Gå til innhold

Det perfekte partyet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mitt perfekte party skal alle jobbe på den måten de er beregnet for, og de skal ikke tro de er bedre enn noen av de andre etc. alle skal holde delingspolicy og ta hensyn.

I gruppen som jeg velger skal jeg ikke ha med noen Shaman eller Paladin's fordi de er andre valget når det gjelder alt. samme med druid (som jeg foretrekker over shaman/Paladin)

I partyet skal det være:

Warrior

(defence specced), denne tar all skaden, holder aggro og gjør det en warrior er best på, ta skaden fra monstrene. (Bruk skjold!) hvis det er fiendtlige spellcasters så tar vel mage'n og priest'en seg av silence.

Priest

(Holy specced) Primære oppgaven blir å holde warrior og resten av artyet i live, gode res muligheter og ekstremt gode healing spells gjør denne klassen til ett must.

Mage/Druid

Mage'n skal være frost specced, disse kan faktisk gjøre en hel del, blant annet veldig lavt mana forbruk og ekstremt gode gruppekontroll spells(de dør ikke fort som andre mages ville gjort dersom de ikke er gode på å kontrollere aggro) Istedenfor denne kan du velge druid for mer heals og lignende, men jeg ville tatt en frost mage.

Mage

Bare for skade, helst med arcane talents, evocation og som trekker lite aggro.

Warlock

Disse er utrolig hendige, vet ikke hvorfor folk ikke bryr seg om dem, men hvis det skulle være slik at dere blir wiped, altså hele partyet dør, så har warlocken plassert en soulstone på Priest slik at priesten våkner til live og resser alle i gruppa. Imp'en deres har fine stamina buffs og de har dessuten de beste DOT spells'a.

Jeg har ikke sett noen bruk for rogue's som er bra, untatt at de dør rimelig fort, og kan sap'e ett monster. De kan benyttes ved siden av en mage for å sette 2 monstre ut av spill samtidig slik at dere ikke trenger å sloss mot så mange om gangen, men i mitt syn så er rogues overvurdert

Dere kan bytte ut noen her med det dere vil, men i mitt syn er dette den beste blandingen du kan få i ett instance som kan gjøres med 5 stykker.

Frozt mage'n har ikke så lett oppgave i f.eks uldaman, der hvor alle stein folka har resistance mot chill effects, men de kan jo ta alle skorpionene rimelig lett på lvl 40 dersom de kan spille sin klasse...

Mvh Mailion

-Sunstrider 51 mage

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du velger sier du ikke vil ha shaman, men warlock vil du ha pga soulstone og 1 partybuff? Shaman har self-ressurect, ressurect og de beste partybuffene i spillet. Kan heale viss presten sliter, kan tanke en liten stund om nødvendig. Gjør også meget brukbart med skade.

Endret av likferd
Skrevet

Tenkte jeg ikke skulle gjøre horde til en favoritt, eller alliance med paladins. for det første spiller jeg på alliance så jeg kan ikke akkuratt teste en level 60 shaman og si hva jeg syns om den.

Skrevet (endret)
Du velger sier du ikke vil ha shaman, men warlock vil du ha pga soulstone og 1 partybuff? Shaman har self-ressurect, ressurect og de beste partybuffene i spillet. Kan heale viss presten sliter, kan tanke en liten stund om nødvendig. Gjør også meget brukbart med skade.

Hehe, reagerte bare litt på at du kallet shaman/paladin annenrangs karakterer.

Edit: en riktig speccet druid kan heale like bra/bedre enn en prest.

Endret av likferd
Skrevet

Sånn i utgangspunktet:

1. Warriror (def.spec.)

2. Priest (holy spec.)

3. Mage (dmg, crowdcontrol)

4. Rogue (dmg, stun, opener)

5. Paladin/Druid (medium dmg. armor aura til pally og Mark of the Wild til Druid er bra, sec. healers, sec. rez.)

Men det ska sies at jeg var i en gruppe med 3 rogues (lvls 42,43,44) , en mage (lvl 52) og en druid (lvl 47) i dag.. Questet i Badlands (bl.a. "Tremors of the Earth" questet), og jeg må si vi sparket rumpe!

Skrevet (endret)

Att rogue dør fort? nope roguer har så masse skills til å komme seg unna som bare det... Vanish og sprint er jo dei beste. (Men du må passe på og time riktig)

Men du sliter litt hvis livet begynner å gå drastisk ned og cooldownene ikke er nede :p

Lurer på hvor mange ganger dei har redda livet mitt, og hvor mange ganger cooldownsa har tatt livet mitt :p

Men Warlock er jo veldig grei å ha med på gruppa.

