Gå til innhold

Er jeg en ninjalooter?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hadde du lootet med en gang = ninjalooting, hvem som kan/ikke kan bruke et "lootet" item'et har ingenting med ninjalooting å gjøre.

Er nok ikkje samme loot system som i AO du, er "group loot" på så må alle rolle/passe før nokken får tingen

og vist ein rouge roller på ein mage armor og vinner blir det ninjalooting i wow.

Er rett og slett ikke enig i definisjonen av ninjalooting der, så lenge man faktisk har mulighet til å rolle og gjør det (hvis man ikke trenger item'et in question, need / greed bør jo vurderes), så er det heller "lootwhoring".

Han man lootet noe som *andre* hadde vunnet i roll, *da* er det ninjalooting. Særlig hvis man sniker seg unna med det (spiller jo ikke WoW enda, men i AO er det kun ditt eget team som får "mrlootwhore looted Premium Ninjalooter-item of Doom" -message, så det er relativt enkelt å ninjaloote og komme unna med det, dessverre. Men som sagt, min enkle mening her :)

så ka vil du kalle det vist ein raid er kun frå å få tak i den eine tingen til den eine personen, "group loot" er på

han roller og alle andre utenom ein passer og vinner over han som skulle ha det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ha trodd at "ninja looter" er en som ruller på ting han ikke strengt-tatt trenger, også quitter group/raid og logger av... "ninja vanish!"...?

Skrevet

Hokaj...slik ting foregår på Ravencrest (horde) i instance:

Alle ruller på alt unntatt BoP, der går det etter need event. greed hvis ingen trenger. Dette har fungert SAMTLIGE runs jeg har kjørt hittil. (har blitt "et par" SM-runs). Jeg har en kamerat på US-server med et par level 60's som jeg får høre hvordan ting foregår i RAID-instance da jeg ikke har kommet så langt enda selv (level 44).

Skrevet

Det er så sinnsykt mange idioter som whiner så UTROLIG på sånnt som det der, blir gal.

Var i ST i går kveld. Hadde druid til main healer. Droppa en nice kappe eller noe, med int, spir og noe stuff. dødsbra. Magen rolla, og vant. Etter det whina, klagde og trua druiden med å rolle på alle itemene vi trengte. I over en tiiime etterpå. Fordi "han trengte den så mye mer". Det er ikke snakk om det, imo. Magen trengte den like mye, og han vant.

Folk har ingenting de skulle si, bare fordi de absolutt ikke vinner rollen (med mindre feks. en rogue roller på en super-dagger med int, spir osv). Tough shit. Har tapt på mange uberitems selv, er bare å bite seg i det..

Klart, en ting med healing spells +20 hadde jo vært utrolig bra til en priest, men en shaman / paladin kan også ha god nytte av den. Finnes andre ting med +healing om man absolutt vil ha det.

Jeg hadde antakeligvis passa hvis en prest eller noe trengte den, men det er bare meg. (paladin selv)

Skrevet

Det enkleste:

Forutsetter at du er over lvl 50 igrunn,

Alle roller grønne items. Utenom det passer alle og venter til fighten er ferdig, så blir hver og en enig om hvem som trenger. Hvis det er fler så tar en /random 100.

enkelt og greit. de fleste lvl50+ skjønner dette.

Skrevet
Det enkleste:

Alle roller grønne items. Utenom det passer alle og venter til fighten er ferdig, så blir hver og en enig om hvem som trenger. Hvis det er fler så tar en /random 100.

Hvorfor ikke bare sette grensa på "Rare" på Group Loot?

Skrevet

Jeg har samme meninger og noen erfaringer som Aasgaard og kan bare si meg helt enig i det aller meste han har å komme med. Dette høres kanskje litt arrogant ut, men ta til dere det han kommer med, det er ikke tøv.

