Gå til innhold

Hvorfor bruker folk MSN-messenger og ikke andre al

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor bruker egentlig folk MSN og ikke "bedre" IM-tjenester som Jabber eller Skype IM? Jeg er høyst restriktiv med bruken av MSN på bakgrunn av TOC-en. Med de største proprietære IM-tjenestene har du nemlig intet privatliv. Enhver samtale/bruk er nemlig tjenesteleverandørens eiendom.

Formålet er ikke å sverte Microsoft eller AOL, som lager mye bra programvare og tjenester.

Utdrag fra MSN-tjenestevikår (MSN Passport)

All content and software (if any) that is made available to view and/or download from the Web pages that are part of the .NET Passport Services ("Software") is owned by and is the copyrighted work of Microsoft and/or its suppliers.

og

Microsoft may monitor your e-mail, or other electronic communications and may disclose such information in the event it has a good faith reason to believe it is necessary for purposes of ensuring your compliance with this Agreement, and protecting the rights, property, and interests of the Microsoft Parties or any customer of a Microsoft Party.

Utdrag fra AIM-tjenestevilkår:

Content that you post to any AIM Product, AOL owns all right, title and interest in any compilation, collective work or other derivative work created by AOL using or incorporating this Content. In addition, by posting Content on an AIM Product, you grant AOL, its parent, affiliates, subsidiaries, assigns, agents and licensees the irrevocable, perpetual, worldwide right to reproduce, display, perform, distribute, adapt and promote this Content in any medium. You waive any right to privacy. You waive any right to inspect or approve uses of the Content or to be compensated for any such uses.

Vet at MSN er veldig utbredt, men MSN gir jo lite nyttig funksjonalitet utover andre IM-tjenester.

Edit: Beklager. Glemte å legge ved alt.

Endret av RolfOve
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en MSN-konto. Eneste grunn til det, er at alle andre bruker det. Jeg bruker også Jabber, og skulle ønske at resten av verden gjorde det samme. Jabber er en helt åpen protokoll, og er ikke avhengig av en sentralisert server. Når jeg bruker Jabber, kommuniserer jeg stort sett kryptert (GnuPG-støtte i PSI).

Skrevet
Jeg har en MSN-konto. Eneste grunn til det, er at alle andre bruker det.

Er nok hovedpoenget. Prøve å få noen folk til å installere Skype, men de gadd ikke siden de hadde MSN.

Skrevet

De fleste bruker jo MSN fordi "alle" har det.

Du får det med Windows osv, og de fleste vet vel ikke om alternativene.

Personlig synes jeg det er altfor mange unyttige funksjoner de kunne spart seg for.

Skrevet
De fleste bruker jo MSN fordi "alle" har det.

Du får det med Windows osv, og de fleste vet vel ikke om alternativene.

Personlig synes jeg det er altfor mange unyttige funksjoner de kunne spart seg for.

Pluss at noe er ikke så brukervennlig som det kunne ha vært.

Skrevet
Jeg har en MSN-konto. Eneste grunn til det, er at alle andre bruker det.

Jeg bruker også MSN fordi "alle" andre har det. Har i tilleg ICQ, men har gått mer eller mindre bort fra dette da den gemene folkemengde mer eller mindre har flyttet iver til MSN. (det er jo ikke noe vits i å sitte på ICQ alene bare for å bruke andre enn MSN).

Skrevet

Jeg hater at "alle" skal bruke MSN. Kan ikke fordra det egentlig. Men hva skal jeg si til folk? Det er klin umulig å få en windows bruker til å prøve noe annet enn MSN. Jeg er vel nødt til å leve med protokollen en stund til, men messenger programmet kommer ikke i nærheten av mine maskiner!

Skrevet

Jeg bruker selv MSN, men skjønner godt at det er MYE bedre alternativer. Men hva skal man gjøre da, det er jo bare de som har litt mer interesse for data enn gjennomsnittet som bruker noe annet... :dontgetit:

Er vel som med Internet Explorer, det følger med, enkelt og greit... :roll:

Men om man hadde alternativer når man installerte XP, så ser jeg ikke vekk fra at ting hadde forandret seg :p

Skrevet

Er riktig som Talker sier her; at det kun er de som har mer interesse for data enn gjennomsnittet som vil se en grunn til å gå fra msn til noe annet.

Nesten alle jeg kjenner bruker pc-en til msn, spill, surfing og nedlasting, kan ikke si jeg bedreider dem for at de ikke vil bytte. Det fungerer jo til deres bruk, og alle andre bruker det.

Kan jo f.eks. ta IE, som er enda værre enn MSN vs. Skype/Jabber. Dette er også integrert i windows, derfor bruker alle det. Enda så mange som har gått over til andre nettlesere, så er det fortsatt godt over 90% som fortsatt bruker IE.

Det er rett og slett umulig til å snu dette dersom ikke windows fjerner integreringen av nettleseren! Dersom du tar dette eksempelet, så tror jeg du kan skjønne at det er umulig å snu MSN -trenden.

Skrevet

Har hørt om alternativer som Dmsn og slike program (er vell til windows det også, eller?). Hvis man har alternativer, må den andre brukeren også bruke det, ellers går det ikke?

Skrevet

Fordi MSN er noe alle har på PC'n, og dermed det de lærer seg å bruke, spesiellt folk som ikke er utprega datanerder. Bare teit å prøve å tvinge masse venner til å installere noe annet bare fordi du syns MSN er lamt. Da bør du ta en titt på deg selv og si "hvem er det som er lame her?"

Skrevet (endret)
Har hørt om alternativer som Dmsn og slike program (er vell til windows det også, eller?). Hvis man har alternativer, må den andre brukeren også bruke det, ellers går det ikke?

dMSN/Gaim/aMSN etc. bruker samme protokoll som MSN Messenger, og vil dermed kunne snakke med MSN Messenger. Uansett vil hovedpoenget i førsteposten i tråden fortsatt gjelde selv om du bruker en annen protokoll på samme nettverk.

Endret av Gimper
Skrevet
MSN messenger dekker mine behov. Ser ingen grunn til å bytte.

Sånn bortsett fra nedetiden?

Er ikke sååå ofte da! Er ikke laget for folk som er avhengig av det 24/7.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...