Gå til innhold

OCZ - DDR Booster


Anbefalte innlegg

humm, jeg sitter å klør meg i hode, lurer på hvordan denna saken funker..

da altså med tanke på hvordan den klarer å overkjøre eksisterende strømforsyning fra moboet.

Jeg grublet et øyeblikk på det samme men løsningen er enkel: Når booster'en vil gi høyere spenning enn hovedkortet er innstillt på så leverer den all spenninga, hovedkortets spenningsregulator måler at spenningen er høyere enn innstillt og prøver raskt å redusere spenningen ved å tilføre mindre spenning. Siden boosteren fortsatt gir høyere spenning enn hovedkortet er innstillt på så stopper spenningsregulatoren på hovedkortet raskt å gi noe spenning som helst. Resultatet er at boosteren leverer all spenninga til ram'en mens hovedkortets spenningsregulator ikke leverer noe.

 

Det hadde vært værre om man prøvde å oppnå lavere spenning med boosteren enn det hovedkortet var innstillt på. Da ville i så fall hovedkortets spenningsregulator "vunnet" slik at boosteren ikke leverer noe.

 

Konklusjon: Den av spenningsregulatorene som er innstillt på høyest spenning av hovedkortet og boosteren vil alltid "vinne" og være den som leverer all spenninga til ram'en.

ahh, that made sense!

 

thanks..

 

nå bare for å tråle over en tur til xs..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...