Gå til innhold

Ganke = ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svar med alternativ om hva du tror "ganking" betyr

1.) PvP drap på en player av andre faction som har noen lvler lavere enn deg

2.) PvP drap i sin enkelhet

3.) Annet (utdyp) :

(Jeg stemmer 1 men ikke sikker)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

alternativ 3) min mening : Pvp drap som er "Feige", det kan være lite liv, corpsecampe,

backstabbe mens noen dreper mobs, stort sett alle drap der

motstanderen aner fred og ingen fare :)

men det er vel mange formeninger der ute :)

Endret av PandaMartin
Skrevet (endret)

Uhm, det er ikke noe å stemme over. Ganking betyr å drepe en spiller som er av betydlig lavere level enn deg selv. (Eller eventuelt at en stor gruppe går sammen og angriper en enkel fyr, selv om jeg tror det egentlig har et annet navn).

Ganking er ikke noe som oppstod med WoW. Så dette med factions osv er bare noe spesifikt for dette spillet.

Hvorfor kunne du heller ikke bare spurt hva 'ganking' betydde istedenfor å formulere deg så kronglete med "poll" osv egentlig? :/

Gank is a term from Player vs. Player MMORPGs, such as Ultima Online and World of Warcraft. It originally came from the phrase "gang kill" and referred to multiple players killing a single player. However, it has evolved to also mean killing a player far less powerful than you or killing a player already fighting a non-player character.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gank

Greit, så det kan også bety, som Panda sa, å kverke folk som fighter NPCs. Men uansett, poll er da ganske unødvendig? :)

Endret av Blib
Skrevet

OT: I det siste har jeg opplevd det motsatte egentlig. Alliance har plutselig blitt ekstremt suicidal.. I går var det f.eks en level 45 paladin som angrep meg og en kamerat mens vi questet to ganger. Ha burde jo ha visst at han kom til å tape..

Merkelige greier. I dag satt 2 alliance folk og sturet INNE i undercity, rett før heisene. Nei, de må ha mistet gnisten ;)

Skrevet
...corpsecampe...

går vel mer under griefing (sp?), å gjøre sitt for å ødelegge spillopplevelsen for andre (ja man gjør det når man corpsecamper, selv om man kan få liv i skrotten ved en spirit healer)

Skrevet

Altså om noen backstabber meg fortjener de litt corpscamping.. en hord som backstabba med, 2 lvl lavere enn meg så det er greit. men mens jeg driver å dreper/quester synes jeg det er dritt.. uansett drepte fyren tre ganger :p

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...