Gå til innhold

Import fra USA


Anbefalte innlegg

Via http://shopping.yahoo.com/ ser jeg en butikk som selger Coolpix5000 til 885$.

 

Skal staten ha noe mere enn momsen på 24%?

 

Hvis ikke kommer dette kameraet rett under 10000kr, noe som jeg kan leve med :smile:

 

Er det noe jeg ikke vet når det gjelder kamera i USA? Prisene er jo mye mye lavere enn norske selv når man tar i betraktning moms (Coolpix 885 - 410$ og Coolpix 995 - 564$).

 

Tror man må være OBS på spenningsnettet i USA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Du må betale kr 150 i fortollingsgebyr, + 24% norsk MVA både på kameraet og porto.

 

Den eneste ulempen slik jeg ser det er at du ikke får med en europeisk lader og derfor må kjøpe en omformer.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg ser det samme og lurer på om noen har gjennomført ett slikt kjøp.

 

Har "nesten" bestemt meg for CoolPix5000, men venter inn noen tester først.

 

Noen som har kjøpt kamera fra USA og vet at systemet fungerer i Norge?

 

Jeg sier ikke neitakk til å spare 3500 kr.

 

-gh

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jeg har nettopp kjøpt et Fuji 4700 fra USA. Det kom meg på 4000 NOK med frakt. ( Med 64 Mb ekstra SmartMedia card) Måtte kjøpe ny batterilader til kr 299,- Sparte vel ca. 3000 NOK på dette.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Det er også mulig og kjøpe billige kamera på nomatica.com . Dette er en europeisk butikk som selger til hele eu-ommrådet. (Også Norge) Ettersom jeg forstår er det en slags garanti på enkelte av kameraene som gjelder i hele Eu og Norge. Prisen er kanskje ikke helt på høyde med de i USA, men disse kameraene er i allefall mest sansynelig produsert for det europeiske markedet.......

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Pytt, pytt, kameraet Nikon Coolpic 5000 dukker opp 1.desember for salg, ser ut som om noen får det tidligere. Kan kjøpe det for 900 dollar i usa. Kameraet bruker batterier og en lader som passer får du da kjøpt her eller en billig trafo. Kameraet virker både på pal og ntsc systemet etter det jeg skjønner. Noen som finner dette kameraet superbillig så si i fra....:smile: Her i landet er det da alt for dyrt!

 

http://www.dpreview.com/reviews/compare_po...thod=sidebyside

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Egentlig skal en jo ha igjen taxen i usa også, som er på 7% i california. 900 dollar -7% = 837 dollar x 9 kr. = 7533 + frakt ca. 270. Ca. 7800 nok. x 1.24 = nok. 9672,- Kanskje enda mer hvis en må betale toll? Lønner det seg å ta en kjapp tur til N.Y.?

Lenke til kommentar
Gjest mafister

En sjappe var visst ikke noe særlig interessert. 200 dollar i frakt og forsikring er jo sinnsykt...

 

Thank you for your inquiry,

Our current discounted prices for the equipment you

requested are as follows:

Nikon Coolpix 885 - $549.95

Nikon Coolpix 5000 - not in stock yet

No US tax for overseas shipments. Add $200.00 for

shipping and insurance to Norway.

All our merchandise is covered by the manufacturer's

warranty (US).

We do not sell gray market equipment!

If you need additional information or wish to place an

order, please email, call 415-392-1103 or, if you

prefer, send us your daytime telephone number and a

customer service representative will contact you.

IMPORTANT: Please note that the prices quoted in this

email are available for mail order only. Prices in our

retail location may be higher.

Ron

Web Order Desk

Lenke til kommentar

Har ikke store firmaer en slags internasjonal garanti som gjelder som basis om ikke landets lover og eventuellt forbruker-retter sierbestemt noe annet.

Slk at om en kjper et hp kamera i england så skal det være mulig å levere det inn på nærmeste sjappe i Norge og få samme garanti?

Kanskje ikke Elkjøp er så villige å ta det inn, men om det står i reglene til Hp så kan de ikke nekte heller. Elkjøp har helt iskkert forpliktet seg til noe slkt for å få lov til å selge hp eller en annen merke sine produkt.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Kjøpte et Kodak Dc280 sommeren 2000 uten noen som helst problemer bortsett fra ny lader. Fikk noen til å plukke det opp i USA sklik at jeg slapp mva osv.

Sparte ca 2500,- Dette støtter også PAL....

Kjøpte noe annet utstyr for en måned siden som gled igjennom tollen uten mva. Så det er litt tilfeldig om en må betale dette. Har hørt dette fra andre også.

 

Norge blir for dyrt !!!

 

Hilsen

Sasmann

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Nå er det visstnok fritt uten toll på fotoapparater, men mva på 24% må betales. Har nettopp bestillt et Nikon Coolpix 880 for 399 dollar + 26 dollar frakt hos: https://americanwestdigital.com

Det er vanskelig å finne noen som gidder å sende utfra usa. Kjøpte batterier og lader fra et annet sted: http://www.sterlingtek.com/

Ladere og batterieliminatorer kan justeres for både 110 og 220 volt, i alle fall på de originale fra Nikon. Sparer i alle fall noen tusen på å kjøpe fra usa. Norge har alt for høye priser...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...