Gå til innhold

Minitest av: Jensen HomePlug Ethernet Adapter


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg i dag Jensen HomePlug Ethernet Adapter.

Det skal fungere sånn at man kan slippe å strekke lange tp-kabler, denne overfører signalene via strømnettet.

 

Under kan du se et bilde av hvordan pakken ble levert.

2.jpg

 

Og et bilde inni esken:

3.jpg

Og her kan dere se hvordan denne lille saken ser ut:

4.jpg

Som du sikkert ser også så ser det veldig lett ut og det er det også fordi det står at ingen drivere trengs og bli innstalert, og det er også sant, jeg bare plugget den i ved routeren og oppe ved serveren.

5.jpg

 

Da var alt innstalert, da gjenstår det bare å skru på maskinen og se...

7.jpg

 

8.jpg

Og som dere selv kan se funker alt utmerket. :)

 

Konklusjon:

- Veldig nyttig og enkel i bruk

- Dumt at den bare har 11 mbps, men det holder jo til internett og noe overføring av filer.

- Mulighet for å kople på flere pcer via strømnettet er et stort pluss.

 

Karakter: 8 av 10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det så bra ut ;)

Har aldri vært fan av Jensen produkter, men dette så faktisk bra ut.. Hvordan er hastigheten når du fører over filer over nettverket? Og krever det mye av CPUen? (mine jensen produkter har gjort det)

 

Må begge pcene være på samme sikring, eller bare samme sikringskap? Er jo ett eller annet i sikringskapet som fjerner slike signaler på strømnettet..

Lenke til kommentar
Det så bra ut ;)

Har aldri vært fan av Jensen produkter, men dette så faktisk bra ut.. Hvordan er hastigheten når du fører over filer over nettverket? Og krever det mye av CPUen? (mine jensen produkter har gjort det)

 

Må begge pcene være på samme sikring, eller bare samme sikringskap? Er jo ett eller annet i sikringskapet som fjerner slike signaler på strømnettet..

Har selv hatt flere dårlige erfaringer med Jensen før, men dette var faktisk overraskende bra. Bruker heller ikke så mye av cpu, blir jo som standard overføring av filer i nettverket så såklart noe går med. Men som sagt kun 10 mbps...

Lenke til kommentar
Må begge pcene være på samme sikring, eller bare samme sikringskap? Er jo ett eller annet i sikringskapet som fjerner slike signaler på strømnettet..

Svar på dette?

 

Link til hvor det er mulig å kjøpe?

(Ja, jeg vet at en bare kan google, men hvorfor ikke ha det med i en brukertest?)

De som skal "linkes" sammen må være på samme strømnett, mer vet jeg ikke, men det er jo da samme sikringskap vil jeg tippe. (er ingen elektriker).

 

Jensen føres av BG Consult og jeg vet hvertfall at Expert har dem. (der jeg jobber) og det koster 999 kr. for den pakken.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Jeg vet at kanskje dette er en ikke så smart bump, men Jensen har akkurat kommet eller kommer med flere nye produkter i den serien nå som overrasker positivt. :)

 

HL485W

Jensen Home:Link 485 Wireless Access Point

Wireless 85Mbps Homeplug Adapter

 

HL3200

Jensen Home:Link 3200 AV

200Mbps Homeplug AV Ethernet Adapter

 

HL285P

Jensen Home:Link 285 Printserver

85Mbps Homeplug USB 2.0 Printserver

 

De produktene kommer snart... kan du ikke vente på den oppdaterte 200 Mbps-utgaven finnes det allerede:

 

HL385

Jensen Home:Link 385 StarterKit

HomePlug Ethernet, nettverk på strømnett! 85Mbps, 2 adaptere

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Spør du meg, så funker denne svært dårlig.

Jeg har den ene i stuen ( der min GET sak står ) og den andre i en stikk som er 5 meter fra og på samme kurs. Jeg klarer ikke å få mer en 3 til 4 Mbit. Så hvor de får 85Mbits fra aner jeg ikke.

 

Hadde jeg bare fått 10 Mbits som noen av dere andre hadde det vært helt greit.

Lenke til kommentar
Spør du meg, så funker denne svært dårlig.

Jeg har den ene i stuen ( der min GET sak står ) og den andre i en stikk som er 5 meter fra og på samme kurs. Jeg klarer ikke å få mer en 3 til 4 Mbit. Så hvor de får 85Mbits fra aner jeg ikke.

 

Hadde jeg bare fått 10 Mbits som noen av dere andre hadde det vært helt greit.

8521063[/snapback]

Jensen har forskjellige produkter med forskjellige hastigheter.

De er som sagt under optimale forhold, så du vil oppleve noe dårligere hastigheter noen steder, men flaskehalsen kan jo også være måten du overfører på mellom pc'ene da. ;) Eller innstillinger på routeren osv...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Kunne godt tenke meg å teste 85Mbps eller 200Mbps produktet fra en butikk som har angrefrist.

8714975[/snapback]

Det er vel ikke så mange som fører Jensen som har angrerett på dataprodukter, men vanligvis holder det jo å snakke med dataansvarlig i butikken og spørre om hvis alt er som nytt om du kan få returnere det hvis det ikke er stabilt nok eller liknende.