"Imp - group pet. Blood pact at my lvl adds 40 stam to party, in a raid group, do the numbers, and you realise adding 10000+ hp to your party is more valuable than anything else."

Endret av Liestöl
Skrevet (endret)

en rest spec druid healer ikke like bra som en priest, det er faktisk ganske stor forskjell. I allefall i høyere levels.

"min" gruppe består av:

Paladin

Priest

Druid

Rogue

Mage

Vi har grei crowdcontroll (mind soothe, soothe animal, poly, sap, shackle undead, sleep på dyr, frost nova, fear)

Vi har grei skade, rogue / mage / shadowspec priest

vi har bra healing, Priest + druid = win :p

vi har grei tank, Paladin, seal of salvation \ fury \ consecration

vi har gode buffs, PW:F, MotW, Seals, AI

Balansert og grei gruppe, samt at vi kjenner hverandre ganske så godt.

(alle level 60)

Endret av Kellendil
Skrevet (endret)

2x rogues, 1xpala, 1xmage og en priest!

Men er det enkle quest/instance som bare trenger 2 stk så liker jeg pala og rogue sammen, men sier jo ikke nei takk til en priest eller druid. :p

Endret av geedoo
Skrevet

5 man

Priest

Warrior

Shaman

Mage

Mage

10 man

Priest

Priest

Warrior

Warrior

Shaman

Shaman

Warlock

Druid

Mage

Mage

Og det er som regel alltid mage/priest som puller

Skrevet

Warrior til tank.

Priest til å heale.

Mage til å skade.

(Så langt er mange enige)

De to siste kan være mye rart, warlocks er kjekke med soulstones de kan gi til prestene, huntere (om de har god nok petcontrol) er fenomenale pullere, har noen kjekke crowd control egenskaper (traps, feign death+traps ++), og kan fungere som livvakter for cloth brukere om warriorn mister aggro. Shammy er gode buffere, og kan også unngå wipe ved å gjennomstå selv, pallyer er fine secondary healere/secondary tanker, druids er på mange måter det samme, rogues gjør skade, og tåler mer enn mages.

Det jeg forsøker å si er at så lenge en har disse tre i utgangspunktet mener jeg bestemt at de to siste avhenger mer av spillerne og gruppas spillestil enn av hvilke karakterer de er.

Skrevet

Angående druid og ress, det som er et megapluss med druid er at den kan ressurecte midt i kampens hete. Kjipt med 30min cooldown, men det er et greit bytte når presten eller tanken stuper etter 5 sekunders kamp mot en eller annen instance boss. To ganger var jeg i maraudon og fikk healeren i teamet avlivet nesten før kampen hadde begynt.... NOOOO!!!!! over partychaten, så er hele gjengen på gravplassen og det var det.

Skrevet (endret)

Warrior - Primary tank

Mage - Primary ranged magic damage dealer

Priest - Primary healer

Druid - Secondary tank / secondary healer

Rogue - Primary meele damage dealer

Med denne groupa har du det meste, god damage, en del AOE, tank, healing og god crowd controll. Hva mer trenger man? :cool:

Edit:

Warlock og hunters kan og være veldig nyttige, warlocks for debuffs og hunters til pulling, men den overfor tror jeg ville være den ultimate.

Endret av Bendo
Skrevet

Hadde jeg fått velge en gruppe hadde det nok blitt

Warrior

Priest

Druid

Mage

Mage/Rogue evt. Warlock

Dersom partyet fungerer så bra at warrioren holder aggro uten problemer, er det egentlig bare å pøse på med damage og crowd control. Etter min mening er Mage og Rogue best på dette, men en Warlock er også god i bestemte situasjoner. Dersom en feil skjer og priesten får aggro av en eller annen grunn, er det greit å ha en druid som kan heale priesten, slik at han ikke bygger opp mer aggro mot seg selv ved å heale seg.

Note til litt overzealous folk (ofte rogues og mages), hvis dere får aggro, bruk eventuelle aggro reduserende spells/skills og ikke rør dere eller angrip mobsene. Dette bør i grunn være common sense, men skjer litt for ofte i partyene mine at Rogues og Mages blir ufrivillige tanks, som videre fører til at priesten blir tank i et forsøk på å holde folk i live. :thumbdown:

Skrevet

Ville ha

2 Warriors

1 Priest

1 Paladin

1 Mage

Eventuelt bytte ut en warrior med en warlock. Personelig liker jeg ikke å ha rogues i gruppa. Alle gangene jeg har hatt en rouge i gruppa har han død veldig mange ganger. Maybe det bare er roguene jeg har spelt med som ikke er veldig gode i instancer men tror de kan solo hva som helst. Da går det ikke særlig bra.

