Gå til innhold

Er jeg en ninjalooter?

Anbefalte innlegg

Skrevet
i mine øyer så ja.. du er en ninja looter.. hver grp jeg blir invite til spør jeg alltid om det er need before greed.. vist svaret er nei så forlater jeg grp'en..

Need before greed er etter min mening den verste lootoptionen som er å få tak i.

Eksempel:

Du er level 30, er i gruppe med folk på 31+. Du er mage, resten er warrior, rogue og hunter.

Dere tar en boss, en bind on pickup-ring med 7 to intellect og 5 to spirit dropper, som krever at du er på 31 eller høyere for bruke. Dermed blir du som mage den eneste som ikke får LOV til å rolle fordi du er for lav level, selv om du er den eneste som trenger den.

Om du har vettuge medlemmer i gruppa så kan det gå ved at alle passer, men da er jo hele vitsen med need before greed borte, og du kan heller bruke group loot.

Et eksempel til:

Du er fortsatt mage, samme gruppe som over. Det dropper en middels god plate/leather/mail armor. Ingen trenger den da alle har bedre så den går til auctionhouse. Magen passer da såklart automatisk ettersom den ikke får brukt den.

Mener du at magen da ikke har rett til å rolle på noe som ingen trenger?

Så for å si det enkelt: Need before greed er meget urettferdig for klasser som ikke får brukt like mange items som f.eks. warrior da de kan rolle på ALT som ingen trenger, mens mage/priest/warlock kun kan rolle på ting DE kan bruke som ingen trenger. Så warrioren tjener rått, mage får restene.

Need before greed = uakseptabelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sry eXploid... Den kappen er perfekt for en Priest men den er ikke den beste for en shaman... Men..! Dere må starte et DKP system.. :| Og lage regler for de forskjellige dropsa... I guildet mitt kjører vi Azuregos raids og Kazzak raids Daglig hver gang de spawner... F.Eks Fang Of the Mystics får bare shamans lov å røre pga de er de eneste som trenger den typen DPS..

Skrevet
i mine øyer så ja.. du er en ninja looter.. hver grp jeg blir invite til spør jeg alltid om det er need before greed.. vist svaret er nei så forlater jeg grp'en..

Need before greed er etter min mening den verste lootoptionen som er å få tak i.

Eksempel:

Du er level 30, er i gruppe med folk på 31+. Du er mage, resten er warrior, rogue og hunter.

Dere tar en boss, en bind on pickup-ring med 7 to intellect og 5 to spirit dropper, som krever at du er på 31 eller høyere for bruke. Dermed blir du som mage den eneste som ikke får LOV til å rolle fordi du er for lav level, selv om du er den eneste som trenger den.

Om du har vettuge medlemmer i gruppa så kan det gå ved at alle passer, men da er jo hele vitsen med need before greed borte, og du kan heller bruke group loot.

Et eksempel til:

Du er fortsatt mage, samme gruppe som over. Det dropper en middels god plate/leather/mail armor. Ingen trenger den da alle har bedre så den går til auctionhouse. Magen passer da såklart automatisk ettersom den ikke får brukt den.

Mener du at magen da ikke har rett til å rolle på noe som ingen trenger?

Så for å si det enkelt: Need before greed er meget urettferdig for klasser som ikke får brukt like mange items som f.eks. warrior da de kan rolle på ALT som ingen trenger, mens mage/priest/warlock kun kan rolle på ting DE kan bruke som ingen trenger. Så warrioren tjener rått, mage får restene.

Need before greed = uakseptabelt.

Ja, og f.eks hvis ingen i gruppa bruker leather, så får de som bruker mail/plate lov til og rolle. :no:

Skrevet

Det der fang of mysitc greiene er jeg uenig. Er greit den er en "caster" dagger i første omgang. Men den er kjapp som faen, og har den høyeste damagen av de bedre daggerne. Og er ideel for rouge også.

Skrevet (endret)
dette har ikke noe med kvining å gjøre.. kun sun fornuft... har selv bare en på min ignore list, så for meg så er ikke dette et problem siden jeg ALLTID spør grp om loot regler før jeg går inn i instancen..

