Gå til innhold

OCZ - DDR Booster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
åååå, så søtt.

Kunne tenkt meg BH5 brikker...  :love:

 

Så en på extremesystems som kjørte:

 

1,5 - 2 -2 - 5 @ 280Mhz fatter ikke at det er mulig...  :yes:

mange som er ganske ekstreme om dagen :p

Linky

 

EDIT:

 

....vi kjørte med 2 x 256Mb Muskin Level 2 minne. Dette klarte 272Mhz cas 1,5-2-2-5-@3,5volt....
Endret av kverna
Lenke til kommentar
Noen som vet om den virker som den skal på nf7-s v2? Kjipt å innvestere i dyre dommer om den ikke er rett.

se på ocz sine sider :)

Vet at hket støtter det, men pga min dårlige formulering så skal jeg spørre på nytt: er spenningen stabil på abit nf7, dvs. ingen peaking?

 

Har 2x512 av de nye twinmos 433 mhz bh5 brikkene som sårt trenger med en de 2.99 voltene de får i dag. Kan ikke si de klokker noe bra med så lav spenning, men det visste jeg jo egentlig.

Lenke til kommentar
Problemet er ikke spenning, men at du ikke får kjørt dualchannel ;)

Bare ved å se på kortet mitt ser jeg at det bli mildt sagt trangt om plassen :)

Er ganske langt fra ramslot 1 til de to som kjører dual channel. Men mulig du har rett, da er dette minnet mest for skuffa mi til jeg får meg dfi hk.

Lenke til kommentar
åååå, så søtt.

Kunne tenkt meg BH5 brikker...  :love:

 

Så en på extremesystems som kjørte:

 

1,5 - 2 -2 - 5 @ 280Mhz fatter ikke at det er mulig...  :yes:

mange som er ganske ekstreme om dagen :p

Linky

 

EDIT:

 

....vi kjørte med 2 x 256Mb Muskin Level 2 minne. Dette klarte 272Mhz cas 1,5-2-2-5-@3,5volt....

Hehe.. Overklokk og kinc har peiling og jeg håper virkelig de får et skjermkort som klokker bedre siden oppainter har tatt en utrolig score som er vanskelig å ta.

 

Men la oss håpe at Rekordholderne i norge og sverige kan hamle opp med han ;)

 

EDIT: Nå glemte jeg poenget ,men det er uansett ikke allverden å tjene på Dualchannel på et NF2 kort da. Kjører selv singlechannel et på kort jeg har liggende her pga at jeg klarer 10mhz ekstra FSB ;)

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Noen som har testet hvor mye opp i fsb man må på et intel system for å "utligne" mangel på dual-minne?

 

Altså, hvor mye må jeg opp dersom jeg flytter minnebrikkene til slot1&2 (singlechannel) i stedet for slot1&3 (dual)?

 

Generelt: rykte på hvor mye mer man klarer på single vs dual på intel chipset?

 

DrE

Lenke til kommentar
Kverna - Nyttig info for de med Powerstream eller railmoddet strømforsyninger, helt klart! Thanks for sharing :)

Er ikke et problem kun for de med PowerStream. Hvis man har en ustabil 12V-linje er dette også et problem, og de fleste PSUer har en viss ustabilitet på 12V-linja. Noen av gutta på XtremeSystems har lagd en mod der man bruker 5V-linja som referanse i stedet for 12V-linja, link her.

Lenke til kommentar

humm, jeg sitter å klør meg i hode, lurer på hvordan denna saken funker..

da altså med tanke på hvordan den klarer å overkjøre eksisterende strømforsyning fra moboet.

 

det må da være mulig å lage noe slikt selv, intet kommersielt produkt er laget uten å ta snarveier for å kutte pris, derfor bygger jeg alltid stuff selv om mulig..

 

fanken, lurer på om jeg trenger noe slikt noe for å få liv i rammen min, ironisk at den nye twinmosen klokker dåligere en den gamle pc 2100 rammen min.

Lenke til kommentar

tenkte jeg skulle kalibrere min i dag, men det oppdaget jeg kjapt at ikke trengtes.

 

På 2.8v viste den 2.83 på multimeteret, og på 3.0 viste den 3.0 på multimeteret. Jeg hadde ganske normale rail-verdier også (de stemte godt) på mitt FSP350 psu.

 

Eneste jeg la merke til er at rail-avlesningene i bios fluktuerte litt... det gjorde de dog ikke når jeg målte. Mulig det er en treghet i multimeteret som gjør at det ikke vises. Blant annet spenningen til cpu fluktuerte en "god del".

 

Vel, jeg så vertfall 240mhz på mine pc3200 ballistix for første gang i dag (som vil si 3.6Ghz på northwooden i htpcen...)

 

fornøyd så langt, men jeg er litt sugen på å bestille et nytt potmeter fra elfa, da jeg har lest flere nå som sliter med ustabilitet, bare ved å touche det pot.meteret som følger originalt.

 

DrE

Lenke til kommentar
humm, jeg sitter å klør meg i hode, lurer på hvordan denna saken funker..

da altså med tanke på hvordan den klarer å overkjøre eksisterende strømforsyning fra moboet.

Jeg grublet et øyeblikk på det samme men løsningen er enkel: Når booster'en vil gi høyere spenning enn hovedkortet er innstillt på så leverer den all spenninga, hovedkortets spenningsregulator måler at spenningen er høyere enn innstillt og prøver raskt å redusere spenningen ved å tilføre mindre spenning. Siden boosteren fortsatt gir høyere spenning enn hovedkortet er innstillt på så stopper spenningsregulatoren på hovedkortet raskt å gi noe spenning som helst. Resultatet er at boosteren leverer all spenninga til ram'en mens hovedkortets spenningsregulator ikke leverer noe.

 

Det hadde vært værre om man prøvde å oppnå lavere spenning med boosteren enn det hovedkortet var innstillt på. Da ville i så fall hovedkortets spenningsregulator "vunnet" slik at boosteren ikke leverer noe.

 

Konklusjon: Den av spenningsregulatorene som er innstillt på høyest spenning av hovedkortet og boosteren vil alltid "vinne" og være den som leverer all spenninga til ram'en.

Lenke til kommentar
Det er noen spørsmål jeg følte jeg ikke fikk svar på i artikkelen:

- Hvorfor var det TO molex-kontakter?

- Hvorfor hadde de forskjellig farge?

- Hvorfor var de hentet fra ATX-pluggen? 5V og 12V finnes jo i de helt vanlige molex-pluggene.

Jeg har fortsatt ikke fått noen forklaring på spørsmålene over. Er det ingen som vet?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Det er noen spørsmål jeg følte jeg ikke fikk svar på i artikkelen:

- Hvorfor var det TO molex-kontakter?

- Hvorfor hadde de forskjellig farge?

- Hvorfor var de hentet fra ATX-pluggen? 5V og 12V finnes jo i de helt vanlige molex-pluggene.

Jeg har fortsatt ikke fått noen forklaring på spørsmålene over. Er det ingen som vet?

Den henter -5V fra ATX-kontakten og det er faktisk så mange som tre +5V ledere som tilsammen går til Booster. De har forskjellige falge siden molexene ikke er koblet likt, den ene har 1x GND, 1x 5V, 1x -5V og 1x 12V, mens den har 2x GND og 2x 5V. Det er greit de har forskjellige farge, slik at man ikke får 12V inn der man skal ha GND. :p

 

Booster-Molexene er altså koblet anderledes enn de som kommer fra PSU. Kobler PSU-Molexene på Booster vil man kortslutte PSU.

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...