikke juksing slått så hardt ned på... en jente ble tatt på naturfagprøven vi hadde for 1 uke siden..hun satt rett ved siden av meg...hun fikk et "du! jeg så deg der...slutt med det deer" og hun satt med lærerboken i fanget....

 

Når det gjelder han tøffingen, er det bare å være tøff i kjefte...blir han pissed på deg og blir våldelig får han bare problemer. Og siden du er sterkere (tenker størrelse (høyde, osv) spiller litt større rolle) kan du jo alltids ta igjenn ;)

Lær den bitchen en lekse...det funker sikkert

Lenke til kommentar

Når det gjelder denne voldelige gutten:

Ta det opp med den læreren det gjelder og hvis ikke det hjelper får du bare grisebanke han, så forelddrene hans ikke kjenner han igjen. Dermed sier du ifra til den læreren du sannsynligvis du får refs av at: siden du ikke gjorde no, måtte jeg gjøre noe selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...