Gjest member-60584
Skrevet

Alle ruller på alt unntatt BoP, der går det etter need event. greed hvis ingen trenger. Dette har fungert SAMTLIGE runs jeg har kjørt hittil. (har blitt "et par" SM-runs). Jeg har en kamerat på US-server med et par level 60's som jeg får høre hvordan ting foregår i RAID-instance da jeg ikke har kommet så langt enda selv (level 44).

ja for det funker jo jævlig bra....

ka hvis du er plate bruker også dropper det den brae plate chest armorn og den blir en fin oppgradering for deg.. BoE... så skal alle i partye rulle selv om de er cloth/leather/mail brukere? GL HF sier nu bare jeg...

i party. et item dropper. de som ikke skal bruke iteme skriver "G", de som skal bruke iteme skriver "N"

alle med "N" ruller. de med "G" passer... hvis alle er "G" så ruller alle...

i raid.(strat/scholo/UBRS)

item dropper. alle som ikke skal bruke det passer. hvis meldinga "everyone passed" kommer så skriver alle /random 100 og den som får høyest får iteme

hvis en jævel mener han trenger det. og lederne ikke er enige, da blir det kick/ban.

jeg drar aldri på newbie raids der lederne er newbs.. drar bare med de jeg vet har peiling når det kommer til sånt...

skal være 100% rettferdig og ingen greed rolling. jeg leaver hvis noen greed roller osv.. det skader raidet ganske kraftig siden jeg er priest...

Skrevet
skal være 100% rettferdig og ingen greed rolling. jeg leaver hvis noen greed roller osv.. det skader raidet ganske kraftig siden jeg er priest...

Hvis du whiner om 100% rettferdighet og belærer gruppen om lootregler så tror jeg faktisk dem er glad om du leaver! Prester finnes det jo nok av.

Skrevet (endret)

ja for det funker jo jævlig bra....

ka hvis du er plate bruker også dropper det den brae plate chest armorn og den blir en fin oppgradering for deg.. BoE... så skal alle i partye rulle selv om de er cloth/leather/mail brukere? GL HF sier nu bare jeg...

i party. et item dropper. de som ikke skal bruke iteme skriver "G", de som skal bruke iteme skriver "N"

alle med "N" ruller. de med "G" passer... hvis alle er "G" så ruller alle...

i raid.(strat/scholo/UBRS)

item dropper. alle som ikke skal bruke det passer. hvis meldinga "everyone passed" kommer så skriver alle /random 100 og den som får høyest får iteme

hvis en jævel mener han trenger det. og lederne ikke er enige, da blir det kick/ban.

jeg drar aldri på newbie raids der lederne er newbs.. drar bare med de jeg vet har peiling når det kommer til sånt...

Les hva jeg skriver før du er helt idiot 'a!

UNNTATT på BoP, da ruller kun de som kan bruker det.

Les innlegget før du svarer neste gang.

Endret av Sub-Lock
Skrevet
Les hva jeg skriver før du er helt idiot 'a!

UNNTATT på BoP, da ruller kun de som kan bruker det.

Les innlegget før du svarer neste gang.

Han leste jo helt fint hva du skrev. Han er helt uenig med deg og mener at å rulle på alt untatt BoP bare er tull. Han vil at bare folk som trenger det skal rulle på alt. Forsåvidt enig med det og alle jeg har spilt med har fulgt disse reglene (og det begynner å bli over 50-60 ihvertfall).

Gjest Slettet-QqZexW9o
Skrevet
Det enkleste:

Så dere driver og looter i fights med andre ord?

Det er jo akkurat hva du sier her. Hvis noen i vår gruppe gjør dette så er det rett ut. Ingen bønn. Looting tar vi når ting har roet seg ned.

Skrevet

Vi pleier å gjøre det veldig enkelt. Alle roller på alt utenom BoP, der passer alle. Så blir det en kort disusjon om hvem som trenger det, er det flere så blir der /random, vis ingen trenger blir det /random da også. Funker fint dette. Dersom jeg vinner en item som andre trenger, eller andre trenger mer, så donerer jeg det vekk, og det samme gjør andre dersom de vinner noe som jeg trenger.

I 95% av alle drop får du noe som går rett på AH eller til vendor. Selv om jeg er hunter så betyr ikke det at jeg bruker hver forbanna buen som dukker opp på ferden. Faktisk så har jeg vel gått gjennom en 4-5 buer frem til lv57, så mesteparten av de jeg har funnet har gått til AH. Ergo har egentlig min mage kompis like mye rett til å rulle som meg. BoP blir noe annet, da det ikke lar seg gjøre å bytte dette vekk i ettertid dersom noen trenger det, derfor diskuterer vi kjapt hvem som skal få denne først.