Loot regler, selvsagt. Men hvis loot står på NBG stikker jeg.. Det er for uforutsigbart. Group loot er imo det som funker best hvis folk holder seg til reglene: Alle roller på BoE items, bytter etterpå. Need på BoP items. Du roller ikke på en BoP for å selge den, hvis noen i gruppa trenger den, for å si det sånn.. Og hvis man er en slik tosk blir det vanskeligere å vanskeligere å finne seg en gruppe, fordi folk hater deg.. Har selv vært borti én jeg aldri kommer til å groupe med igjen. Når man er lvl 60 begynner man heldigvis også å kjenne en del av de andre på samme lvl, så man vet hva som venter.

Og 10-15g for noe som dropper i deadmines? Right...

Vi bruker akkurat det samme. Dersom noen roller på bop items, er det tilsnakk første gang. Rett ut andre gang+/ignore. På denne måten får man luket ut folk som er så dumme at de tror de lønner seg for de å rulle på alt. Slikt provoserer meg grenseløst.

De fleste som argumenterer imot her, vet ikke hvor lett det er å skaffe penger på høy level og hvor hardt det er å skaffe bra gear.

Van Cleef! <ironi> Jo, har man sett en instance, så har man sett alle </ironi>

edit: Den kappen synes jeg shammys burde passe på, men den er et tvilstilfelle, så det kommer an på lootrules.

Endret av Munch
Skrevet

gjør som meg; når du kan rolle, snakk med de andre om de trenger det, hvis ja, ikke roll, hvis nei, roll, de som ikke svarer er automatisk nei. Så hvis 3/4 sier at de ikke trenger det, men sistemann ikke sier noe roller jeg.

Men et tips: snakk sammen før alle ruller.

Skrevet

Jeg synes også den kappen var et tvilstilfelle.

Om det er en priest eller druid som satser på healing i gruppen så synes jeg en av dem bør få den. Om dette ikke er tilfelle så bør den gå til paladin eller shaman.

Skrevet
Jeg hadde rollet om jeg var shammie...At en prest trenger den "mer" enn deg må jo bare være verdens dårligste argument for at du ikke skal rolle på den. Du kan jo heale du og, og siden din healing er dårligere så har din heal mer nytte av den enn hva en prest har... Skjønner? går ann å dra den begge veier  :roll:

Vel, sånn tenker de som vil det beste for seg selv, ikke det beste for raidet/guilden. Det vil nemlig være best for de fleste om en priest/restoration druid fikk den fordi denne da vil kunne heale bedre. Priests/restoration druids er main healere, å heale er så og si det eneste de gjør i end-game. Selv om en shaman kan heale, betyr ikke det at det er der cloaken har best nytte. En shaman er en secondary healer, altså en som healer main healer og hjelper til hvis det blir tøft. I en god gruppe vil en secondary healer bruke 95% av tida på helt andre ting enn å heale.

Nå forutsetter du at dette er et guildraid. I et guilkdraid er det klart at denne burde gå til healer først. Dersom dette var et åpent raid er saken en helt annen, og da burde det vært avtalt på forhånd. I et åpent raid uten forhåndsavtale kan ikke jeg se at han gjorde noe galt.

Nei, men jeg forutsetter at de man spiller med er greie og såpass modne at de klarer å se lenger enn sin egen navle. Uansett om det er mix eller guild, bør et item gå til den som har mest bruk for det. Selv om man ikke har forhåndsbestemte regler, er "common sense" alltid lov. :)

Skrevet
Nei, men jeg forutsetter at de man spiller med er greie og såpass modne at de klarer å se lenger enn sin egen navle

Dette er for mye å forutsette etter min mening!

Skrevet
var i en RFD grp i går, etter at en vant en blue items sa ha: sry i have to make homework.. og forsvant.. da var vi midt i instancen. jeg (45 hunter) en 40 priest og en 47 mage. vart forbanna.. men vi klarte instancen.. var morro:) og jeg fikk en ny plate item:)

Akkurat slik griskhet er FORKASTELIG. Ikke pga spenna han får fra itemet (som dem andre går glipp av), men pga at han forlot sine våpenbrødre midt i kampens hete. Slike slyngler burde kastreres...

Det er en ting man ALDRI gjør. Det er å svikte sine våpenbrødre! Du kan ta pengene mine...lure meg opp i stry, og jeg skal si "shit la gå",..men forlater du min side i kamp skal jeg jakte på deg til helvetes porter.

Og ruller du på en epic du ikke trenger skal jeg jakte på deg selv om du springer inn.

Skrevet

Loot regler som eg alltid spiller med er 1NG, 1NB og NBG på epic items som betry att mage roller ikkje på warrior items

og warrior roller ikkje på mage items. Vist ingen trenger ein blue BoP blir den DE og /random roll om sharden.

