Gå til innhold

Har du noen gang prøvd dop?


zits

Anbefalte innlegg

Etter min mening fins det to typer "dop-brukere":

 

1. de som bruker dop for å rømme fra værdagen, fordi den er alt for jævelig (har vært misbrukt, alkis foreldre, blir mobbet, vil hevde seg, være tøff, tvunget til det osv..) Disse har ikke grenser og går sakte men sikkert over fra hasj->amfetamin/E->kokain->evt. heroin.. og blir vrak/ ødelegger livene sine..

 

2. de som bruker dop kun for å oppleve en annen tilstand enn den verden man lever i. Ikke fordi den er grusom, men fordi man enkelt og greit bare er eventyrlystne . (man er bare litt lei: A4, 8-16, hus,barn,bil,hund, hva skal vi ha til middag,tv-shop, big-brother, reklame, mcdonalds, krig og fred og sånn, røykelov, hjerndøde politikere, kjipe familiemiddager, og alt annet man bare må finne seg i fordi systemet er lagd slik for oss!) Disse hører man aldri om når det er snakk om narkotika. Rett og slett fordi de ikke er "narko-vrak". De bruker dop med måte og respekt, både for seg selv og andre.

 

Selv har jeg prøvd mange forskjellig typer dop: hasj, pepper, met.amf, cola, E, hyppere, valium, sopp og syre, over de siste 6år. Andre ting som har skjedd de siste 6år er: ungdommskolen og videregående hvor jeg har vært en av de to beste i klassen hele veien. To ekstrajobber med gode referanser. Hatt et godt forhold til familien. Nå (1,5år siden) har jeg flyttet for meg selv, fått meg en veldig godt betalt jobb (utifra utdannelsen min), type og to katter.

Jeg røyker fortsatt hasj innimellom og tar sopp eller syre når omstendighetene legges til rette for det. Forrøvrig er jeg oppgående og glad og skjemmer ingen med mitt dop-bruk.

 

For meg er dop blitt en del del av livet mitt som jeg setter høy pris på men har dyp respekt for.

Helt riktig! Det er stor forskjell på å bruke og misbruke dop

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter min mening fins det to typer "dop-brukere":

 

1. de som bruker dop for å rømme fra værdagen, fordi den er alt for jævelig (har vært misbrukt, alkis foreldre, blir mobbet, vil hevde seg, være tøff, tvunget til det osv..) Disse har ikke grenser og går sakte men sikkert over fra hasj->amfetamin/E->kokain->evt. heroin.. og blir vrak/ ødelegger livene sine..

 

2. de som bruker dop kun for å oppleve en annen tilstand enn den verden man lever i. Ikke fordi den er grusom, men fordi man enkelt og greit bare er eventyrlystne . (man er bare litt lei: A4, 8-16, hus,barn,bil,hund, hva skal vi ha til middag,tv-shop, big-brother, reklame, mcdonalds, krig og fred og sånn, røykelov, hjerndøde politikere, kjipe familiemiddager, og alt annet man bare må finne seg i fordi systemet er lagd slik for oss!) Disse hører man aldri om når det er snakk om narkotika. Rett og slett fordi de ikke er "narko-vrak". De bruker dop med måte og respekt, både for seg selv og andre.

 

Selv har jeg prøvd mange forskjellig typer dop: hasj, pepper, met.amf, cola, E, hyppere, valium, sopp og syre, over de siste 6år. Andre ting som har skjedd de siste 6år er: ungdommskolen og videregående hvor jeg har vært en av de to beste i klassen hele veien. To ekstrajobber med gode referanser. Hatt et godt forhold til familien. Nå (1,5år siden) har jeg flyttet for meg selv, fått meg en veldig godt betalt jobb (utifra utdannelsen min), type og to katter.

Jeg røyker fortsatt hasj innimellom og tar sopp eller syre når omstendighetene legges til rette for det. Forrøvrig er jeg oppgående og glad og skjemmer ingen med mitt dop-bruk.

 

For meg er dop blitt en del del av livet mitt som jeg setter høy pris på men har dyp respekt for.

Woohooo! Helt SYYKT bra sagt! Noe av det beste jeg har hørt på veldig lenge.

Har faktisk aldri tenkt på det på den måten før. Og ja, jeg er den andre typen menneske du prater om. :p Nummer to altså!

 

Jeg røyker ikke hasj fordi jeg føler meg tvunget til det eller fordi jeg vil være tøff. Det blir altfor teit og har ikke noe med saken å gjøre. De som bruker dop på den måten er dem som sinker hele systemet ned. Det er dem som ødelegger for oss andre som bare vil røyke en pipe i ny og ned bare fordi vi vil gjøre det etter en slitsom dag på jobben eller noe sånt. For å koble av liksom.

Lenke til kommentar

lindasl: Meget bra sagt, meget bra..

 

 

Er så utrolig mange som har fått ødelagt for seg selv bare pga at utenforstående ikke kan skjønne at en har en indre eventyrlyst, og vil bare oppleve noe annet enn A4-livet.

 

Når jeg snakker om at de har fått ødelagt for seg mener jeg at noen har fått hørt at du f.eks har røyka hasj, og man får da et narkis-stempel trykt inn i panna med en gang. Bodde selv på en småplass, og jeg har mange kompiser og venninner som har ting har gått i ruiner for etter at mamma og pappa fant ut at deres kjære barn hadde prøvd hasj et par ganger.

Lenke til kommentar

lindasl: veldig bra måte forklart! Det var vel allerede nevnt av flere her, men du traff spikeren på hodet! Selv holder jeg meg unna sopp og syre og denslags og vil aldri prøve det heller, men ellers tilhører jeg kategori 2 selv om det begynner å bli en stund siden jeg har røyka keef...

Røyking for meg er en hyggelig rituell greie med gode venner for å kicke back og være i en litt annen tilstand i ny og ne. Grunnet eksamenstider og mye skole i det siste har jeg vært uten i nesten 2mnd og har ikke noen trang til å røyke selv om det selvfølgelig ville vært kos med en :) Når sommeren kommer og jeg drar hjem skal gutta samles på brygga, fyre et par, spille gitar til solen går ned og fyre bål på stranda, gleder meg!

Lenke til kommentar
Selvsagt har jeg prøvd narkotika, og det tror jeg de fleste trønderne på forumet og har:

 

Heimert, ni-seks, kjællervatn eller hva dere enn kaller det der dere bor er nemlig klassifisert som narkotika.

Virkelig?

 

Jaja. :shrug:

stemmer det, all alkohol over 60% er klassifisert som narkotika

Lenke til kommentar
Selvsagt har jeg prøvd narkotika, og det tror jeg de fleste trønderne på forumet og har:

 

Heimert, ni-seks, kjællervatn eller hva dere enn kaller det der dere bor er nemlig klassifisert som narkotika.

Virkelig?

 

Jaja. :shrug:

stemmer det, all alkohol over 60% er klassifisert som narkotika

Ja, får bare hive meg på... Jeg har prøvd narkotika :p

 

Men seriøst...er det sant, alt over 60%?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...