Gå til innhold

Minitest av: Jensen HomePlug Ethernet Adapter


Anbefalte innlegg

Hva med de som skal gjennom mur/betong? ;)

8716193[/snapback]

:blush: Det tenkte jeg ikke på, men er du sikker på at WLAN ikke går gjennom betong? Bare lurer, ettersom mitt er plassert i en leilighet i ei blokk og funker ypperlig i alle rom. Det er en mulighet for at det er trevegger i leiligheten, men det kan ikke utelukkes at de er av mur, spesielt med tanke på hvordan uferdige blokker ser ut. Skal teste om mitt WLAN funker fra etasjen under i morgen kveld.

Wlan er plundrete mange ganger. Min D-LINK DSM520 støtter WPA PSK-TKIP men alikevel får det ikke koblet til min nye SCM router med riktig config. Den finner routeren men får ikke handshake og DHCP eller tilkobling med fast IP.

 

3 forskjellige bærbare samt 1 barebone kobler til uten problem med WinXP.

 

WLAN!=>DLAN.

8716220[/snapback]

Jeg har bare gode erfaringer med WLAN, men så har jeg et mer primitivt oppsett som består av Linksys WRT54 GL, stasjonær og laptop. Kompatibilitetsproblemer kan forekomme, og jeg vedder på at hvis du bytter ut din SMC-router med en fra D-Link kommer alt til å fungere.

Endret av contaminated
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jeg ser ingen hensikt med å ha internett gjennom strømnettet."

 

Grunnen til at jeg kjøpte meg homeplugs (ikke Jensen, men Edimax HP-8500 - samme HW tror jeg) var for å hekte på en xbox360 to etasjer lenger nede. Jeg hadde en b-bridge tidligere, men farten var for lav - og jeg ville spare penger ved å ikke kjøpe en g eller n-bridge. Mine enheter rapporterer 40 Mbit i fart, mens Media Center rapporterer for dårlig hastighet til å streame film eller TV. Funker greit til Live og nedlasting av innhold.

Dette er 85 Mbit enheter, men det synes som om de har for lav hastighet for mitt bruk... Ja ja, bare å begynne å spare :)

Lenke til kommentar

Har selv Jensen Homelink HL385 (85Mbps) og er 100% fornøyd. Bruker den til å kommunisere mellom adsl-modem i 1.etg og pcen i 2.etg. Dette er på to forskjellige strømkurser. Hastigheten ligger stabilt på ca 60Mpbs ifølge medfølgenede utility. Ingen problemer med å få dette til å fungere hverken i Windows XP eller Linux (Ubuntu 7.04), pcen tror jo den er tilkoblet vanlig kablet ethernet :). Før hadde jeg wlan (netgear wgr614v6 ruter og netgear wg311v3 pci-kort), selv om signalene lå på ca 80% var det meget ustabilt. I og med at telefonkontakten, og dermed også adsl-modemet, står vegg i vegg med vaskerommet falt wlan nettet ut hver gang vaskemaskinen sentrifugerte! Etter at jeg gikk over til Homelink for et halvt år siden har jeg ikke hatt problemer en eneste gang!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...