Gå til innhold

LO og AP sitt tette samarbeid.


Anbefalte innlegg

Skulle aldri tro at den tid kom hvor FRP var partiet med klart best inregritet :p

I dine øyner, ja. Er det så at en del av Frps velgermasse består av skuffede eks-Ap-velgere.

Ja det kan godt være, ikke det at jeg ser hva det har med saken å gjøre. Hadde det ikke vært for FRP sin holdning mot homofile, så ville det vært et av de mest aktuelle partier for meg, og jeg har aldri stemt noe annet enn AP. SP er vel også et parti som ikke har mektige krefter bak seg, glemte vel de i farten ;)

 

Men men, håper faktisk på en måte at Stein Erik Hagen blir valgt inn i Høyre sitt sentralstyre. Absolutt ingen av de som forsvarer LO/AP koblingene kan syntes noe negativt om det ville forekomme. For det ville jo vært dobbeltmoral.... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel, vel, siterer litt fra VG.

 

Finansminister Per-Kristian Foss (H) stiller i morgen opp for Stein Erik Hagen og Mille-Marie Treschow i et lukket forum for næringslivstopper på parets gods i Larvik.

 

- Pay-back time.

Frank Aarebrot, professor i sammenlignende politikk, mener det er problematisk at Foss deltar på private arrangementer så lenge han deltar som statsråd.

 

- Hvis pressen nektes adgang til et foredrag finansministeren holder på et sted han sier han drar til som finansminister, så er det et demokratisk problem, sier Aarebrot.

 

:hmm::hmm::hmm:

Aarebrot er jo en AP mann da. Og dette er jo ikke noe som er relevant i temaet i denne tråden, det gjør ikke det LO og AP gjør mer forsvarlig.

 

Den artikkelen inneholder også en god del fordomsfulle uttalelser, spesielt fra Djupedal.

 

Men OT, det bør ikke være en lukket forsamling når han uttaler seg som statsråd, om det da stemmer.

Vi har da heller aldri vært uenig om at det kan være uheldig at LO/AP har et tett samarbeid, det jeg prøver å belyse er at det er flere "uheldige" ja mye mer "uheldige" sammenblandinger ute å går.

Høyre går jo til valg på bla søndagsåpne butiker, hvem tjener på dette??

Og hva med dem som arbeider der, holder det ikke lenge at de må jobbe på lørdag når andre har fri??

Joda vet at andre må jobbe i helgene, men da snakker en feks om helsevesnet og der MÅ en jobbe , det sier seg selv.

Lenke til kommentar
Men men, håper faktisk på en måte at Stein Erik Hagen blir valgt inn i Høyre sitt sentralstyre. Absolutt ingen av de som forsvarer LO/AP koblingene kan syntes noe negativt om det ville forekomme. For det ville jo vært dobbeltmoral.... ;)

Vel, det er en voldsom forskjell på LO i APs sentralstyre og eventuelt Hagen i Høyres sentralstyre. LO representerer 800 000 arbeidstakere. Hagen representerer seg selv.

 

Uansett så er jeg mer redd for at AP skal få større innflytelse i LO enn at LO skal få innflytelse i AP.

Lenke til kommentar
Uansett så er jeg mer redd for at AP skal få større innflytelse i LO enn at LO skal få innflytelse i AP.

Jeg liker allikevel ikke at AP får penger som egentlig var tiltenkt helt andre formål (LO).

 

Hvis man likte den gamle politikken til AP, men ikke den nye, får man helt enkelt stemme noe annet. Jeg har ikke planer om å stemme AP i noen av tilfellene, så det bekymrer ikke meg.

Lenke til kommentar

Vi har da heller aldri vært uenig om at det kan være uheldig at LO/AP har et tett samarbeid, det jeg prøver å belyse er at det er flere "uheldige" ja mye mer "uheldige" sammenblandinger ute å går.

Bra vi er enig i at det kan være uheldig med AP/LO samarbeidet som nå er et faktum, men jeg ser ikke hvordan noe av det andre du har nevnt er mye mer "uheldig"

 

Høyre går jo til valg på bla søndagsåpne butiker, hvem tjener på dette??

Vel, flere av Høyre sine velgere er vel næringsdrivere, så de tjener nok på det. Og folket får større valgfrihet (dog så ser jeg ikke helt behovet for dette, men man får vel styre på om man ønsker, er egentlig rimelig likegyldig til det hele. Er hundretusener av nordmenn som jobber søndager)

 

Og hva med dem som arbeider der, holder det ikke lenge at de må jobbe på lørdag når andre har fri??

Det er nå en individuell sak når man ønsker å jobbe. Men dette er OT

 

Joda vet at andre må jobbe i helgene, men da snakker en feks om helsevesnet og der MÅ en jobbe , det sier seg selv.

 

Åpne søndager ville jo ført til flere arbeidsplasser. Og det ville gjort det lettere å handle. Forsvar, Posten, NSB, SAS, helsevesen, bensinstasjoner, ferger, passasjerskip, hoteller, politi, brannvesen osv, alle jobber de jo søndager. Hvorfor er det så viktig at butikker skal være stengt?

