Gå til innhold

Gran Turismo 4 Liga - Videreført av trådstarter.


Anbefalte innlegg

Er så enig så enig.....vi prøver på å få så varierte runder som mulig, for at alle "kategorier" av sjåfører skal få litt av deres favoritt bane/bil/oppsett etc. Takk for innleggene.

 

Bare å hive seg meg i liga'n, poengstriden er kanskje ikke oppnåelig nå mot slutten, men bare gøy med flere konkurenter. Vil også komme til å starte en ny "liga" etter 10. Runde er avsluttet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette hørtes interessant ut. kan du forklare opplegget for meg?

skjønnte ikke helt det med tabellen(plassering og poeng for hver runde?)

kjører man ikke bare tidtakning da?

Hver runde varer en uke, og beste tid vinner seff, og får 10 poeng for seier osv. nedover resultatlista....

 

Ikke noe mer å forklare enn det. Hvis du lurte på hvorfor vi ikke har sammenlagt tid så er det ganske enkelt fordi ikke alle har mulighet til å delta på alle runder, men skal selvsagt få mulighet til å knive om en god plassering i ligaen. Derfor poeng og ikke tider i sammenlagt-tabellen.

 

Fler spørsmål? Les 1. innlegget.

Endret av Totte-
Lenke til kommentar
NOS er en dårlig unnskyldning for manglende kjøreferdigheter. Passer i Dragracing og that's it. Baneløp med NOS???? Aldri hørt om engang.

 

Aiai!..."The Arrogance is strong in this one I sense"...begynner å lure litt på hvilket saklighetsnivå som er normen her..hva blir det neste-"TURBO er feigt"? I et lite anfall av barnslighet kan jeg jo spørre hvor mange gull og sølv medaljer du har i license testene? Jeg har ganske mange til å være en som bruker NOS til å dekke over manglende kjøreferdigheter iallefall :roll: ...begynte på NOS-frie driving missions igårkveld, fra nr. 34 og nedover, og jeg synes jeg klarer brasene rimelig bra til å være midlertidig lystgassløs... :tease:

Lenke til kommentar

Saklighetsnivået er bra her, helt til du begynte med NOS greiene. NOS i en sånn konkurranse som dette er bare tull. NOS når du kjører mot dataen er greit. Hvorfor NOS i en sånn konkurranse er dritt? Jo fordi det går på rundetider, og man kan ikke drive å gå inn og ut av løpene etter en runde for å få fylt opp NOS. Skjønner du ikke det?

Lenke til kommentar

Vel, det er vel ingen bedre enn den andre her når det gjelder saklighets nivå.

 

NOS har sine formål og er en drit kul ting. Og når det gjelder Nos/ikke nos her i liga'n er det jo jeg som bestemmer.... ;)

 

Meninger er viktig, men de bør være ærlige og redelige. Dette gjelder de siste innleggene rundt NOS, mye meninger og lite kunnskap, jeg sikter ikke til enkelt personer når jeg skriver dette. Men hvis den NOS diskusjonen skal dras videre, så lag en ny tråd!

 

Men for all del, si hva dere mener, og ikke dra det ut i det vie og det breie på vegne av andres meninger. PUNKTUM!

Endret av Totte-
Lenke til kommentar
Vel, jeg vil si du Totte holder det beste saklighetsnivå da..

 

Får benytte anledningen til å stryke min flåsete turbo-kommentar, men når folk insinuerer om bruk av unskyldninger pga manglende ferdigheter vil jeg nok også i fremtiden tenne på en plugg eller to...

Forstår deg godt jeg. Men vil ikke beskylde eller peke på noen. Derfor satte jeg bare en enkel stopper for det hele.

Lenke til kommentar
okey. så denne uken: da kjøper jeg en skyline og trimmer den for maks 45k og kjører susuka banen så mye jeg vil og poster beste tid her da. enkelt og greit!

Jepp. Enkelt og greit. Bortsett fra at du skal skrive PersonligMelding (PM) til meg innen Lørdag kl 0:00. Og ikke poste tiden på forumet... :thumbup:

 

Noen som har fått noen tider på denne runden? Noen under 2:08?