Lenke til kommentar

Jeg har sett meg ut:

Highspeed Kit - 2 adaptateurs CPL (courant porteur) dLAN 200 AV Starter Kit 200 Mbps RJ-45

 

Men finner kun Pixmania og en til, og aner ikke om de har angrefrist om noe skulle være galt.

http://www.pixmania.com/no/no/534479/art/d...html#articles10

Og den andre...

http://ingpedersen.com.w3.no/nettbutikk/va...formasjon/10040

 

Intensjonen er selvf. å beholde varen om den leverer det testene sier. Rundt 30-60Mbps i reell ytelse, og fungerer tilfredstillende.

 

EDIT:

Mitt behov er å få høykvalitets nettverk til 2. etg hvor TV benk med mediaplayer og spillkonsoll står(strekker nå en lang Cat5 kabel som ikke er pent). Jeg regner med at man kan koble en til vanlig 10/100 switch i andre endren.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg har sett meg ut:

Highspeed Kit - 2 adaptateurs CPL (courant porteur) dLAN 200 AV Starter Kit 200 Mbps RJ-45

 

Men finner kun Pixmania og en til, og aner ikke om de har angrefrist om noe skulle være galt.

http://www.pixmania.com/no/no/534479/art/d...html#articles10

Og den andre...

http://ingpedersen.com.w3.no/nettbutikk/va...formasjon/10040

 

Intensjonen er selvf. å beholde varen om den leverer det testene sier. Rundt 30-60Mbps i reell ytelse, og fungerer tilfredstillende.

 

EDIT:

Mitt behov er å få høykvalitets nettverk til 2. etg hvor TV benk med mediaplayer og spillkonsoll står(strekker nå en lang Cat5 kabel som ikke er pent). Jeg regner med at man kan koble en til vanlig 10/100 switch i andre endren.

8715262[/snapback]

 

Har satt opp dLAN200 som jeg kjøpte fra Ingepedersen.com. Fungere helt greit også når de 2 adapterene står på hver sin strømkurs. Just plug and play. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på wall adapterne og Avdesk utgavene?

http://www.devolo.com/co_EN/produkte/dlan/...vdesksk-55.html

 

EDIT:

Hmm det rare er at www.ingpedersen.com ikke eksisterer lenger, men man må til http://ingpedersen.com.w3.no og det oppgis ingen måte å kontakte butikken på.

 

EDIT2:

beklager... http://www.ingpedersen.com/ eksisterer, men linken jeg trykket på var dårlig. Hva http://ingpedersen.com.w3.no er ble jeg heller usikker på.(virker som butikken som presenteres gjennom førstnevnte domene) :)

 

Da blir det et kjøp på meg. Enten AVDesk eller Wallplugg utgaven.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg ser ingen hensikt med å ha internett gjennom strømnettet. Systemet koster mye mer enn WLAN, har dårligere hastighet og begrenser internettilgangen til støpslene. En god trådløs router koster ikke mer enn 500 kr og med den kan man sitte overalt i huset, til og med på altanen. Dessuten så koster et trådløst nettverkskort til stasjonær langt mindre enn det en Homelink gjør. En annen fordel med WLAN er at eventuelle gjester i huset kan koble seg til internett uten å måtte koble fra en Homelink fra en av husets maskiner.

 

På hybelen har jeg WLAN og hjemme har vi internett gjennom strømnettet. Det er ingen tvil om hva som er best, og jeg tør å gå så langt som å si at det ikke er noen fordeler med å ha et Homelink-system i forhold til WLAN. Vi har to Homelinks fra Jensen hjemme og de er utrolig varme hele tiden. I det siste har vi opplevd stabilitetsproblemer og skal levere de tilbake. WLAN>Homelinks, ikke diskuterbart.

Endret av contaminated
Lenke til kommentar
Jeg ser ingen hensikt med å ha internett gjennom strømnettet. Systemet koster mye mer enn WLAN, har dårligere hastighet og begrenser internettilgangen til støpslene. En god trådløs router koster ikke mer enn 500 kr og med den kan man sitte overalt i huset, til og med på altanen. Dessuten så koster et trådløst nettverkskort til stasjonær langt mindre enn det en Homelink gjør. En annen fordel med WLAN er at eventuelle gjester i huset kan koble seg til internett uten å måtte koble fra en Homelink fra en av husets maskiner.

 

På hybelen har jeg WLAN og hjemme har vi internett gjennom strømnettet. Det er ingen tvil om hva som er best, og jeg tør å gå så langt som å si at det ikke er noen fordeler med å ha et Homelink-system i forhold til WLAN. Vi har to Homelinks fra Jensen hjemme og de er utrolig varme hele tiden. I det siste har vi opplevd stabilitetsproblemer og skal levere de tilbake. WLAN>Homelinks, ikke diskuterbart.

8716149[/snapback]

Hva med de som skal gjennom mur/betong? ;)

Lenke til kommentar

Wlan er plundrete mange ganger. Min D-LINK DSM520 støtter WPA PSK-TKIP men alikevel får det ikke koblet til min nye SCM router med riktig config. Den finner routeren men får ikke handshake og DHCP eller tilkobling med fast IP.

 

3 forskjellige bærbare samt 1 barebone kobler til uten problem med WinXP.

 

WLAN!=>DLAN.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...