Paladinen er med som secondery resser og blessing of salvation :love:

Må si at jeg er oppgitt over alle mages som bare bruker fireball i instancer, scorch er jo mye bedre. Og det er enklere for tankers og holde aggro.

Lvl 54 mage Deathwing

Skrevet (endret)
Warlock (seff)

Mage

Priest

Warrior

Paladin

Kan diskuteres om paladin burde vert skifta med en druid

vil ikke si at det er det smarteste, siden druid har en res i combat hver 30 minutt. Hvis presten dør, kan han ikke dø på en halvtime, uansett pala har mye bedre armour.

Feil Chokke. En def. druid i bear form har mye bedre armour enn warrior og pala. Høyeste jeg har sett er 14K armour, druid. Men en druid har ikke skjold, og warrior får 10% dmg.red. i def. stance. En prot.specced pala vil nok uansett ha bedre dmg. red. enn en druid med riktige talents. Det er ikke bare armour som er viktig, men også dodge, parry, block.

En druid vil aldri gi den samme survivability til partyet som palaen har. Med en warlock i party så trenger man ikke combat res. og hvis noen dør i en kamp, så blir det vel wipe uansett, og da er det like greit med divine intervention eller bare dø på et trygt sted pga soulstone.

Mitt favoritt party er uten tvil:

Paladin - Prot.

Warrior - Arms/fury

Priest - Holy

Mage - Frost

Warlock - Destruction(kan byttes ut med mage, rogue)

Men det er ofte morsomt å teste ut rare kombinasjoner med guildmates også. I går var nesten alle opptatt med instances så vi fikk ikke med oss en priest til Dire Maul eller femtemann... Dette var partyet:

60 Pala- Retribution BoK+11 holy - main healer

60 Pala - Protection/retr. - Main Tank

60 Warrior - Arms fury - Off Tank/adds

58 Mage - Frost mage - primary dmg. dealer

Vi drepte 4-5 bosser, blant annet siste bossen i del 1, og guarden i del 2. Ikke akkurat det ultimate partyet, men veldig gøy, spesielt da dvergen ble ofret på alteret og ikke skjønte hva som skjedde. hehe, da spyttet jeg ut saft utover skjermen :!:

Har også drept Emperor i BRD med 3 tanks(pala, druid MT, warrior), 1 priest og 1 mage. Utrolig tregt, men duverden så trygt :p

Endret av Falconetti
Skrevet

Paladin - Prot.

Warrior - Arms/fury

Priest - Holy

Mage - Frost

Warlock - Destruction(kan byttes ut med mage, rogue)

Er warrior selv og er såååå enig..

En prot spec warrior er utrolig kjedelig å spille, mens en arms/fury som meg selv deler ut nesten like mye (eller like mye) skade som en rouge. Det er digg å se når blodet spruter fra mobs...holder bra på agro også da :)

Skrevet

Hm.. jeg tror jeg ville hatt:

Warrior (Main tank selvfølgelig)

Priest/Druid (Meget gode healers begge 2, main healer)

Shaman/Warlock/Paladin (Shaman kan reincarnate om hele gruppa dør samt secondary healer, Warlocken kan sette soulstone på healer (kanskje ikke like praktisk på druid med 30min cooldown), Paladin er kjekk som secondary healer samt aura og buffs.)

Rogue/Mage (Damage dealers samt begge 2 kan sette 1 mob ut av spill (Polymorph og Sap)

Rogue/Mage/Hunter (Damage dealers her også, samt at peten til hunter kan tanke litt.)

Skrevet (endret)

Sånn litt på sidelinjen? Finner folk lett en warrior? Selv etter ørti timer med wow, så er det jaggu ikke mange warriorene jeg har tema med. Ser ut som om det er en seriøst manglende gruppe, ihvertfall på stormrage? Tank hos oss blir ofte en pala, eller endog en rogue. Finner det mye lettere å finne healer faktisk (som om det også tidviss blir pala :roll: )

Ser også ut som om alle starter en healer som alt :cool: Startet opp en druid for noen dager siden, får å få en spiller som kansje var litt mer sentral i grupper en det min hunter er. Nå ser jeg plutselig ting som Healer LFG: BFD :hmm:

Edit: Hadde bytta ut gamer73 med en mage som tank nårsomhelst...

Endret av Hanzo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...