Gå til innhold

"Venice" kicker ass!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda det ser bra ut det der, må vel ha en slik å tyne mens en venter på dual.

 

I tillegg ser det ut som de har klart å rette en feil som har versert på A64 en tid og det er jammen på tide .

 

As with most new core releases from AMD, the Athlon 64 has gone though another memory controller upgrade that addresses at least one specific issue that has plagued the platform for a while.  Anyone who has tried to populate all four DIMM slots on an Athlon 64 motherboard with double sided DIMMs (most are) would find that the board might not work, and if it did, the memory timings would have to be relaxed for it to be stable.  In some cases, the memory frequency would drop to 333 MHz as well.
Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Dette så lovende ut. Er vel heller tvilsomt at alle 3200+ vil gå så høyt. Det som er meget positivt er at de har senket spenningen og dermed temperaturen. Gleder meg til å handle DFI kort og Venice CPU. :dribble:

 

Noen som vet hvilke CPU'er som kommer i venice utgave?

For those of you that will be looking for Venice core processors soon, the indicator to note is the "BP" at the end of the top line of markings.

 

Svarte ihvertfall litt på spørsmålet ditt.. gjelder å lese.

Lenke til kommentar
Dette så lovende ut. Er vel heller tvilsomt at alle 3200+ vil gå så høyt. Det som er meget positivt er at de har senket spenningen og dermed temperaturen. Gleder meg til å handle DFI kort og Venice CPU. :dribble:

 

Noen som vet hvilke CPU'er som kommer i venice utgave?

For those of you that will be looking for Venice core processors soon, the indicator to note is the "BP" at the end of the top line of markings.

 

Svarte ihvertfall litt på spørsmålet ditt.. gjelder å lese.

Sorry, min feil. Skulle spesifisert litt mer. Ellers takk.

 

Det jeg lurte på var hvilke hastigheter (3000+, 3200+ 3500+ 3800+ osv) som kommer. Dagens winchester går vel bare max til 3500+.

Lenke til kommentar
Jeg ser mer fram til San Diego enn Venice i allfall. Forskjellen er jo egentlig "bare" dobbel L2-cache, men det kommer MEGET godt med.

Ikke når det gjelder 64 3400+ og 3700+, kun marginal ytelsesøkning med

dubbel L2 cache (512KB vs. 1MB)

3700+ burde ikke hatt høyere PR-rating enn ca. 3500+

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
:ohmy:

 

når de oc'er så bra, hvorfor leverer ikke AMD ut venice-kjerne prosessorene sine ut med høyere klokkehastighet???

Hmm, det kan du si. Men da måtte de økt MP isåfall. Tviler på at de vil gå bort fra PC3200 minne. Trenger også andre HK, så det er nok sine grunner likevel ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...