Skrevet

Selvfølgelig skal du ikke rulle på alt du kan bruke. Det er bare hvis du vil bytte ut noe du bruker med noe som blir funnet at du har "need". Skal du ikke bytte ut noe av det du bruker med det som ble funnet... greit da er det "greed".

Dette systemet funker aldeles utmerket og har heller aldri opplevd noen diskusjon om hvem som trenger hva. Er det to som skal bytte ut utstyr så trenger de det like mye.

Det er ikke snakk om å rolle på en "reserve"bue her heller.

Skrevet
Vi pleier å gjøre det veldig enkelt. Alle roller på alt utenom BoP, der passer alle. Så blir det en kort disusjon om hvem som trenger det, er det flere så blir der /random, vis ingen trenger blir det /random da også. Funker fint dette. Dersom jeg vinner en item som andre trenger, eller andre trenger mer, så donerer jeg det vekk, og det samme gjør andre dersom de vinner noe som jeg trenger.

I 95% av alle drop får du noe som går rett på AH eller til vendor. Selv om jeg er hunter så betyr ikke det at jeg bruker hver forbanna buen som dukker opp på ferden. Faktisk så har jeg vel gått gjennom en 4-5 buer frem til lv57, så mesteparten av de jeg har funnet har gått til AH. Ergo har egentlig min mage kompis like mye rett til å rulle som meg. BoP blir noe annet, da det ikke lar seg gjøre å bytte dette vekk i ettertid dersom noen trenger det, derfor diskuterer vi kjapt hvem som skal få denne først.

Samme som hos oss, og dette fungerer 100%.

Er det noen som trenger, ja, da har alltid vedkommende fått det. Denne "regelen" gjør at ting går så utrolig mye fortere.

Skrevet
Det enkleste:

Det er jo akkurat hva du sier her. Hvis noen i vår gruppe gjør dette så er det rett ut. Ingen bønn. Looting tar vi når ting har roet seg ned.

Nå må du slappe litt av :p

Det er utrolig lett å trykke feil i kampens hete slik at terningene spretter opp. Vanligvis skjer det jo når bossen er død, ergo ikke noe problem, men slost man mot flere er det jo litt kjedelig..

Skrevet
Hvis du whiner om 100% rettferdighet og belærer gruppen om lootregler så tror jeg faktisk dem er glad om du leaver! Prester finnes det jo nok av.

Jada, det strømmer jo over av prester... Sikkert derfor prestene i guilden hos oss får en 4-5 /w iløpet av en time med forespørsler om grupper. Eller alle disse LFG: Maraudon, healer please meldingen fykker over skjermen hver gang jeg er innom IF :whistle:

Skrevet

Noen av dere her inne er helt blokka i hue.

De som kan bruke det roller?

Hva er det for no a?

Så hvis det dropper et plate itam, skal bare warrior rolle?

Om warrioren har et itam som er 10x bedre, så TRENGER han det ikke, men han kan bruke det, ja.

Her burde alle kunne rolle, Need eller Greed.

Hvis ikke det er Need så ere greed, ferdig med det.

Skrevet
Jada, det strømmer jo over av prester... Sikkert derfor prestene i guilden hos oss får en 4-5 /w iløpet av en time med forespørsler om grupper. Eller alle disse LFG: Maraudon, healer please meldingen fykker over skjermen hver gang jeg er innom IF 

Har lite med saken å gjøre. arrogante prester kan man klare seg uten, var mitt poeng!

Gjest Slettet-QqZexW9o
Skrevet
Det enkleste:

Nå må du slappe litt av :p

Det er utrolig lett å trykke feil i kampens hete slik at terningene spretter opp. Vanligvis skjer det jo når bossen er død, ergo ikke noe problem, men slost man mot flere er det jo litt kjedelig..

Har ikke sagt det ikke kan skje en feil eller to men ifølge det henningolsen skrev, tydet dette på at det var veldig vanlig at de loota i fights siden de praktiserte dette ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...