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mange utmeldinger dette vil medføre til slutt. Er bra medlemmer sier ifra.

Vil anta at det blir noen flere ja, hvis det ikke skjer noen kursendring. Mer effektivt er det nok når et fagforbund bytter hovedorganisasjon, f.eks. gå over til YS. Det har hendt før. Ellers kan det jo være et alternativ å starte en ny organisasjon.

Lenke til kommentar

Dotten skrev:

Bra vi er enig i at det kan være uheldig med AP/LO samarbeidet som nå er et faktum, men jeg ser ikke hvordan noe av det andre du har nevnt er mye mer "uheldig"

Vel uansett er det helt åpent det AP/LO gjør, menst de som skriker og kritiserer dette mest ikke er like åpne, faktisk driver de med "hemmelige" møter.

Snakk om dobbeltmoral, det er nettop slike ting som virkelig er skremmende . :hmm:

 

LO-leder Gerd-Liv Valla mener Høyres uformelle og lukkede møter med norsk pengeelite er direkte pinlig.
- Det hemmelige nettverket i Høyre som VG beskriver, forteller oss at det er viktig at arbeiderbevegelsen står sammen.
- Høyre er tatt med de politiske buksene nede. Vi har nå fått dokumentert at Høyre har bred og - til dels - hemmelig kontakt med deler av norsk næringsliv og rikfolk, sier Martin Kolberg. Partisekretæren i Arbeiderpartiet er i harnisk over avsløringen om Høyres lukkede frokostmøter. - Dette er et tydelig bevis på at Høyre representerer rikfolk, mens vi representerer lønnstagerne, sier han.
Når vi ser det glasshuset de selv sitter i, bør de snart begynne å holde kjeft og ha fokus på politikk, sier Bjørndalen. Nylig gikk Høyre hardt ut mot Aps sterke bindinger til LO etter at Valla, Davidsen og Bjørndalen gikk inn i Jens Stoltenbergs sentralstyre for en måned siden.
Lenke til kommentar

eh ....

 

AP er et parti for den vanlige arbeider, og det er dette de forsøker å ha fokus på. De har bare fått montert litt for store skylapper og bind for øynene de siste 20åra.

 

Høyre har alltid vært et parti for bedriftseigere og de rike.

 

Hvem de ulike får pengene sine ifra betyr ikke så mye. Men hadde vi hatt et system hvor et parti får sinnsykt mye, og andre lite så ville dette helt klart ha slått veldigt skjevt ut.

Lenke til kommentar
eh ....

 

AP er et parti for den vanlige arbeider, og det er dette de forsøker å ha fokus på. De har bare fått montert litt for store skylapper og bind for øynene de siste 20åra.

 

Høyre har alltid vært et parti for bedriftseigere og de rike.

 

Hvem de ulike får pengene sine ifra betyr ikke så mye. Men hadde vi hatt et system hvor et parti får sinnsykt mye, og andre lite så ville dette helt klart ha slått veldigt skjevt ut.

Jepp.men hvorfor prøve å sparke noen i balla når du samtidg suger på andre sine :hmm:

Dobbeltmoralen til Høyre blir her alfor latterlig, det er kalt av AP og åpenlyst ta imot støtte men greit at de selv får dette under bordet :cry:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

er ikke så veldigt mange som gjennomskuer høyre her. Selv om den er griseopplagt.

 

Det handler om å sverte, og slenge dritt om dritt man selv står til halsen i er helt normalt. Her vil jeg si at høyre vant, de lagde en sak, tok ap/lo på fersken, høyre fremstår som gode, mens ap/lo ble tatt på senga og først nå i en liten notis slår tilbake.

 

Dette viser igjenn hvor tallentløse ap er med debatter, og hvor svake og svakt lederskap de utviser. Ikke rart høyre skårer på ledelse.

AP må skifte .... alt for å komme på banen igjenn.

Lenke til kommentar
er ikke så veldigt mange som gjennomskuer høyre her. Selv om den er griseopplagt.

 

Det handler om å sverte, og slenge dritt om dritt man selv står til halsen i er helt normalt. Her vil jeg si at høyre vant, de lagde en sak, tok ap/lo på fersken, høyre fremstår som gode, mens ap/lo ble tatt på senga og først nå i en liten notis slår tilbake.

 

Dette viser igjenn hvor tallentløse ap er med debatter, og hvor svake og svakt lederskap de utviser. Ikke rart høyre skårer på ledelse.

AP må skifte .... alt for å komme på banen igjenn.

Vel nå var det vel ingen som avslørte AP, all den tid de selv gikk åpent ut med dette. Men Høyre var flinke til å lage en sak av dette, det som da virkelig blir skremmende er at et parti som sitter med makten begynner å trakkasere andre for det de driver med åpent, samtidig som de selv mottar "bestikkelser" under bordet .