Og vist du har brukt opp din NG eller NB og det dropper ein blue/green BoP og ingen andre trenger den blir den som regel

kjøpt ut for 10G til den som ruller høgast på /random, er det BoE blir det som regel kjøpt ut fra 50-75% av AH pris (guild gratis)

Desse reglene blir klart gitt beskjed om før instance starter og roller du feil er det bye bye og ignore

Skrevet

Desse reglene blir klart gitt beskjed om før instance starter og roller du feil er det bye bye og ignore

Ignore også faktisk..

Man må jammen passe på dersom man skal spille med de store gutta.

Skrevet (endret)
Loot regler som eg alltid spiller med er 1NG, 1NB og NBG på epic items som betry att mage roller ikkje på warrior items

og warrior roller ikkje på mage items. Vist ingen trenger ein blue BoP blir den DE og /random roll om sharden.

Og vist du har brukt opp din NG eller NB og det dropper ein blue/green BoP og ingen andre trenger den blir den som regel

kjøpt ut for 10G til den som ruller høgast på /random, er det BoE blir det som regel kjøpt ut fra 50-75% av AH pris (guild gratis)

kan du forklare de forkortelsene?

(1NG, 1NB ? evt. NBG hvis det ikke er need before greed ) :)

Endret av MrLee
Skrevet
Ignore også faktisk..

Rett og rimelig. Det finnes utrolig mange fjøsnisser i WoW, og det blir for dumt å lære folk skikk og bruk når de er på lvl30-60.

Skrevet

kan du forklare de forkortelsene?

(1NG, 1NB ? evt. NBG hvis det ikke er need before greed ) :)

1NG = Du har 1 N(eed) du kan bruke på green item

1NB = Du har 1 N(eed) du kan bruke på blue item

har du brukt din 1NG/1NB kan du ikkje bruke den igjen på green/blue items

NBG (Need Before Greed) har det ikkje på, har alltid Master Loot på når det er bosser, det betyr berre att warrior

ikkje skal rolle på mage items og mage ikkje skal rolle på warrior items.

Skrevet
Ignore også faktisk..

å ja, roller nokken på andre sine ting er det siste gang dei gjer det i mitt raid

Skrevet
Nei, men jeg forutsetter at de man spiller med er greie og såpass modne at de klarer å se lenger enn sin egen navle

Dette er for mye å forutsette etter min mening!

Synd, for det sier vel i grunnen sitt om deg og de du vanligvis spiller sammen med. Heldigvis er det sjelden jeg opplever sånne folk, og har de vært sånn en gang spiller jeg aldri sammen med dem igjen.

Skrevet (endret)
Ignore også faktisk..

å ja, roller nokken på andre sine ting er det siste gang dei gjer det i mitt raid

Jeg er helt klart enig i at NV-systemet skal følges helt ut, men man kan drite seg ut og trykke feil én gang. Dersom noen gjør dette to ganger er det noe annet.

Endret av Pinglebolle
Skrevet (endret)
Nei, men jeg forutsetter at de man spiller med er greie og såpass modne at de klarer å se lenger enn sin egen navle. Uansett om det er mix eller guild, bør et item gå til den som har mest bruk for det. Selv om man ikke har forhåndsbestemte regler, er "common sense" alltid lov. :)

Og det sier den som ville stukket fra gruppen og aldri snakket med meg mer om jeg var shaman og hadde rollet på den itemen... Hvem er mest moden? Du høres jo ut som om tror at en prest har UBERbruk for den "up to 20" på healing effects, som ikke er SÅ bra.... Det finnes ikke noe som heter "common sense" på en item som faktisk alle klasser kan bruke, statsene har mest å si... det er en kappe. Den er bra for Paladin, Druid, Shaman og prest, tro det eller ei.... lol :roll:

I de gruppene jeg spiller i så spiller vi med need eller greed. Dvs ALLE roller på ALT utenom bind on pickup... og skriver N/G før de roller, sånn at folk vet om det er need eller greed... Om noen trenger en item for å bruke den så får han/hun den, om det er flere som trenger den så roller alle som trenger den...

Det går ikke ann å si "jeg trenger den mer" enn deg, den itemen er ikke forbeholdt EN spesiell klasse, men alle som kan heale... Hvis du helt seriøst mener at du har førsterett på den fordi du er prest så er du bare blitt bortskjemt av å spille for mye med guildies/venner...

Endret av MetiCx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...