Endret av Totte-
Lenke til kommentar

Hei å hå, har vært i en "kjempehyggelig" konfirmasjon uten GT4. Skikkelig brannfakkel dette med NOS.. Har aldri ment at folk som liker/bruker NOS er dårlige til å kjøre. Men jeg tror utrolig mange GT4 spillere bruker det som en lettvint måte å vinne løp på. Har brukt det selv en del, f.eks på Speedster cup for i det hele tatt å kunne vinne.

Når det gjelder ligaen her, og nå snakker jeg bare for meg selv, ville jeg nok ligge enda dårligere an hvis NOS var lov siden jeg sjelden kjører med det. Hvis dette gjelder for flere i ligaen, er det kanskje mest fair å fortsette som nå, uten NOS. Alle i ligaen her er nok godt over gjennomsnittet til å kjøre, og noen er kanskje eksepsjonelle med NOS i tillegg. Uten NOS stiller vi dermed mer likt.

Kunne vært interessant å ha med en NOS-runde for å se hvordan det går.

Foreslår Pescarolo Judd Race car med NOS og R5-dekk på Nurburgring.

Lenke til kommentar

Når det gjelder vinning av løp i GT4 var det som oftest ikke mange transaksjonene i tuningsjappa som skulle til før løpet var kjørt nærmest av seg selv (bokstavelig talt i b-spec), men med den rette originalbilen kunne man i ny og ne få til et spennende løp man vant med et nødskrik. (close race=fun race!) Ellers synes jeg det er gull på license testene, og nå også driving missions som jeg nylig oppdaget, som er de eneste egentlige utfordringene i spillet.

 

Jeg stemmer for den runden T-man!..men jeg aner ikke hvordan bil det er da..får prøve den imorgen

Lenke til kommentar

Fransk bil, oppdaget den ved en tilfeldighet, kjører mye mer smooth på "ringen" en F1 bilen og forbedret tiden (uten NOS :) ) fra 6:03.xxx med F1 til 5:39.xxx med Pescaroloen. Eneste "men" er at du må kjøpe bilen for 4.500.000 flis....

 

Quote GMD :"close race=fun race!"

Dette er nok det nærmeste jeg kommer sannheten i GT4. Å vinne med 0.001s gir mer lykke enn å vinne med 1min

Endret av touring_man
Lenke til kommentar

Har selv aldri kjøpt NOS i GT4 utenom den ene runden her som man "burde" det. Og den vant jeg vel ;) Er ikke noen kunst å kjøre med NOS, bare å stille inn riktig og trykke inn knappen når man gir gass...

 

Men uansett synes jeg ikke NOS hører hjemme på baneløp. Spesiellt ikke i en skikkelig banebil, blir liksom ikke helt realistisk. :roll:

 

Foresten, 2:08 var ikke så veldig bra akkurat. Mulig du har kjøpt feile deler, for fikk her 1 1/2 sekund bedre allerede på første runde uten å kjenne den raske delen av banen noe særlig bra.

 

Edit: skal du ha inn BHP-antall og hvilke deler vi har kjøpt, Totte? Hadde vært morsomt å sett hva vinneren kjøpte av deler og eventuelle innstillinger.

Endret av superman
Lenke til kommentar

Måtte bare sjekke ståa......har nok kjøpt litt feil deler ja.....har litt dårlig erfaring med dette her, og skikkelig lite kjøre tid om dagen, jobber og jobber....men det er vel like greit, hadde jeg vunnet hele tida så hadde dere sikkert trodd jeg hadde juksa...... :whistle:

 

Ja, må ha deler og hestekrefter på bilene denne gangen oxo. Greit å få lett oversikt over "vinnerbilen" Og ja, tenkt på å lage et tabelloppsett for å få med deler og sånn....enig det er arti å se hva "vinnerne" gjorde. Får nok det i orden til denne runden.

 

Har laget video av Runde 6, hvor jeg vant. Tenkte å legge den ut. Og kan ta i mot replay filer og lage videoer etterhvert. Holder på med sidene smått om dagen.. psycho-racing.net (Lager de på pc'n først, også kommer de litt etter litt når de blir ferdig)

 

Noe jeg har skikkelig lyst til er å lage en liten konkurranse i "drifting", hadde vært knall kult å laget videoer, hatt en jury, kåret den råeste breisladderen. Kom gjerne med ideer og forslag.

Endret av Totte-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...