Dette forteller vel langt mer om Høyre enn noen andre :thumbdown:

Lenke til kommentar

Påstander i korrupsjon i Høyre bør i det minste underbygges med litt fakta her. "hemmelige" møter med rikfolk? Er det slik at offentlige skal ha tilgang til alle slags møter?

 

Har da selv som tillitsvalgt på vegne av LO vært på flere lukkede møter hvor AP spesielt har vært representert. Møtene har vært lukktet for medlemmer- Det faller jo inn i samme kattegori, det ble jo diskutert politikk og strategi der. For ikke å nevne alle de "hemmelige" møtene mellom KRF og kristne organisasjoner? Nei, nå må man stikke fingeren i jorda og kutte ut med dette konspirasjonsfjaset man maser om, til og med Stoltenberg har jo gitt uttrykk for at å spekulere slikt er tull.

 

Som han sa: "Selv har jeg tatt flere spaserturer med Ger liv Valla". Med dette nivået her kan vi jo skrike opp om nok en konspirasjon for å tilfredsstille paranoiaen som er ute og går.

 

Om noen hevder at slike møter blir brukt til å bruke penger for å få Høyre til å bestemme sin politikk, så kan de jo vennligst komme med noen harde fakta.

 

Og så må ikke folk gå rundt og innbille seg at samfunnseliten er noe som hører Høyre til, det er nok av samfunsstopper, om ikke nær like mange, som stemmer AP.

 

De som nok er tjent med hele denne situasjonen er nok hverken AP eller Høyre, men FRP og SV. Dette er partier som har den "vanlige mannen i gata" velgere og som i langt større grad har ivaretatt sin integritet i denne "konflikten" her.

 

La oss forholde oss til begge sider av gjerdet her og ikke komme med ensidig propaganda.

Lenke til kommentar

kan droppe sv, de får også støtte fra LO

 

da er det sp, v og frp igjenn .... de får nok penger de også.

 

Jeg ser ikke på at det er et problem det de driver med. Er mer bekymret for den genrelle lobbyvirksomheten, og evt hvis et parti skulle få så sinnsykt med penger at det da går helt klart ut over andre parti. Men der er vi ikke.

Lenke til kommentar
kan droppe sv, de får også støtte fra LO

 

da er det sp, v og frp igjenn .... de får nok penger de også.

 

Jeg ser ikke på at det er et problem det de driver med. Er mer bekymret for den genrelle lobbyvirksomheten, og evt hvis et parti skulle få så sinnsykt med penger at det da går helt klart ut over andre parti. Men der er vi ikke.

At SV blir støttet av LO er ikke kritikkverdig overfor SV. Det er ingen i LO som har fått plass i sentralstyret til SV, slik tilfellet er med i AP. Men dog er det kritikkverdig av LO ettersom LO gir penger fra FRP, H, V, KRF og SP velgere til AP og SV.

 

FRP fikk jo også penger av Hagen, i likhet med H. Dette fordi Hagen ble irritert over at LO gav penger til AP.

 

På dagens storting er det nok ingen partier som er i nærheten av økonomiske midler som det AP og Høyre har, kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Om noen hevder at slike møter blir brukt til å bruke penger for å få Høyre til å bestemme sin politikk, så kan de jo vennligst komme med noen harde fakta.

 

Akkurat, skrike opp om å komme med harde fakta fra lukkede møter :) Selvfølgelig, for du som jeg vet at INGEN utenom dem som var invitert på de møtene har de harde fakta :whistle: Men greit å bruke :innocent:

Det som imidlertid er et faktum er at nettop de personene som vanker i slike møter er de samme som de som bidrar med pengesekken :whistle::whistle: Tilfeldig???

Neppe :hmm:

Og de som tror slikt er tilfeldig er mer BLÅøyd enn jeg trodde var mulig, men fargen passer jo da :D:D

 

Som han sa: "Selv har jeg tatt flere spaserturer med Ger liv Valla". Med dette nivået her kan vi jo skrike opp om nok en konspirasjon for å tilfredsstille paranoiaen som er ute og går.

 

Joda å diskutere politisk stratergi i lukkede møter er helt normalt, men det vi snakker om her er pengeoverføringer, noe AP/LO har vært åpne om men som Høyre har hemmeligholdt helt til det siste og helst ikke vil snakke om nå heller.

Det blir en vesentlig forskjell.

Enda tydeligere blir det når Høyre prøver å slå mynt på dette og gjøre en stor sak utav hvor ille det AP/LO gjør er selv om det er i full offentlighet, samtidig som Høyre selv nærmest kryper til køys med sine finansmenn/pengegivere :nei::nei:

 

Men men, håper faktisk på en måte at Stein Erik Hagen blir valgt inn i Høyre sitt sentralstyre.

 

Tja, hvorfor ikke. Hadde jo vært greit at han var der offisielt også , for inndirekte er han jo der. Så hadde jo Høyretoppene sluppet å overnatte hos han :D:D

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...