Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
openSUSE 10.3 er offisielt ute nuh :-)

9634475[/snapback]

En CD for KDE og en CD for Gnome. Novell har også endelig skjønt det. :)

9647137[/snapback]

Men begge variantene er også utrolig nice :)

 

I motsetning til f.eks. Ubuntu, hvor jeg mener Kbuntu ikke er helt på nivå med Ubuntu.

 

SUSE/Novell har rett og slett gjort en veldig god jobb med både KDE og GNOME. Mange andre distroer satser veldig på ett deskopmiljø, mens den/de andre føles litt nedprioritert.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

La inn betaen av 7.10, det gikk forsAvidt helt greit, men sA la jeg inn atidrivere i samme slengen, skulle jeg aldri gjort. Etter loadscrenen far jeg ikke bilde. Boota opp i tekstmodus og kjOrte aptitude, men finner ikke driveren der, sa far ikke fjerna. Hvordan jeg bytter driver til Opensource-greia igjen vet jeg ikke.

 

na kjorer jeg livecd.

 

Kanskje like greit a prove ut Suse da? Om ikke noen har losningen pa mitt problem.

 

Jeg har forresten frem til na kjort Gnome, burde jeg teste ut KDE om jeg gar for Suse? Jeg prover ikke a starte en kde/gnome krig na, sa legg vekk vapnene nar dere svarer.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Da sitter jeg i opensuse 10.3. Herlig artowrk, og jeg liker slab 0.9.8 bedre enn standard gnome-meny. Og så slipper jeg manuelt fjerne øverste gnome-panel, i opensuse er det bare ETT nederst :)

 

Ellers har jeg hatt litt problemer med å få opp nettverket, men når jeg fikk satt network-manager til å ta over, gikk det greit.

 

Skjerm #2 er ikke støtta særlig bra av nv-driverne, men jeg fant en one-click install greie for nvidia-driverne på opensuse.org, så jeg rekner med dette løses etter en reboot :)

 

Nå er det bare å la banshee gå iggjennom musikkfilene mine som mangler :)

Lenke til kommentar
Jeg har forresten frem til na kjort Gnome, burde jeg teste ut KDE om jeg gar for Suse? Jeg prover ikke a starte en kde/gnome krig na, sa legg vekk vapnene nar dere svarer.

9650381[/snapback]

Begge funker jo veldig bra, så det blir mye hipp som happ. Ellers er det ikke verre enn at du laster ned en av ISOene, og legger inn det andre desktopmiljøet via pakkebehandleren etterpå. Det går kjapt, og funker jo fint med mindre du har veldig knapt med diskplass.

Lenke til kommentar
La inn betaen av 7.10, det gikk forsAvidt helt greit, men sA la jeg inn atidrivere i samme slengen, skulle jeg aldri gjort. Etter loadscrenen far jeg ikke bilde. Boota opp i tekstmodus og kjOrte aptitude, men finner ikke driveren der, sa far ikke fjerna. Hvordan jeg bytter driver til Opensource-greia igjen vet jeg ikke.

 

na kjorer jeg livecd.

 

Kanskje like greit a prove ut Suse da? Om ikke noen har losningen pa mitt problem.

 

Jeg har forresten frem til na kjort Gnome, burde jeg teste ut KDE om jeg gar for Suse? Jeg prover ikke a starte en kde/gnome krig na, sa legg vekk vapnene nar dere svarer.

9650381[/snapback]

 

Start ubuntu i safe mode/recovery mode

 

kjør en:

 

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

 

sett driveren til ati eller vesa.

Lenke til kommentar
Skuffende at det er så få som seeder dvd-torrenten, men jeg fikk i alle fall lasta den ned. Skal teste nå :)

9649285[/snapback]

Det er det. :)

 

La torrenten få et par dager på seg, så er den knall. Lastet ned CD-en med kun Gnome først. :)

Da sitter jeg i opensuse 10.3. Herlig artowrk, og jeg liker slab 0.9.8 bedre enn standard gnome-meny. Og så slipper jeg manuelt fjerne øverste gnome-panel, i opensuse er det bare ETT nederst :)

Har du tenkt å migrere? :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Har du tenkt å migrere? :)

9652324[/snapback]

Jeg har vært en suse-bruker sia 9.2, med innslag av ubuntu og windows i tillegg.

 

Om bare vi kunne fått bytta ut rpmene og zypper med Synaptic og apt-get, ville vi hatt et genialt system :p

 

Men må si jeg likte one-click-install av nvidia-driverne.

 

http://en.opensuse.org/Nvidia og klikk

For all new NVIDIA cards, click here: nvidia.ymp

Lenke til kommentar

Hehe.

 

Fikk faktisk prob med skjermkortet og oppløsningen på OpenSuse 10.3 etter første installeringa. Jeg huket av for ''enable 3D graphic accelration'', og det likte visst ikke PC-en (eller OpenSuse). Så skjermen var plutselig svart etter første innlogingen. Det var bare å installere på nytt og ikke tukle med det der. :)

Lenke til kommentar

Onyx: Samme skjedde etter at jeg innstalerte Ubuntu 7.10 Beta, og huket av for samme valg(dvs, jeg innstalerte en Ati-driver med støtte for 3d hardware akslerasjon), svart skjerm. Innstalerte på nytt.

 

Så har vi et nytt problem: Aldri brukt beryl før, men har lest litt om det. Har denne såkalte "white screen" hver gang jeg starter beryl, og må derfor restarte. Noen som vet hvordan jeg fikser dette? Har for øvrig helt fresh installasjon av både beryl og ubuntu..

Lenke til kommentar
Hvor/hvordan setter jeg tegnsettet i slackware egentlig?

Jeg har ingen Slack12 boks, men på min slackware 11 boks settes tegnsettet i /etc/rc.keymap:

#!/bin/sh

# Load the keyboard map.  More maps are in /usr/share/kbd/keymaps.

if [ -x /usr/bin/loadkeys ]; then

/usr/bin/loadkeys no-latin1.map

fi

 

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...